2024-11-08, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Jo men Christofer är så favoriserad så ibland undrar man om bara han gäller. Iofs har ju Jacke och Amanda lämnat blöjsradiet så kanske logiskt att Christofers 2 föräldrar ser ut mer som 2 assistenter till en utvecklingsstörd unge i rullstol och med andningsmaskiin och pacemaker inkopplade åt den daltade bebisen.

Pengarna börjar sinna. Gräver djupt ner i plånboken nu efter mynt.

Finns det en syster också???

Jag har förstått att Christofer har tagit stor plats, han har säkert blivit jobbig för alla i familjen. Undrar hur mycket Tomas har påverkat mamman att ha problem med Jocke? En komplicerad fråga naturligtvis. Inget vi kan reda ut här men tanken slog mig bara.

Men precis det du säger stöder min tanke att Tomas var enormt upprörd över att Julia ansåg sig ha rätt att spärra barnets pass. Bara att gå emot Chrippa - hemska tanke.
Citera
2024-11-08, 03:23
Medlem
Citat:
Jag tror Thomas visste om NZ och därför så desperat. Varför annars så upprörd en resa 3 dagar som görs 20 gånger per år? Går Christofer på toa utan att Thomas vet det? Vad finns i Thomas mobil? Vad serverar arresten för frukost imorgon?

NZ bättre än Kumla.

Det har du rätt i, Tomas kan ju vara en lika lögnaktig jävel som sin son. Så han så för att försöka påverka Julia att ändra sig om passet. Ja precis, varför vara så upprörd. Var Tomas inne hos polisen när han och Linnea var det eller är det en missuppfattning?
Citera
2024-11-08, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Har inte T fått en chock än av allt Kräftan gjort så tror jag inte det här kommer ge någon större effekt.
En missuppfattelse bara.

Ja jag ändrade mig på den punkten, jag utgick från att Tomas faktiskt pratade sanning. My bad!
Citera
2024-11-08, 03:25
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Har inte T fått en chock än av allt Kräftan gjort så tror jag inte det här kommer ge någon större effekt.
En missuppfattelse bara.

Christofer bad Thomas läsa denna tråd hösten 2023. Det blev ca 1 vecka skratt sedan kom så mkt fram så varit 15 månader hjärtattack för Thomas.
Citera
2024-11-08, 03:31
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Finns det en syster också???

Jag har förstått att Christofer har tagit stor plats, han har säkert blivit jobbig för alla i familjen. Undrar hur mycket Tomas har påverkat mamman att ha problem med Jocke? En komplicerad fråga naturligtvis. Inget vi kan reda ut här men tanken slog mig bara.

Men precis det du säger stöder min tanke att Tomas var enormt upprörd över att Julia ansåg sig ha rätt att spärra barnets pass. Bara att gå emot Chrippa - hemska tanke.

Ja Annika har 4 st

Jocke med annan pappis
Christoffer med bärgaren
Och 2 tvillingar Jacke o Amanda med bärgaren. Amanda vill inte dras in på IT. Räcker skriva ut hennes namn här.

Tror Thomas var rätt vettig med Jocke ändå. I familjen Annorlunda måt iaf. Annika är nog det stora problemet. Thomas är sådan toffel nog mot Annika i vissa avseenden.
Citera
2024-11-08, 03:36
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det har du rätt i, Tomas kan ju vara en lika lögnaktig jävel som sin son. Så han så för att försöka påverka Julia att ändra sig om passet. Ja precis, varför vara så upprörd. Var Tomas inne hos polisen när han och Linnea var det eller är det en missuppfattning?

Christoffer är Thomas men x5.

Thomas var inne och fick snällt lämna över mobilen ja. Släpptes direkt efter förhör vid lunch cirka.
Citera
2024-11-08, 03:54
Medlem
Pinto87s avatar
Finns det en vårdnadstvist går kedjan ihop.

Soc ber Julia ha ungen o gå till rätten. Hon gör det något som bekräftas lite då med muntlig förhandling i Örebro TR.

Christoffer gör en jättedålig insats och kommer hem till vinden. Sista knarket har Linnea säkert tagit och nu stormar ett rejält bråk upp. Grannarna är ju vana vid koas men nu är det inte 150 decibel utan 170. Så polis kommer dit och Christoffer grips.

Låt mig gissa. Det är Julia och Jockes fel att Christoffer kommer hem arg och slår på Linnea? Grannarnas fel som ringde Kanske? Dåliga poliser bara? Kanske Chloe fel som inte var dä i lugnade effekt? För Christoffer och Linnea är felfria. De ska hyllas mer än de som botar cancer och svält om några årtionden.
Senast redigerad av Pinto87 2024-11-08 kl. 04:00.
Citera
2024-11-08, 04:07
Medlem
Citat:
Finns det en vårdnadstvist går kedjan ihop.

Soc ber Julia ha ungen o gå till rätten. Hon gör det något som bekräftas lite då med muntlig förhandling i Örebro TR.

Christoffer gör en jättedålig insats och kommer hem till vinden. Sista knarket har Linnea säkert tagit och nu stormar ett rejält bråk upp. Grannarna är ju vana vid koas men nu är det inte 150 decibel utan 170. Så polis kommer dit och Christoffer grips.

Låt mig gissa. Det är Julia och Jockes fel att Christoffer kommer hem arg och slår på Linnea? Grannarnas fel som ringde Kanske? Dåliga poliser bara? Kanske Chloe fel som inte var dä i lugnade effekt? För Christoffer och Linnea är felfria. De ska hyllas mer än de som botar cancer och svält om några årtionden.

Mmmm pudelns kärna ligger där. När Julia kom för att hämta barnet och inte fick det så trappade soc. upp det hela. De vet om varför passet är spärrat för barnet. Han har barnet är desperat och beter sig illa. Kan finnas hot med som är inspelat som vi inte hört. Men det är ren spekulation från min sida.

Men hursom soc. tänker att risken finns att han tar färjan till Tallin eller något och försvinner med barnet. Kan var det som det av mig antagande hotet handlar om.

Det var därför barnets flyttades från Chrippa. Jag var så förvånad för jag har ju svårt att förstå att folk ljuger uppenbarligen men hans glada uppsyn när han hade skyddsplacerat barnet hos sig själv var för att han tänkte fly. Och Julia skulle aldrig få ha barnet igen, var det han som sa det? Eller var får jag det ifrån?

Han lät i alla fall som om Julia gjort något helkorkat och därför skulle han få vårdnaden själv.

Jag tror Chrippa tänder lite på idéen om att fly. Kanske blir precis tvärtom för Herr Överläkare Berg.
Citera
2024-11-08, 04:14
Medlem
Pinto87s avatar
Tänk er Christoffers torsdag:

Han tvingas ta buss till Örebro. Detta då bilen är uppsagd då han skulle dra. Nåt han kritiserat Julia för att ta buss och vi vet att allt han kritiserar andra för hugger tillbaka på honom.

I TR kommer han in dansande, sjunger, ramlar och slår sig, gråter och ropar på pappa. Efter 20 min med syrgas och servetter att torka tårarna där pappa i ilfart kör i 200 från jobb för att komma till sin 35 åriga son som är i nöd. Lugna. Blöjerna har Thomas med.

Förhandlingen börjar med att han nu är redo och har talets gåva. Men istället skriker han, pratar osammanhängande, ologiskt, erkänner bankrån och kupper. Advokaten har händerna i ansiktet och givit upp. Chrippa skriker "kolla upp min senaste förhudsundersökning".

Förhandlingen avslutas och Christoffer tar bussen hem som en luffare. Hemma är knarket slut och bråket är igång. Helt plötsligt från "ingenstans" kommer polis. Han är gripen och förstår inget.

I denna stund skriver han på sin bok han började i januari om utsatta män och Linnea ska nu öppna hem för utsatta kvinnor. Tur detta skedde i november och inte över nyår. För att festa på nyår är heligt i den 35 åriga bebisen liv. Ett liv han borde övergivit för 10 år sedan. Men vissa är ju lite efter. Lite.
Senast redigerad av Pinto87 2024-11-08 kl. 04:18.
Citera
2024-11-08, 04:18
Medlem
Citat:
En missuppfattelse bara.

Är det Peab eller NCC som står för de forensiska analyserna numera..?

Läget är kajjåttiskt, trådens skribenter får ra-a-a-a-an-saka sig.
Citera
2024-11-08, 04:24
Medlem
Står Jacke fortfarande för brorsans internet, mån tro? Från Kick igår kväll:
https://ibb.co/2gvVkSK
Citera
2024-11-08, 04:43
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Är det Peab eller NCC som står för de forensiska analyserna numera..?

Läget är kajjåttiskt, trådens skribenter får ra-a-a-a-an-saka sig.

Han har blivit informerad om att rättsmedicinalverket står för analyserandet nu så han slänger nog ur sig tekniska verket ska du se. En byggnad i Linköping som inte stinker i närheten av vad Christopher gör och den stinker rejält ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in