2024-11-08, 15:15
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag kan inte förneka att jag är orolig över hur det skall gå i Ukraina och hoppas att Trump ändå skall inse att Putins aggression inte skall belönas. Däremot fruktar jag inte att USA skulle dra sig ur NATO, det finns tillräckligt många republikanska politiker som är NATO-vänliga för att förhindra detta.

I övrigt känns det tillfredsställande att woke-kandidaten förlorade och att valresultatet indikerar att det är medvind för antielitismen och traditionella värderingar.

Samtidigt måste jag medge att min dominerande känsla just nu är gammaldags hederlig skadeglädje - jag njuter i stora drag av hur den skitnödiga vänster- och pissliberala eliten nu sitter gröna i ansiktet och slingrar sig som ormar i en myrstack när de skall förhålla sig till valresultatet. Nu senast skriver Aftonbladet om kvinnor i USA som skall vägra ha sex med män på grund av valresultatet - som om det inte var bra i sig att sådana rabiata individer inte förökar sig.

Så sant som det är sagt: skadeglädje är den enda sanna glädjen.
Citera
2024-11-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollarprins
Hyfsat nöjda med att Ryssland och Ukraina snart kan sluta fred och Sverige kanske få tillbaka sammanlagt tolv miljarder dollar, samt att Kim kan ta nordkoreanska enklaver av Ukraina så att det blir rättvisa i världen.
Först till kvarn angående Ukraina om vem som vill ha mer mark... Men vi saknar Kamalas utlovade woke. Senaten blir väl 55 GOP. Huset inväntas.

😂 Att trumpen blir president är inget som gynnar sverige! Tvärtom!

Vad skulle du tycka om ryssland tar en bit av sverige där din familj bor och trumpen sluter fred och ryssarna behåller den biten.

Hur jävla dum i huvudet är du?
Citera
2024-11-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag pratar inte om Ukraina. Jag pratar om att vi är med i Nato och därför måste ställa upp närhelst USA tycker att vi ska bidra, t.ex om USA går in med soldater i ett land i närheten av oss och vill att vi sluter upp. Det måste inte handla om att någon anfaller själva USA.

Som sagt, det är inte så Nato fungerar. USA kan inte tvinga oss. Men vi kommer ju ställa upp ändå. Det gjorde vi även innan Nato. I Libyen och Afghanistan t.ex.
Citera
2024-11-08, 15:18
Medlem
Därför gjorde Donald Trump århundradets comeback

https://svenska.yle.fi/a/7-10066995

Trump vände sina juridiska problem till en politisk fördel genom att stärka stödet bland sina anhängare och dra in stora summor i donationer. Hans kampanjstrategi och förmåga att dominera nyhetsbevakningen och presentera sig själv som ett alternativ till Joe Biden hjälpte honom att vinna stöd, även i områden som traditionellt röstar demokratiskt.
Citera
2024-11-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ser på MSM nu hur de börjat leta vems fel det är.

Latinos och svarta män röstade runt 45% på Trump. Det går inte att skylla på dem för då är de rasister.
Vita kvinnor var det 52% och där går det inte heller.
Eller att det är Bidens fel.
Slutligen att det är för att Kamala är färgad kvinna.

Men oj oj vad de försöker hitta vinklar på varför dessa grupper röstande på Trump.
Hörde en säga uneducated people 🤣
Det kommer nog bli rasist angrepp ändå till slut. För de måste hitta vems fel det är

Vilken cirkus

Japp reportern på SvD står med hakan i golvet när svarta män säger ”fel” saker. Det är kul för eftersom de är svarta kan inte pk-journalisterna skriva svavelosande hatartiklar om patriarkatet och vita män som äter kött:
De menar att en kvinna inte klarar av jobbet som president då hon anses vara känslostyrd. Eller att det är för tidigt att låta en kvinna bli överbefälhavare och bestämma om att avfyra kärnvapen.

– Vi vill ha en alfahanne som ledare för landet. En man som blir skjuten i örat men reser sig och fortsätter att kämpa. Det är Amerika, säger 28-årige lagerarbetaren Corey Cambell som sitter och får håret trimmat.
Ojooj… inte bra. Reportern får lite panik och bestämmer sig för att ljuga så de skall säga något dåligt om Trump:
Hur ser du på Trumps uttalanden som klassas som rasistiska och kvinnofientliga?

– De spelar ingen roll. Trump kan säga vad han vill i Amerika bara för att han är Trump.

En man med långa dreadlocks som väntar på klippning i läderstolen bredvid, 29-årige bartendern Armand, nickar instämmande.

– Jag bryr mig inte om Trump syn på ras. Jag väljer inte en president för hans moral. Han kan säga nigger till mig och jag bryr mig inte, bara han fixar landet och förbjuder aborter, säger han.

Lika viktigt är skatterna, tillägger Armand som jobbar på en bar i Atlanta. Särskilt skatten på dricks, menar han. Trump har sagt att han tänker avskaffa skatten på dricks, vilket anses särskilt attraktivt för många svarta som jobbar inom servicenäring.
https://www.svd.se/a/o319LV/jag-vill-inte-ha-en-kvinna-som-styr-landet

Så enkelt kan det vara. De skiter i om Trump är ”rasist”. Kanske för att de vet att han inte ens är det. Han har aldrig sagt något nedsättande om afroamerikaner. Reportern ljuger för den hon intervjuar.

Undrar hur det här skall landa om gammelmedia nu även skall börja peka finger åt svarta amerikaner i fyra år. De kommer väl vinkla det i stil med att de är de vita männens fel och ”socioekonomiska faktorer”.
Citera
2024-11-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är helt uppenbart vems fel det är. Demokraterna kunde inte ta en hård position mot islamisterna som sprungit runt och kaosat i ett år. Och muslimerna har infiltrerat bägge partien, i Pennsylvania finns en islamistisk organisation som röstade Trump.

Jodå, men de vart väl ganska fett gaslightade i så fall. Vilken blunder.
Citera
2024-11-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Otäck utveckling. Vissa har inte lärt sig någonting sedan Utøya och SD:s inmarsch i riksdagen.

Nömen… Henrik Arnstad kom och hälsade på i tråden.
Vad kul!
Om du kollar på internet vilket år det är så står det 2024, inte 2014.
Citera
2024-11-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Amerikanska partier behåller inte makten mer än
4-8 år i Vita huset, undantag Reagan/Bush senior som satt 12 år och Rosvelt/Truman som satt 20 år.

Trump förlorade valet 2020 på grund av missnöje med bland annat Corona. Republikanerna i Georgia räknade och räknade med hittade inte de 11 800 röster som saknades. Valfusk har prövats i domstol och aldrig bevisats. Mike Pence som är konservativ kristen gjorde det rätta och godkände valresultatet.

Men Trump är född rik och privilegierad och en narcisistisk affärsman och han är inte van och förlora och ställde till ett jävla väsen. Han borde ha gjort vad Biden gör nu. Bjudit in vinnaren till Vita Huset och accepterat valförlusten.

Detta valet blev en promenadseger för Trump mycket beroende på inflation, priserna har stigit för mycket och på grund av illegal invandring. Invandringen till Sverige de senaste 10 åren har gjort att SD blev Sveriges näst största parti.

Sen var Biden gammal men han var det bästa Demokraterna kunde hitta 2020 för att besegra Trump. Han borde i ett tidigt skede sagt att han inte skulle ställa upp 2024 så att de fått en chans att ha ett riktigt primärval. Harris var en svag kandidat, det räcker inte att vara kvinna, färgad, glättig och frotera sig med kändisar. Det räcker inte att vara populär i media man måste visa att man är en ledare också. Harris är dessutom alldeles för förknippad med Bidens politik.

Många, många i detta val har röstat mot Biden/Harris mer än de har röstat för Trump och de som intervjuats säger nästan alltid att det handlar om pengar och ibland invandring. Väldigt få swingvoters har pratat om att de röstat på Trump på grund av abortfrågan eller missnöje med wokekulturen. Enstaka har nämnt krig men USA har inte direkt varit inblandad i krig på några år.

Även om de inte är uttalat mot wokekulturen så är det nog många av dem som röstade mot Harris snarare än för Trump som gärna ser att den skiten minskar i betydelse. Det var knappast en dealbreaker för att rösta på Trump, att han (eventuellt) bromsar in på woke och underlivspolitiken. Många drar nog en lättnadens suck om de slipper låtsas att man kan välja kön, att det finns 100 kön eller att en man kan föda barn.
Citera
2024-11-08, 15:49
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är helt uppenbart vems fel det är. Demokraterna kunde inte ta en hård position mot islamisterna som sprungit runt och kaosat i ett år. Och muslimerna har infiltrerat bägge partien, i Pennsylvania finns en islamistisk organisation som röstade Trump.

Nej vi har redan haft en länk om Pennsylvania .
Amish folket höll på att bli trakasserad för att jaga bort dem från sina jordbruk
De få största aktöre accepterar inte andra på marknaden än sig själva .
Därför röstade 180 000 Amish folk för första gång och de röstade på Trump
Det förklaras här

https://www.youtube.com/watch?v=eNbDbaF9Hvc
Citera
2024-11-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
😂 Att trumpen blir president är inget som gynnar sverige! Tvärtom!

Vad skulle du tycka om ryssland tar en bit av sverige där din familj bor och trumpen sluter fred och ryssarna behåller den biten.

Hur jävla dum i huvudet är du?

Så du tror på fullt allvar att nu kommer Putler med kavalleriet och snart får du bara dricka vodka och titta på Russia Today? På fullt allvar?
Citera
2024-11-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Därför gjorde Donald Trump århundradets comeback

https://svenska.yle.fi/a/7-10066995

Trump vände sina juridiska problem till en politisk fördel genom att stärka stödet bland sina anhängare och dra in stora summor i donationer. Hans kampanjstrategi och förmåga att dominera nyhetsbevakningen och presentera sig själv som ett alternativ till Joe Biden hjälpte honom att vinna stöd, även i områden som traditionellt röstar demokratiskt.

En stor seger för demokratin i världen generellt att lawfare inte lönade sig som ett sätt att stoppa en populär kandidat.
Citera
2024-11-08, 16:10
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Möjligen borde Trump anständigtvis förklarat sig besegrad, men på längre sikt och med tanke på det här valet var det förmodligen rätt strategiskt att hävda fusk och sätta hårt mot hårt. Aldrig vika sig för kritiken och medge fel utan alltid attackera om man blir attackerad.

Strategiskt för honom personligen, ja.

Demokraterna borde ha struntat i att åtala Trump för allt möjligt. Det gjorde att han var tvungen att ställa upp för omval vid 78 års ålder. Strategiskt var det en miss av Dems.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in