2024-11-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Tänker du älta valfusk även när din gullepojke har vunnit?! Misstänker att du inte tänker detsamma om det här valet? Patetiskt för att säga det minsta.

Haha siffrorna och bevisen är framför dig men ändå väljer du att göra narr, ok.
Så ingen ville rösta detta året? Känns som att folk är like investerade detta året, på att TRUMP inte skulle vinna så som förra valet, så varför kom dom 15 miljoner demokraterna inte ut och rösta?
Vadå detta valet? Ja det är uppenbarligen fler som inte röstat förr som valt att göra det nu och förmodligen på Trump men det är många föredetta demokrater som gått över till andra sidan, vi får se när allt är klart men jag tror inte Trump fått 15 miljoner fler röster än 2016.
Citera
2024-11-08, 07:22
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Ja men då så. Ett politikerbesök i främmande land är allt bevis jag behöver. Låter också troligt att dom konverterat till judendom, hört att äldre farbröder som reser utomlands i grupp ofta blir pålurade religion. Eller jag kanske blandar ihop det med timesharelägenheter förresten?

Fan också, reste inte Ulf till Wien nyligen? Austria first alltså. Dags att vänja sig vid knödel och att prata tyst om vad farfar gjorde under kriget I guess?
Du är något på spåret, återkom när du vet mer.
Citera
2024-11-08, 07:34
Medlem
Perfekt o jag visste det hela tiden
Trump den ende som kan styra USA.
Alla Trump belackare fattar ni nu hur stor Trump är. Han är vår tids frälsare.
Folket har talat.. folket har rätt
Länge leve Trump.
Citera
2024-11-08, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Ja hans retorik ger jag inte mycket för. Men det tilltalar folk tydligen. Eller så ser de igenom det och tittar på realpolitiska åtgärder han står bakom.

Återigen, han är tydlig med vad han vill. Även om allt är "the greatest X we've ever seen" bla bla.

Jo verkligen. För min del är det dock en del av den retoriken som jag ryggar för, men om han nu kan backa upp det han så säger så är det så klart ett plus i kanten. Återstår bara att se. Förhoppningsvis så motbevisas omvärldens (och de egna nationella politiska motståndares) farhågor. Folk kanske visar sig ha rätt... Jag är skeptisk, men är så klart öppen för att ha fel.
Citera
2024-11-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag har aldrig riktigt förstått var den här föreställningen att mångkultur är nyttigt för framsteg kommer. Det långt mer homogena USA som landade på månen 1969 var definitivt inte sämre på utveckling än dagens djupt splittrade USA. Ej heller gjordes färre uppfinningar per capita, mindre sociala framsteg, eller vad vet jag för kriterier man kan ha för vad som är utveckling, i dåtidens Sverige än i dagens. Lider Japan och Kina idag av bristande utveckling, och tror du i så fall på fullt allvar att importen av hundratusentals afrikaner eller araber hade bidragit till att få igång utvecklingen?

För mig förefaller det vara en rent floskulös vanföreställning som bygger på irrelevanta argument, som här en helt meningslös jämförelse med incest, eftersom relevanta och hållbara argument saknas.

Det är ju trevligt att du insett detta, men det här med att mångkultur "egentligen" är bra känns fortfarande som när kommunister säger att Sovjet "inte var riktig kommunism".

Har du något konkret exempel på ett samhälle som på ett tydligt sätt har gynnats av mångkultur i sig? Självfallet kan man tänka sig situationer, och någon gång måste de väl ha inträffat, där arbetskraftsinvandring kan vara en fördel och mångkulturen kommer på köpet, men då är det ju inte mångkulturen som gynnar utvecklingen. Ett fattigt östeuropeiskt land skulle exempelvis tillfälligt kunna gynnas av att importera några tusen indiska IT-tekniker. Jag tycker fortfarande inte att de borde göra det, av orsaker jag inte orkar gå in på, men det hade kunnat ge deras ekonomi en tillfällig boost.

Men inte en större tillfällig boost än att importera samma IT-tekniker från grannlandet eller få IT-utbildade expats att flytta hem, vilket är poängen här. När har någonsin mångkultur i sig självt varit positiv för ett avancerat samhälle?

Nu kommer ju inte Trump att göra slut på mångkulturen i USA tyvärr, men han lär väl i bästa fall minska den och i sämsta fall se till att den ökar långsammare än den hade gjort under Harris.

Det du är ute efter är ett utopiskt exempel, och ja det finns nog inte. Varken så vitt jag vet eller så långt jag kan tänka mig. Det får man nog släppa, och för att kunna ha en konstruktiv dialog försöka isolera problemet och ta världen för det komplexa det är. Mångkultur i sig och som begrepp är inte problemet är det enda jag säger. Ett samhälle med många kulturer är långt mycket mer komplext än ett homogent och kommer att medföra problem. Det är ett faktum som de allra flesta utom möjligtvis en del på extremvänstern kan förstå.

Det USA du pratar om var en mångkultur i sig. USA har varit mångkultur sedan europeer dök upp. Men absolut att det är ett mer splittrat USA idag. Fler har fått sina röster hörda och alla står och gormar med sina politiska flaggor på respektive hustomt. De få som har förmåga att föra dialog är tysta medan olika extremer skapar upplopp, vandaliserar, kör över varandra (även bokstavligen). Stora skillnaden med USA från Sverige är att vi är relativt unga med en mångkultur och vi har inte haft lagar som är anpassade för det. Våra lagar, system och infrastruktur är anpassade för den lilla utopi vi hade tillfälligt under kalla kriget. Även USA som ett land som ställts inför detta sedan LÄNGE (här talar vi vilda västern) har varit mindre lyckade i att anpassa sina lagar. Det är sjukt svårt.

Å andra sidan så har de en stor del av sina framgångar att tacka för att ha importerat arbetskraft och intellektuella. Se bara efter andra kriget när man vänligen tog emot en hel drös med nazi forskare. Även månlandningen du pratar om kan med säkerhet ha fått en "boost" av individer från andra länder än just USA.

Kina har haft sin utveckling i ett rasande tempo, absolut. Men det håller på att stagnera och även de behöver nu blicka utanför egna gränser. Även där under kalla kriget har samarbeten funnits med andra kommunistiska länder.

Mångkultur i sig har positiva aspekter, det är allt jag säger. Hur integration hanteras (där är omfattning en enorm faktor som vi blivit varse i vårt långa land) är viktigt. Våra lagar är dåligt anpassade för det mångkulturella samhälle vi har idag. Det är vi eniga om, tror jag. Tycker jag att det behöver ske en ändring, och att vi har en allt för stor andel som har svårt att anpassa sig till åtminstone de kärnvärden vi har här i Sverige? Ja.

Komiska är att argumenten mot mångkultur och globalism går hand i hand. Ser vi till våra grannländer så har de liknande problem med befolkningsutveckling (läs åldrande befolkning, inte mångkultur i det här fallet) och kompetensförsörjning. Vi BEHÖVER arbetskraft, och då allt från städare hela vägen upp till läkare.
Citera
2024-11-08, 08:56
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Pengar var dock Kamelen ganska duktig att samla ihop och bränna lika snabbt.

I alla fall så börjar demokraterna nu fatta att de gjorde ett enormt misstag som valde Kamelen, utan att fråga väljarbasen om vad dessa tyckte.

Till råga på allt så verkar demokraterna även nu förlora representantshuset...

Jag tror de märkte det att det gick åt skogen redan strax innan de tackade nej till Rogan, luften gick ur dem och hon slutade synas, tog "2 dagar vila" osv för att knappt orka uppträda med tal i 90 sekunder på rallies osv.
Citera
2024-11-08, 08:56
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
När börjar klockan ticka till den utlovade fred i Ukraina inom 24 timmar? Har ju goda chanser att bli det första svikna vallöftet.

du är som ett barn som inte förstår(och i barnets fall kan man lätt följa varför, i ditt fall så hoppas jag att du är ett barn) en nolla som inte begriper att det inte var bokstavligt talat. men P1 fatar inte heller så du är inte ensam.

vi vuxna förstår denna typ av uttalande. kryp ned i din mammas säng och somna om. jävla idiot!
Citera
2024-11-08, 09:13
Medlem
Sitter och lyssnar på denna presskonferens med demokraterna:
https://www.youtube.com/watch?v=SfHZUqbJryA

Här har vi en pressekreterare som står och besvarar frågor om hur Biden känner och tycker. Kan det bli mer uppenbart än så här att Biden bara är en marionett och att det är andra bakom honom som bestämmer vad den symboliska Presidenten tycker, känner och säger.

Biden har aldrig varit President på riktigt, han har bara hållit de tal som andra har skrivit och detsamma gäller Kamala. Det var aldrig tänkt att hon skulle forma politiken själv, för demokraterna är Presidenten bara någon med ett leende som kan läsa innantill från ett manus.

Därför blir det så uppenbart att deras nästa kandidat också kommer bli en marionett, för hos demokraterna är det rika globalister som styr, Soros t.ex.
Citera
2024-11-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Givetvis var cirkusnegern med på det, men det är såssarna som tjänat mest röstboskap på invandringen!

Det förefaller ganska naturligt att folk som välkomnar en ny grupp kommer få mer cred. Men den effekten avtar med tiden. Så med den logiken borde S ha fri invandring alla tider på dygnet. Men om jag inte minns fel var det S som stängde gränsen och Åsa Romson stod bredvid och bölade. Så hela argumentet faller gansla platt.
Citera
2024-11-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
I USA hade man bakat in de(såssar och Reinfeldt med nyliberaler) i ett gemensamt parti: Demokraterna

Japp, det blir så när man har två partisystem.
Citera
2024-11-08, 09:40
Medlem
DeValeras avatar
Detta är förmodligen den största comebacken sedan Lazarus.

Hela etablissemanget i USA har försökt att stoppa President Trump till varje pris. Genom att bedriva flera olika politiska processer i domstol, till och med genom att försöka låta President Trump bli mördad genom att upprätthålla ett uruselt personskydd kring honom. Dock verkade en högre makt förhindra det försöket.

Det är dags att USA ger MAGA-rörelsen samma status som Civil Rights Movement och Teapartyrörelsen. Att man hedrar denna rörelse men en nationell arbetsfri högtidsdag där folket kan fira och få högtidlighålla den bedrift som MAGA tillsammans med Presidenten har kämpat sig igenom.
Citera
2024-11-08, 09:41
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chookity
Det du är ute efter är ett utopiskt exempel, och ja det finns nog inte. Varken så vitt jag vet eller så långt jag kan tänka mig. Det får man nog släppa, och för att kunna ha en konstruktiv dialog försöka isolera problemet och ta världen för det komplexa det är. Mångkultur i sig och som begrepp är inte problemet är det enda jag säger. Ett samhälle med många kulturer är långt mycket mer komplext än ett homogent och kommer att medföra problem. Det är ett faktum som de allra flesta utom möjligtvis en del på extremvänstern kan förstå.

Det USA du pratar om var en mångkultur i sig. USA har varit mångkultur sedan europeer dök upp. Men absolut att det är ett mer splittrat USA idag. Fler har fått sina röster hörda och alla står och gormar med sina politiska flaggor på respektive hustomt. De få som har förmåga att föra dialog är tysta medan olika extremer skapar upplopp, vandaliserar, kör över varandra (även bokstavligen). Stora skillnaden med USA från Sverige är att vi är relativt unga med en mångkultur och vi har inte haft lagar som är anpassade för det. Våra lagar, system och infrastruktur är anpassade för den lilla utopi vi hade tillfälligt under kalla kriget. Även USA som ett land som ställts inför detta sedan LÄNGE (här talar vi vilda västern) har varit mindre lyckade i att anpassa sina lagar. Det är sjukt svårt.

Å andra sidan så har de en stor del av sina framgångar att tacka för att ha importerat arbetskraft och intellektuella. Se bara efter andra kriget när man vänligen tog emot en hel drös med nazi forskare. Även månlandningen du pratar om kan med säkerhet ha fått en "boost" av individer från andra länder än just USA.

Kina har haft sin utveckling i ett rasande tempo, absolut. Men det håller på att stagnera och även de behöver nu blicka utanför egna gränser. Även där under kalla kriget har samarbeten funnits med andra kommunistiska länder.

Mångkultur i sig har positiva aspekter, det är allt jag säger. Hur integration hanteras (där är omfattning en enorm faktor som vi blivit varse i vårt långa land) är viktigt. Våra lagar är dåligt anpassade för det mångkulturella samhälle vi har idag. Det är vi eniga om, tror jag. Tycker jag att det behöver ske en ändring, och att vi har en allt för stor andel som har svårt att anpassa sig till åtminstone de kärnvärden vi har här i Sverige? Ja.

Komiska är att argumenten mot mångkultur och globalism går hand i hand. Ser vi till våra grannländer så har de liknande problem med befolkningsutveckling (läs åldrande befolkning, inte mångkultur i det här fallet) och kompetensförsörjning. Vi BEHÖVER arbetskraft, och då allt från städare hela vägen upp till läkare.

Jag kan inte på rak arm komma på något ont som inte för något gott med sig, men att konstatera att mångkultur har positiva aspekter när det uppenbarligen är något dåligt i sig känns bara fel. Invandringen av ett litet antal tyska raketforskare (bokstavligen) för att bidra till rymdforskningen är inte på något som helst sätt jämförbar med invandring av miljontals araber och afrikaner för att komma tillrätta med en åldrande befolkning.

Vi behöver rätta till våra egna befolkningsproblem genom att se till att det föds fler svenskar och européer, och vi måste göra det med alla medel som nöden kräver, oavsett om det innebär att förbjuda preventivmedel och abort, eller att avla fram nya svenskar och européer i provrör om så krävs. Att importera invandrare från tredje världen istället är vad man kallar folkutbyte, eller med andra ord mjukt folkmord.

Och det kommer som sagt inte Trump att stoppa, tyvärr, men han är åtminstone ett steg i rätt riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in