2024-12-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassemedL
överlämnat till åklagaren och får inte tillbaka telefonen

Okej, men hittar dom ej nått får du tillbaka den .. Annars är det stöld från staten sida haha..
Citera
2024-12-19, 12:31
Medlem
Citat:
Jag har aldrig haft något direkt förtroende för polisen av olika anledningar. Nu är det som bortblåst efter hur de anklagar mig för det här.
Trots min bild av polisen försökte jag vara ärlig, jag ångrar mig otroligt mycket nu och de bevisar bara varför jag haft den bild jag haft.

Va aldrig ärlig mot polisen!! Det har du fått lära dig nu..
Citera
2024-12-19, 19:24
Medlem
Som en advokat sa till mig för några år sedan:
Några tabletter måste man ju få ta ibland.
Äckliga poliser.
Hoppas det går bra för er alla där ute.
Kom ihåg att neka neka neka och ha städat hemma.
Förvara hos en granne eller på en bra plats
Citera
2024-12-19, 21:15
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasted87
hej vill bara skicka ut en varning i all vänlighet till dom som det berör

bor i en mindre stad circa 40-50 tusen invånare.
i somras tog polisen beslag på terminal av några brev adresserade till min kompis. min vän är ej känd av polis sen innan, fru och barn bor i villa bra jobb bra inkomst helt vanlig övre medelklass Svensson.

nårra månader alltså ganska lång tid senare husrannsakan hos han och urinprov positivt thc. o nu är han också dömd för försök till narkotikabrott, försök till ringa, (o på det även ringa + drograttfylla som följd av den husrannsakan).

det ända ”bevisen” på försöksbrotten var brev med namn o adress. varken dator lr telefon beslagtogs på husis å inte hellr nårra andra beslag hittade dom. de kollade inte heller efter krypto eller andra transaktioner/bank utan dömde alltså bara på kuverten (positivt urin spelade såklart roll men det var bara thc och i breven fanns amfetamin också det var därför försöksbrott av normalgraden.

han nekade allt i förhör eller inga kommentarer men som sagt beviskrav värkar låga de vill nog trycka till hårt på nya lagrna.

han har fått ett helvete nu många som vänder ryggen. han blev av med jobb och även utslängd från uppdrag inom ideal verksamhet som han brinner för å hela stan snackar skit. utredning hos soc p g a tre barn som las ner efter några veckor men påfrestande för han och hans fru såklart och alla känner alla här så väldigt mycket elaka rykten.

så !!!OBS OBS OBS!!!! om ni bor i mindre stad och inte fått post som ni hade väntat på tycker jag definitivt: städa ut allt hemma se till att hålla er ren och var noga med opsec framåt

ps
jag gissar bara att grejerna beställda från darknet även om han även till oss vänner o bekanta förnekar allt vetskap om breven

LÄS: Ber så mycket om förlåt för dåligt skrivet är inte så bra på det men tyckte det va jätteviktigt att varna kanske nårra i samma sitts läser och kan klara sig undan

Satan vilket fullständigt skitland Sverige blivit. Nya Saudiarabien typ.... tur man flyttat till Danmark säger jag bara.
Citera
2024-12-19, 22:27
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig haft något direkt förtroende för polisen av olika anledningar. Nu är det som bortblåst efter hur de anklagar mig för det här.
Trots min bild av polisen försökte jag vara ärlig, jag ångrar mig otroligt mycket nu och de bevisar bara varför jag haft den bild jag haft.

Det är deras jobb att bevisa att du begått brott. Du underlättar bara deras jobb genom att vara ärlig, alltså det dina skattepengar går till. Böj er aldrig för lagen för de kommer ramma er i röven så hårt de kan.

Det är inte olagligt att ljuga för polisen i Sverige.
Citera
2024-12-20, 13:11
Medlem
populopiduss avatar
Hur ni ens vågar beställa till era hemadresser övergår mitt förstånd. Inte nog med risken för att få brev beslagtaget och husrannsakan. Vid flertalet tillfällen har det visat sig att försäljarna haft namn- och adresslistor på sina köpare (inkl. vad som sålts och när), som varit bingo för polisen när säljarna väl åker dit (händer nästan alltid förr eller senare).

Drugify är en säljare som åkte dit tidigare i år som hade såna register, och det finns mängder med exempel på andra som haft det också. Att dom skriver att adresser tas bort betyder ingenting.

Ni gör som ni vill, men att beställa knark till sin egen brevlåda i detta 1984-samhälle som Sverige blivit är som att tigga om att åka dit.
Senast redigerad av populopidus 2024-12-20 kl. 13:13.
Citera
2024-12-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Hur ni ens vågar beställa till era hemadresser övergår mitt förstånd. Inte nog med risken för att få brev beslagtaget och husrannsakan. Vid flertalet tillfällen har det visat sig att försäljarna haft namn- och adresslistor på sina köpare (inkl. vad som sålts och när), som varit bingo för polisen när säljarna väl åker dit (händer nästan alltid förr eller senare).

Drugify är en säljare som åkte dit tidigare i år som hade såna register, och det finns mängder med exempel på andra som haft det också. Att dom skriver att adresser tas bort betyder ingenting.

Ni gör som ni vill, men att beställa knark till sin egen brevlåda i detta 1984-samhälle som Sverige blivit är som att tigga om att åka dit.

Du har helt rätt givetvis, men inte alla som har någon alternativ adress att få det skickat till.
Citera
2024-12-23, 17:35
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Är man desperat nog skiter man i vilket, så länge det finns ett hopp om att drogerna dimper ned i brevinkastet så är tankarna på konsekvenserna långt borta tills det knackar på dörren..
Citera
2024-12-25, 23:10
Medlem
exteriorzs avatar
Hej jag har en fråga hur det ser ut om man skulle beställa ett olagligt narkotika brev fast istället för att beställa det till sin hemadress
Där man kan neka att man vet något om brevet överhuvudtaget,,
Men hur blir det om man istället beställer till ett postombud och går till Hemköp visar legitimation för att hämta ut sitt brev,
Om polisen har upptäck brevet tar innehållet men väljare att skicka vidare innehållet för att göra vad dom brukar kalla för ”kontrollerad leverans”
Går man dit visar sitt legitimation får ut sitt brev som är tomt såklart men polisen kan se att man har hämtat ut brevet och på så sätt torska för man har ju uppenbarligen vetat om vad som funnits i brevet??

Hoppas inte allting blev för luddig nu och att någon kan ge mig lite klar tecken på vad som är bäst framöver om man ska beställa hem Till dörren eller om det är smartare till postombud
Citera
2024-12-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exteriorz
Hej jag har en fråga hur det ser ut om man skulle beställa ett olagligt narkotika brev fast istället för att beställa det till sin hemadress
Men hur blir det om man istället beställer till ett postombud och går till Hemköp visar legitimation för att hämta ut sitt brev,
Om polisen har upptäck brevet tar innehållet men väljare att skicka vidare innehållet för att göra vad dom brukar kalla för ”kontrollerad leverans”
Går man dit visar sitt legitimation får ut sitt brev som är tomt såklart men polisen kan se att man har hämtat ut brevet och på så sätt torska för man har ju uppenbarligen vetat om vad som funnits i brevet??

Hoppas inte allting blev för luddig nu och att någon kan ge mig lite klar tecken på vad som är bäst framöver om man ska beställa hem Till dörren eller om det är smartare till postombud

Är det långt över ett ringa kanske sådant händer men annars inte så ofta.
Citera
2024-12-26, 19:29
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exteriorz

En kompis fick en tusenlapp för att hämta ut en försändelse hos ett postombud, o eftersom han oftast är desperat efter pengar så gjorde han naturligtvis det. Polisen tog honom flera dagar senare, men säkrade bevis i form av övervakningskameror hos postombudet. Det var alltså inte adresserat till honom, o polisen ville fortsätta att följa paketet. De bytte dock ut innehållet.

Försändelsen innehöll innan den upptäcktes ca 2 kilo amfetamin av dålig kvalitet och mottagaren fick 3-4 år. Min kompis gick trots allt fri, då han hävdade att han inte visste vad som fanns i paketet.

Så skratta inte för mycket när ni lyckligt går ut med ert paket från postombudet utan att någon ingripit...
Citera
2024-12-28, 15:52
Avslutad
(inser ja la i fel tråd) Om mod vill flytta till förlorade ordrar får ni gärna göra det. Ber om ursäkt för missen)

La beställning för ca 14 dagar sedan. Inte ett pip. Inget svar på mail. Oroar mig för de fastnat eller bara blivit blåst. Vad händer? Har allt blivit så krångligt och komplicerat / övervakat senaste månaden? Funkat för mig i flera år. Att leta upp en kran är inget jag gillar direkt för oftast är det skit + ja skummis folk. Men med facit i hand så är de nog back to old ways.

Bara undrar. Fler som inte fått paket senaste veckorna? Det verkar ju så när man läser här. Hade sett fram emot mina grejer innan nyår men tror de är puts veck....eller så lever hoppet kvar att de ligger 1 miljon paket hos Posten och de är kaos där och de dyker upp. Just nu gör de inget om de kommer efter nyår. Nu är man bara nojjig vad som händer. Använder alla metoder för göra det så säkert som möjligt men jämför man med förr så känner man sig väldigt bevakad till och med här. Nej jag beställer inte sånt som gör mig paranoid för den vill som babbla om det. Undrar bara hur de går för andra!

Önskar alla ett gott nytt år and all the best with your orders <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in