Citat:
Ursprungligen postat av
exteriorz
Hej jag har en fråga hur det ser ut om man skulle beställa ett olagligt narkotika brev fast istället för att beställa det till sin hemadress
Där man kan neka att man vet något om brevet överhuvudtaget,,
Men hur blir det om man istället beställer till ett postombud och går till Hemköp visar legitimation för att hämta ut sitt brev,
Om polisen har upptäck brevet tar innehållet men väljare att skicka vidare innehållet för att göra vad dom brukar kalla för ”kontrollerad leverans”
Går man dit visar sitt legitimation får ut sitt brev som är tomt såklart men polisen kan se att man har hämtat ut brevet och på så sätt torska för man har ju uppenbarligen vetat om vad som funnits i brevet??
Hoppas inte allting blev för luddig nu och att någon kan ge mig lite klar tecken på vad som är bäst framöver om man ska beställa hem Till dörren eller om det är smartare till postombud
En kompis fick en tusenlapp för att hämta ut en försändelse hos ett postombud, o eftersom han oftast är desperat efter pengar så gjorde han naturligtvis det. Polisen tog honom flera dagar senare, men säkrade bevis i form av övervakningskameror hos postombudet. Det var alltså inte adresserat till honom, o polisen ville fortsätta att följa paketet. De bytte dock ut innehållet.
Försändelsen innehöll innan den upptäcktes ca 2 kilo amfetamin av dålig kvalitet och mottagaren fick 3-4 år. Min kompis gick trots allt fri, då han hävdade att han inte visste vad som fanns i paketet.
Så skratta inte för mycket när ni lyckligt går ut med ert paket från postombudet utan att någon ingripit...