Citat:
Ursprungligen postat av
Loll1234
Tack, jo jag vet det men då är det bara skyddat NÄR DU RINGER Har man fått ditt efternamn mm så får de ditt nr ju ändå.
Jag tycker det där med 40 piller och den stora grejen hen gör av det låter trolligt...Inte en enda har råkat ut för det så man undrar om det är skrämselpropaganda...
Jag tror du förväxlar saker lite här. Det finns alltså ett alternativ för om ditt nummer ska vara
offentligt sökbart eller inte (på hitta.se etc). Vid en mer seriös utredning som polisen gör så lär dock inte det alternativet hindra dom från att kontakta tex comviq och förfråga om "person x" har ett nummer reggat hos dom å vilket/vilka det är. Skyddat nummer-alternativet döljer endast ditt nr för nummervisare - det är synligt om du smsar.
Jag kan inte tänka mej att denna telefonkampanj som vissa råkat ut för från polisen är något annat än en simpel slagning på tex hitta.se för att se vilka man enkelt kan kontakta via adressen man har från paketet. Syftet är som sagt inte att få någon att erkänna över telefon utan endast att skrämmas.
EDIT: Om någon råkar ut för att dels få ett sånt här samtal PLUS bli inkallad på förhör eller få husrannsakan - skriv här i tråden om det!
Att polisen jagar enskilda som endast har nark-innehav eller beställt för eget bruk å vänder upp å ner på hela huset... jodå, det gör man ibland (känner folk som råkat ut för det). För endast anabola steroider/relaterat så verkar man dock inte lägga ner så mkt energi på enskilt innehav (om man inte blir tagen på bar gärning) eller om nån beställt en mindre mängd - då verkar det på sin höjd bli ett "allvarssamtal" istället. Skulle vara intressant att avlyssna ett sånt möte om prioriterings-listan å se hur mycket samhällsresurser som krävs för såna här projekt.