Citat:
Ursprungligen postat av
löl
Ser på MSM nu hur de börjat leta vems fel det är.
Latinos och svarta män röstade runt 45% på Trump. Det går inte att skylla på dem för då är de rasister.
Vita kvinnor var det 52% och där går det inte heller.
Eller att det är Bidens fel.
Slutligen att det är för att Kamala är färgad kvinna.
Men oj oj vad de försöker hitta vinklar på varför dessa grupper röstande på Trump.
Hörde en säga uneducated people 🤣
Det kommer nog bli rasist angrepp ändå till slut. För de måste hitta vems fel det är
Vilken cirkus
Japp reportern på SvD står med hakan i golvet när svarta män säger ”fel” saker. Det är kul för eftersom de är svarta kan inte pk-journalisterna skriva svavelosande hatartiklar om patriarkatet och vita män som äter kött:
De menar att en kvinna inte klarar av jobbet som president då hon anses vara känslostyrd. Eller att det är för tidigt att låta en kvinna bli överbefälhavare och bestämma om att avfyra kärnvapen.
– Vi vill ha en alfahanne som ledare för landet. En man som blir skjuten i örat men reser sig och fortsätter att kämpa. Det är Amerika, säger 28-årige lagerarbetaren Corey Cambell som sitter och får håret trimmat.
Ojooj… inte bra. Reportern får lite panik och bestämmer sig för att ljuga så de skall säga något dåligt om Trump:
Hur ser du på Trumps uttalanden som klassas som rasistiska och kvinnofientliga?
– De spelar ingen roll. Trump kan säga vad han vill i Amerika bara för att han är Trump.
En man med långa dreadlocks som väntar på klippning i läderstolen bredvid, 29-årige bartendern Armand, nickar instämmande.
– Jag bryr mig inte om Trump syn på ras. Jag väljer inte en president för hans moral. Han kan säga nigger till mig och jag bryr mig inte, bara han fixar landet och förbjuder aborter, säger han.
Lika viktigt är skatterna, tillägger Armand som jobbar på en bar i Atlanta. Särskilt skatten på dricks, menar han. Trump har sagt att han tänker avskaffa skatten på dricks, vilket anses särskilt attraktivt för många svarta som jobbar inom servicenäring.
https://www.svd.se/a/o319LV/jag-vill-inte-ha-en-kvinna-som-styr-landet
Så enkelt kan det vara. De skiter i om Trump är ”rasist”. Kanske för att de vet att han inte ens är det. Han har aldrig sagt något nedsättande om afroamerikaner. Reportern ljuger för den hon intervjuar.
Undrar hur det här skall landa om gammelmedia nu även skall börja peka finger åt svarta amerikaner i fyra år. De kommer väl vinkla det i stil med att de är de vita männens fel och ”socioekonomiska faktorer”.