2024-11-08, 16:13
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Nej vi har redan haft en länk om Pennsylvania .
Amish folket höll på att bli trakasserad för att jaga bort dem från sina jordbruk
De få största aktöre accepterar inte andra på marknaden än sig själva .
Därför röstade 180 000 Amish folk för första gång och de röstade på Trump
Det förklaras här

https://www.youtube.com/watch?v=eNbDbaF9Hvc

Det finns inte 180k amisher i Pennsylvania. Och det ändrar inte faktumet att islamisterna började hjälpa Trump så fort de fattade att Harris inte skulle vinna. Islamisterna i Pennsylvania fick order att rösta Trump.
Citera
2024-11-08, 16:14
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Även om de inte är uttalat mot wokekulturen så är det nog många av dem som röstade mot Harris snarare än för Trump som gärna ser att den skiten minskar i betydelse. Det var knappast en dealbreaker för att rösta på Trump, att han (eventuellt) bromsar in på woke och underlivspolitiken. Många drar nog en lättnadens suck om de slipper låtsas att man kan välja kön, att det finns 100 kön eller att en man kan föda barn.

Det håller jag med om. Men woke i Sverige är fortfarande starkt.
Citera
2024-11-08, 16:25
Medlem
Citat:
En stor seger för demokratin i världen generellt att lawfare inte lönade sig som ett sätt att stoppa en populär kandidat.

Japp, det finns en uppfattning om att ett folkligt stöd kan ses som en reaktion på upplevda politiskt motiverade rättsprocesser samtidigt som detta väcker frågor om rättsstatens integritet och hur juridiska frågor påverkar politiken.
Citera
2024-11-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit

Även i USA naturligtvis men toppen är nog nådd. Det kommer avta nu på båda sidor Atlanten. Oerhört få på vänstersidan ser dessa frågor som avgörande när de går till valurnan. De flesta vet att det egentligen bara finns två kön men har accepterat att låtsas att så inte är fallet för att de ogillar högerpolitik av andra skäl.
Citera
2024-11-08, 16:31
Medlem
MyJustices avatar
Korrupta människor har mörka dagar framför sig ..
https://x.com/SpartaJustice/status/1854659468765626764
Citera
2024-11-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit

Citat:
Även i USA naturligtvis men toppen är nog nådd. Det kommer avta nu på båda sidor Atlanten. Oerhört få på vänstersidan ser dessa frågor som avgörande när de går till valurnan. De flesta vet att det egentligen bara finns två kön men har accepterat att låtsas att så inte är fallet för att de ogillar högerpolitik av andra skäl.
Woke i Sverige är som vardaglig antyder, inte starkt i Sverige.

Media ger en bild men verkligheten bland vanligt folk är något helt annat.

Woke har inte fått någon större slagkraft på universiteteten i Sverige utan det är fortfarande präglat av vanlig jämställdhet och ett vetenskapligt förhållningssätt i frågor.

Aldrig hört talas om konflikter där arbetare kräver att de ska bli tilltalade efter ett visst pronomen utan folk använder de namn som de jurdisk sätt heter och är anställda som.

Känns mer som att det blivit någon grej på ett fåtal förskolor och skolor runt om i Stockholm.
Där samma sak hade lösts med att lärare tilltar eleven med namnet som de är inskrivna som.
Citera
2024-11-08, 17:19
Medlem
Citat:
Så du tror på fullt allvar att nu kommer Putler med kavalleriet och snart får du bara dricka vodka och titta på Russia Today? På fullt allvar?

Det är din dubbel standard! Det är ok för ukraina att ge upp mark för fred. Men inte sverige.
Citera
2024-11-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Det är din dubbel standard! Det är ok för ukraina att ge upp mark för fred. Men inte sverige.

Vi kan ge bort Gotland tycker jag om vi ska ge bort något
Citera
2024-11-08, 17:24
Avslutad
Citat:
Jo jag menar att en eskalering av Ukrainakonflikten är det enda scenario där Sverige skulle kunna hamna i fara. Det extremt osannolika scenariot att Putte anfaller Natolandet Sverige (finns andra kärnvapenmakter än USA), dessutom) bygger ju på att han först sopat rent Ukraina med lite krigskassa kvar att satsa på att ta över…ja vad? Järnmalmsbrytningen i Kiruna?

För att komma så långt måste han alltså först genomföra sin omöjliga seger. Så om han då i ett svagt ögonblick trycker på röda knappen lär han vara helt bindgalen så de missilerna skulle väl flyga åt alla håll. Du kan kallt räkna med att USA, särskilt under Trump, knappast kommer avstå från att slå tillbaka. Poff! Inget Ryssland.

Så tänkte jag. Sannolikheten är väl i stil med 0,0000001. Men större än att Putte plötsligt samlar ihop vapnen i Ukraina och börjar marschera mot Sverige.

Så det jag menar är att de som går runt och tror att Trumptillsättningen reellt betyder att Putin skall anfalla Norden, de är rejält vilseledda och uppskrämda helt i onödan. Det kommer inte att hända.

När Trump vann förra gången satt numera avlidne Olle Wästberg i SVTs valvaka och sade att nu skulle Putin ta över Östersjön. Få verkar minnas detta men jag minns att jag tänkte att det lät extremt osannolikt och så var det ju. Även den gången.

Tja, vad har Ukraina som inte vi har? Vi har ett bättre läge längre åt väst om han vill utöka territorium, och det hade varit en ideologisk seger inför sitt folk då Sverige stuckit ut hakan som bäst i världen på mänskliga rättigheter i många år…
Citera
2024-11-08, 17:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Japp reportern på SvD står med hakan i golvet när svarta män säger ”fel” saker. Det är kul för eftersom de är svarta kan inte pk-journalisterna skriva svavelosande hatartiklar om patriarkatet och vita män som äter kött:
De menar att en kvinna inte klarar av jobbet som president då hon anses vara känslostyrd. Eller att det är för tidigt att låta en kvinna bli överbefälhavare och bestämma om att avfyra kärnvapen.

– Vi vill ha en alfahanne som ledare för landet. En man som blir skjuten i örat men reser sig och fortsätter att kämpa. Det är Amerika, säger 28-årige lagerarbetaren Corey Cambell som sitter och får håret trimmat.
Ojooj… inte bra. Reportern får lite panik och bestämmer sig för att ljuga så de skall säga något dåligt om Trump:
Hur ser du på Trumps uttalanden som klassas som rasistiska och kvinnofientliga?

– De spelar ingen roll. Trump kan säga vad han vill i Amerika bara för att han är Trump.

En man med långa dreadlocks som väntar på klippning i läderstolen bredvid, 29-årige bartendern Armand, nickar instämmande.

– Jag bryr mig inte om Trump syn på ras. Jag väljer inte en president för hans moral. Han kan säga nigger till mig och jag bryr mig inte, bara han fixar landet och förbjuder aborter, säger han.

Lika viktigt är skatterna, tillägger Armand som jobbar på en bar i Atlanta. Särskilt skatten på dricks, menar han. Trump har sagt att han tänker avskaffa skatten på dricks, vilket anses särskilt attraktivt för många svarta som jobbar inom servicenäring.
https://www.svd.se/a/o319LV/jag-vill-inte-ha-en-kvinna-som-styr-landet

Så enkelt kan det vara. De skiter i om Trump är ”rasist”. Kanske för att de vet att han inte ens är det. Han har aldrig sagt något nedsättande om afroamerikaner. Reportern ljuger för den hon intervjuar.

Undrar hur det här skall landa om gammelmedia nu även skall börja peka finger åt svarta amerikaner i fyra år. De kommer väl vinkla det i stil med att de är de vita männens fel och ”socioekonomiska faktorer”.
Svarta och Latinos är bara outbildade om de röstar på Trump enligt msm.
Citera
2024-11-08, 17:41
Medlem
enfindams avatar
Man frågar sig hur hela hbtq rörelsen i USA kommer att påverkas av det här valet, det blir spännande att följa. Det blir helt klart ett tuffare USA för kvinnor, minoritetsgrupper och illegala invandrare.
Citera
2024-11-08, 17:43
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Man behöver inte mångkultur för att få folk till skitgörat, kolla på oljearabländerna. Gästarbetare kallas det. Vi i västvärlden torde dock erbjuda lite mer mänskliga villkor.

Men det där behovet är extremt överdrivet troligen. De flesta folk är fullt kapabla att göra sitt skitgöra själva egentligen, utom möjligen oljearaberna. Drivkraften bakom de där folkflödena är ekonomiska och följd av dålig politisk planering. Vad är det annars för märklig naturlag som gör att ett folk med hyfsad ekonomi plötsligt inte skall kunna städa eller hämta pizzan självt?

Och det är ju samma sak med latinos i USA. Inget ont om dem i sig, men USA fungerade tidigare alldeles utmärkt utan dagens enorma mängd latinos.
Svenskar verkar förväxla arbetskraftinvandring och mångkultur.

I Sverige ska vi tillsammans med invandrare jobba mot någon orimlig tanke om att skapa en ny, mixad kultur. Medan i övriga världen så anpassar man sig efter värdlandet kultur.

Nej, mångkultur föder bara onödig komplexitet och ett fattigare folk, både ekonomiskt och kulturellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in