2024-11-08, 12:18
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Nej, jag tycker inte att han verkar hata världen (mexikanare däremot) men han älskar sig själv mer än allt annat och kommer att gagna det vita USA - som Sverige inte är en del av. Vi påverkas av USA och Trumps ekonomiska beslut också. Han är patriot och vill göra USA stort, inte Europa. Detta är inte unikt för en amerikansk president men Trumps ego är nog ett av de största i USAs historia.
Suicidal är han inte men jag tror att hans ålder kan påverka hans långsiktiga tänkande - och narcissist är han definitivt. Det är med tanke på de instabila ledarna i asiatiska länder samt Ryssland som det skrämmer mig att det finns ett stort ego även i USA. Men vi får hålla tummarna för att läget håller sig lugnt.
Gubbar med stora egon är det minst skrämmande jag kan tänka mig. De maktgalna och köpta däremot...
Citera
2024-11-08, 12:46
Medlem
Bidenfusket 2020 synns nu 2024.
Mer än 10 miljoner som "röstade" 2020 på gubben som gömde sig i källaren, med bl.a. skumma Absentee Ballots-valsedlar, är nu "försvunna". Med all hausse att rösta på Harris i detta val, borde det vara tvärt om! Skumt!

Tänkte inte på det...
Citera
2024-11-08, 12:49
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ser på MSM nu hur de börjat leta vems fel det är.

Det är helt uppenbart vems fel det är. Demokraterna kunde inte ta en hård position mot islamisterna som sprungit runt och kaosat i ett år. Och muslimerna har infiltrerat bägge partien, i Pennsylvania finns en islamistisk organisation som röstade Trump.
Citera
2024-11-08, 12:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Jag tror de märkte det att det gick åt skogen redan strax innan de tackade nej till Rogan, luften gick ur dem och hon slutade synas, tog "2 dagar vila" osv för att knappt orka uppträda med tal i 90 sekunder på rallies osv.

På det sättet så är Trump otrolig med den energi som gubben har i kroppen.
Citera
2024-11-08, 13:51
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ser på MSM nu hur de börjat leta vems fel det är.

Latinos och svarta män röstade runt 45% på Trump. Det går inte att skylla på dem för då är de rasister.
Vita kvinnor var det 52% och där går det inte heller.
Eller att det är Bidens fel.
Slutligen att det är för att Kamala är färgad kvinna.

Men oj oj vad de försöker hitta vinklar på varför dessa grupper röstande på Trump.
Hörde en säga uneducated people 🤣
Det kommer nog bli rasist angrepp ändå till slut. För de måste hitta vems fel det är

Vilken cirkus

Jag har sett inslag på amerikansk tv där wokea experter visst beskyller både svarta män och latinska män för…misogyni, vilket är det värsta ordet jag hört. Men så är det. Feminismen trumfar allt. Den är världens största fiende.
Citera
2024-11-08, 14:05
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nu hade du fel igen.
Jag läser inga tweets utav någon.
Jag iakttar individen.
Hur den beter sig. Hur den uttrycker sig. Vad den säger, vad den inte säger. Var den befinner sig i för situationer m.m
Jag behöver inte höra eller se andras iakttagelser och att de bestämmer vad jag skall tycka och tänka.

Trump är en okonventionell man på alla möjliga områden.
Tycker det är hysteriskt roligt att han blev president igen.

Så du menar att du har lyssnat på Trump, analyserat det han säger och gjort en bedömning efter det? Och efter att du analyserat Trump så anser du fortfarande att han är en bra och vettig presidentkandidat?
Citera
2024-11-08, 14:21
Medlem
Otäck utveckling. Vissa har inte lärt sig någonting sedan Utøya och SD:s inmarsch i riksdagen.
Citera
2024-11-08, 14:24
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rale
Bidenfusket 2020 synns nu 2024.
Mer än 10 miljoner som "röstade" 2020 på gubben som gömde sig i källaren, med bl.a. skumma Absentee Ballots-valsedlar, är nu "försvunna". Med all hausse att rösta på Harris i detta val, borde det vara tvärt om! Skumt!

Tänkte inte på det...

Amerikanska partier behåller inte makten mer än
4-8 år i Vita huset, undantag Reagan/Bush senior som satt 12 år och Rosvelt/Truman som satt 20 år.

Trump förlorade valet 2020 på grund av missnöje med bland annat Corona. Republikanerna i Georgia räknade och räknade med hittade inte de 11 800 röster som saknades. Valfusk har prövats i domstol och aldrig bevisats. Mike Pence som är konservativ kristen gjorde det rätta och godkände valresultatet.

Men Trump är född rik och privilegierad och en narcisistisk affärsman och han är inte van och förlora och ställde till ett jävla väsen. Han borde ha gjort vad Biden gör nu. Bjudit in vinnaren till Vita Huset och accepterat valförlusten.

Detta valet blev en promenadseger för Trump mycket beroende på inflation, priserna har stigit för mycket och på grund av illegal invandring. Invandringen till Sverige de senaste 10 åren har gjort att SD blev Sveriges näst största parti.

Sen var Biden gammal men han var det bästa Demokraterna kunde hitta 2020 för att besegra Trump. Han borde i ett tidigt skede sagt att han inte skulle ställa upp 2024 så att de fått en chans att ha ett riktigt primärval. Harris var en svag kandidat, det räcker inte att vara kvinna, färgad, glättig och frotera sig med kändisar. Det räcker inte att vara populär i media man måste visa att man är en ledare också. Harris är dessutom alldeles för förknippad med Bidens politik.

Många, många i detta val har röstat mot Biden/Harris mer än de har röstat för Trump och de som intervjuats säger nästan alltid att det handlar om pengar och ibland invandring. Väldigt få swingvoters har pratat om att de röstat på Trump på grund av abortfrågan eller missnöje med wokekulturen. Enstaka har nämnt krig men USA har inte direkt varit inblandad i krig på några år.
Senast redigerad av Ogunquit 2024-11-08 kl. 14:26.
Citera
2024-11-08, 14:26
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Det förefaller ganska naturligt att folk som välkomnar en ny grupp kommer få mer cred. Men den effekten avtar med tiden. Så med den logiken borde S ha fri invandring alla tider på dygnet. Men om jag inte minns fel var det S som stängde gränsen och Åsa Romson stod bredvid och bölade. Så hela argumentet faller gansla platt.
Här är det ingenting som faller platt! Såssarna var dom som började med invandringen redan på 60-talet, därefter har man bara ökat takten för att till slut flyga in negrer och araber! Klart är att det blev såssarna övermäktig till sist och resultatet ser vi idag. Vi kommer att få leva i ett mångkulturellt helvete för alltid, om ingen radikal förändring sker. Med feminismen så legitimerades legitimerades invandringen, det ena leder till det andra! Snyggt planerat av folkgruppen som man inte får tala, detsamma gäller numera för övriga västvärlden. Down the drain!
Citera
2024-11-08, 14:47
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Jag har sett inslag på amerikansk tv där wokea experter visst beskyller både svarta män och latinska män för…misogyni, vilket är det värsta ordet jag hört. Men så är det. Feminismen trumfar allt. Den är världens största fiende.

Afan, då är det riktigt illa ställt i usa
Citera
2024-11-08, 14:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Amerikanska partier behåller inte makten mer än
4-8 år i Vita huset, undantag Reagan/Bush senior som satt 12 år och Rosvelt/Truman som satt 20 år.

Trump förlorade valet 2020 på grund av missnöje med bland annat Corona. Republikanerna i Georgia räknade och räknade med hittade inte de 11 800 röster som saknades. Valfusk har prövats i domstol och aldrig bevisats. Mike Pence som är konservativ kristen gjorde det rätta och godkände valresultatet.

Men Trump är född rik och privilegierad och en narcisistisk affärsman och han är inte van och förlora och ställde till ett jävla väsen. Han borde ha gjort vad Biden gör nu. Bjudit in vinnaren till Vita Huset och accepterat valförlusten.

Detta valet blev en promenadseger för Trump mycket beroende på inflation, priserna har stigit för mycket och på grund av illegal invandring. Invandringen till Sverige de senaste 10 åren har gjort att SD blev Sveriges näst största parti.

Sen var Biden gammal men han var det bästa Demokraterna kunde hitta 2020 för att besegra Trump. Han borde i ett tidigt skede sagt att han inte skulle ställa upp 2024 så att de fått en chans att ha ett riktigt primärval. Harris var en svag kandidat, det räcker inte att vara kvinna, färgad, glättig och frotera sig med kändisar. Det räcker inte att vara populär i media man måste visa att man är en ledare också. Harris är dessutom alldeles för förknippad med Bidens politik.

Många, många i detta val har röstat mot Biden/Harris mer än de har röstat för Trump och de som intervjuats säger nästan alltid att det handlar om pengar och ibland invandring. Väldigt få swingvoters har pratat om att de röstat på Trump på grund av abortfrågan eller missnöje med wokekulturen. Enstaka har nämnt krig men USA har inte direkt varit inblandad i krig på några år.

Möjligen borde Trump anständigtvis förklarat sig besegrad, men på längre sikt och med tanke på det här valet var det förmodligen rätt strategiskt att hävda fusk och sätta hårt mot hårt. Aldrig vika sig för kritiken och medge fel utan alltid attackera om man blir attackerad.
Citera
2024-11-08, 15:13
Medlem
Det fantiseras mycket om allt elände som kommer med Trump. WW3, klimatkollaps, rasistexplosion, Putin invaderar Europa och bla bla.

En sak som faktiskt kan hända är att om Trump gör allvar om löften att deportera illegala immigranter i stor skala så kommer det nog bli rejäla kravaller i BLM-stil i USA. De kommer dessutom eldas på av extremistiska element kring demokraterna för att framställa Trump i dålig dager. Och på Trumpsidan finns många skjutglada som nog gärna plockar fram bössan, det kan verkligen spåra ur. Det tror jag är något som mycket väl kan hända faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in