2024-11-08, 02:51
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja hon är väldigt kreativ om man säger så. Hon ville ju också se till att vare sig Chrippa eller Julia skulle få ha deras dotter.
En orm i paradiset?

Linneas plan om att få Jocke ser dock mörk ut. Tror inte han skriver dagbok om Linnea direkt
Citera
2024-11-08, 02:54
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Kanske därför Julia har spärrat Lillens pass?

Korrekt uppfattat. Julia har förstått vad som var på gång. Fattar ni nu Thomas desperation över resa i samtalet med Julia? Thomas är livrädd hans enda barn åker i fängelse.
Citera
2024-11-08, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Fick till mig precis Örebro ja. Stämmer.

Citat:
Örebro tingsrätt igår Kl 13-15 muntlig förberedelse vårdnad.

Jag kollar för säkerhets skull med både Värmland Tr och Örebro Tr imorgon bitti.
Citera
2024-11-08, 03:01
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Örebro tingsrätt igår Kl 13-15 muntlig förberedelse vårdnad.

Kan vara Christofer o Julia och det fått han arg o gripen inatt.

Ringer de imorgon.

Hoppas han gick in, dansade, snubblande, började gråta och ropade på pappa. Odds 1.10.
Citera
2024-11-08, 03:06
Medlem
Citat:
Kan vara Christofer o Julia och det fått han arg o gripen inatt.

Ringer de imorgon.

Hoppas han gick in, dansade, snubblande, började gråta och ropade på pappa. Odds 1.10.

"Dégā vy", som kräket försökte sig på att säga en gång - haha...!
Citera
2024-11-08, 03:07
Medlem
Citat:
Korrekt uppfattat. Julia har förstått vad som var på gång. Fattar ni nu Thomas desperation över resa i samtalet med Julia? Thomas är livrädd hans enda barn åker i fängelse.

Är inte han pappa till Jacke?

Det var därför Chrippa blev så jävulskt upprörd när hon knackade på. Och han fortsatte vara upprörd fast han stängt dörren om dem och sprang ut efter Julia och sen pratade om att det är alltid han som fixar allting, och samtidigt kände han att han kanske ändå inte fixar ihop en flykt till NZ.

Jag har ända sen jag kom över att Linnea och Chrippa bägge två anklagade varandra för våld tänkt att Chrippa har hamstrat utomlands. Han har något konto där ute ifrån det han tjänade i början på året då han tjänade något. Och hans panik nu handlar om vad som ska hända med honom i Sverige om han inte har några pengar, men kanske ännu mer över att han inte kommer åt sina hamstrade pengar i vilken form de nu finns i?

För att inte komma åt pengar som han har är nu en jävlig känsla för alla men för Chrippa som har hela sitt värde i pengar och visa upp kortvarig lyx som klockor är det nog värre än så.

Han köper klockor och kläder i stället för satsa på ett boende där ungen kan bo och växa upp. Va fan?
Citera
2024-11-08, 03:08
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag kollar för säkerhets skull med både Värmland Tr och Örebro Tr imorgon bitti.

Guld är du.

Jag tror min källa sade Karlskoga tr men de har ju ingen så tänkte det var Karlstad då. För mig är Karlskoga Värmland men ja det är sant att det tillhör Örebro län även om det ligger på gränsen. Känner 2 därifrån och både gick gymnasiet Örebro.
Citera
2024-11-08, 03:10
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
"Dégā vy", som kräket försökte sig på att säga en gång - haha...!

Han har sagt så mycket fel så måste vara ett socialt experiment eller hjärnskada.
Citera
2024-11-08, 03:11
Medlem
Citat:

Men ändå, Tomas sa att att ni ska ha vårdnad bägge två, det är inte det det handlar om.

Så han vet nog inte om det är med flykten. Han är en äldre man, han vill inte att hans son och barnbarn (enda?) ska bo i NZ och inte kunna komma till Sverige.

Så jag tror Tomas mest var arg för att Julia inte lät dem få en sista resa innan hon skulle börja förskola. Att hon bestämde över Christofer. Så Tomas kan nog få en chock när detta blir känt.
Citera
2024-11-08, 03:16
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Är inte han pappa till Jacke?

Det var därför Chrippa blev så jävulskt upprörd när hon knackade på. Och han fortsatte vara upprörd fast han stängt dörren om dem och sprang ut efter Julia och sen pratade om att det är alltid han som fixar allting, och samtidigt kände han att han kanske ändå inte fixar ihop en flykt till NZ.

Jag har ända sen jag kom över att Linnea och Chrippa bägge två anklagade varandra för våld tänkt att Chrippa har hamstrat utomlands. Han har något konto där ute ifrån det han tjänade i början på året då han tjänade något. Och hans panik nu handlar om vad som ska hända med honom i Sverige om han inte har några pengar, men kanske ännu mer över att han inte kommer åt sina hamstrade pengar i vilken form de nu finns i?

För att inte komma åt pengar som han har är nu en jävlig känsla för alla men för Chrippa som har hela sitt värde i pengar och visa upp kortvarig lyx som klockor är det nog värre än så.

Han köper klockor och kläder i stället för satsa på ett boende där ungen kan bo och växa upp. Va fan?

Jo men Christofer är så favoriserad så ibland undrar man om bara han gäller. Iofs har ju Jacke och Amanda lämnat blöjsradiet så kanske logiskt att Christofers 2 föräldrar ser ut mer som 2 assistenter till en utvecklingsstörd unge i rullstol och med andningsmaskiin och pacemaker inkopplade åt den daltade bebisen.

Pengarna börjar sinna. Gräver djupt ner i plånboken nu efter mynt.
Citera
2024-11-08, 03:21
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Men ändå, Tomas sa att att ni ska ha vårdnad bägge två, det är inte det det handlar om.

Så han vet nog inte om det är med flykten. Han är en äldre man, han vill inte att hans son och barnbarn (enda?) ska bo i NZ och inte kunna komma till Sverige.

Så jag tror Tomas mest var arg för att Julia inte lät dem få en sista resa innan hon skulle börja förskola. Att hon bestämde över Christofer. Så Tomas kan nog få en chock när detta blir känt.

Jag tror Thomas visste om NZ och därför så desperat. Varför annars så upprörd en resa 3 dagar som görs 20 gånger per år? Går Christofer på toa utan att Thomas vet det? Vad finns i Thomas mobil? Vad serverar arresten för frukost imorgon?

NZ bättre än Kumla.
Citera
2024-11-08, 03:21
Medlem
Citat:

Har inte T fått en chock än av allt Kräftan gjort så tror jag inte det här kommer ge någon större effekt.
En missuppfattelse bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in