Citat:
Ursprungligen postat av
Pinto87
Finns det en vårdnadstvist går kedjan ihop.
Soc ber Julia ha ungen o gå till rätten. Hon gör det något som bekräftas lite då med muntlig förhandling i Örebro TR.
Christoffer gör en jättedålig insats och kommer hem till vinden. Sista knarket har Linnea säkert tagit och nu stormar ett rejält bråk upp. Grannarna är ju vana vid koas men nu är det inte 150 decibel utan 170. Så polis kommer dit och Christoffer grips.
Låt mig gissa. Det är Julia och Jockes fel att Christoffer kommer hem arg och slår på Linnea? Grannarnas fel som ringde Kanske? Dåliga poliser bara? Kanske Chloe fel som inte var dä i lugnade effekt? För Christoffer och Linnea är felfria. De ska hyllas mer än de som botar cancer och svält om några årtionden.
Mmmm pudelns kärna ligger där. När Julia kom för att hämta barnet och inte fick det så trappade soc. upp det hela. De vet om varför passet är spärrat för barnet. Han har barnet är desperat och beter sig illa. Kan finnas hot med som är inspelat som vi inte hört. Men det är ren spekulation från min sida.
Men hursom soc. tänker att risken finns att han tar färjan till Tallin eller något och försvinner med barnet. Kan var det som det av mig antagande hotet handlar om.
Det var därför barnets flyttades från Chrippa. Jag var så förvånad för jag har ju svårt att förstå att folk ljuger uppenbarligen

men hans glada uppsyn när han hade skyddsplacerat barnet hos sig själv var för att han tänkte fly. Och Julia skulle aldrig få ha barnet igen, var det han som sa det? Eller var får jag det ifrån?
Han lät i alla fall som om Julia gjort något helkorkat och därför skulle han få vårdnaden själv.
Jag tror Chrippa tänder lite på idéen om att fly. Kanske blir precis tvärtom för Herr Överläkare Berg.