2024-10-31, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Alla ska väldigt medvetna om att Christoffer ej är dömd för ekonomisk brottslighet. Är han misstänkt? Det är oväsentligt för man är oskyldig om ej dömd.
Fettet och Ansiktskluddet försöker vinkla det till att det de påstår är sanningar. Mycket omoraliskt av dem

Jag tror nog alla är medvetna om att han ännu inte är dömd.
Har du hängt med i tråden hade det varit uppenbart för dig.
Han är misstänkt av god grund får vi ju anta eftersom det blev ett tillslag av flera olika myndigheter. Det finns många punkter av olika karaktär. Han kommer inte prata sig ur detta. Bevis får tala för eller emot honom.

Men jag förstår inte vad öknamnen hade med saken att göra. Jag tror nog att du vet vad de heter.
Rent generellt är det svårt att ta människor som använder öknamn som ska vara nedvärderande på allvar.
Citera
2024-10-31, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att Julia är inblandad hör man på hur anmälan är formulerad ..

Du kan inte blanda bort den falskanmälan som Julia drivit fram hur mycket du än försöker

T är den som påstår att det finns en anmälan från Jullan, och hittills finns inga bevis som styrker att en sådan anmälan existerar, än mindre att den skulle ha drivits fram av henne.

Jag vill minnas att du tidigare avfärdade anklagelser om olämpligt beteende mot barnet som "vuxenbekymmer."
Vad är skillnaden nu?
Citera
2024-10-31, 08:41
Medlem
Citat:
Nej, för han vill inte veta av henne -- hon vill fortfarande ha honom.

För att han skriker så bra? Eller att polisen kommer till hans hem hela tiden? Eller för att han är en sån person att han tidvis inte får träffa sitt barn? Eller vad är orsaken att hon vill ha honom?
Citera
2024-10-31, 08:43
Medlem
Citat:
Därför att alla hennes lögner handlar om att Chrippa skall se henne

Chrippa är kanske en fin kille i andra kvinnors ögon men jag tror Julia har tappat intresset när Chrippa faller neråt. Vem vill ha någon som är på väg att landa i ett fängelsestraff?
Citera
2024-10-31, 08:44
Medlem
Citat:
Lyssna på samtalet med Tomas, han tar upp det med Julia - och anklagelserna är helt absurda.
Så absurda så inte ens Socialtjänsten agerade på dem. Det är mycket tydligt vem som är avsändare även om hon själv formellt inte gjort anmälan (hon påstår att hon inte gjort den)

Har du någon länk till detta för jag vill gärna lyssna?
Citera
2024-10-31, 09:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Chrippa är kanske en fin kille i andra kvinnors ögon men jag tror Julia har tappat intresset när Chrippa faller neråt. Vem vill ha någon som är på väg att landa i ett fängelsestraff?
Julia vill ha chrippa så hon slipper jobba. Så hon kan resa och leva på hans pengar. Även efter dem gjorde slut har Chrippa fortsatt ge pengar till Julia. Julia har även kontaktat Jocke gällande pengarna, och verkar även som om hon kontaktar Chrippas föräldrar gällande pengar.
Enligt en chatt emellan Jocke och Linnea.
Citera
2024-10-31, 09:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Har du någon länk till detta för jag vill gärna lyssna?
Tror det detta som dem syftar på
Om jag minns rätt så 1:10 in i videon hör man chrippas pappa prata med Julia
https://youtu.be/ttNpndYakio?si=Lk_4equJBGSbsdNA
Citera
2024-10-31, 09:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror nog alla är medvetna om att han ännu inte är dömd.
Har du hängt med i tråden hade det varit uppenbart för dig.
Han är misstänkt av god grund får vi ju anta eftersom det blev ett tillslag av flera olika myndigheter. Det finns många punkter av olika karaktär. Han kommer inte prata sig ur detta. Bevis får tala för eller emot honom.

Men jag förstår inte vad öknamnen hade med saken att göra. Jag tror nog att du vet vad de heter.
Rent generellt är det svårt att ta människor som använder öknamn som ska vara nedvärderande på allvar.
Jo men endel användare uttrycker sig som att chrippa redan är dömd för brottet
Citera
2024-10-31, 09:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Kan du och ni andra investerade prova att se det ur barnets perspektiv. Hon har rätt till båda sina föräldrar på ett säkert och sunt sätt. Hur det kommer gå till är förhoppningsvis privat och har inte på dessa sidor att göra. Snälla. Alla behöver inte ställas mot varandra hela tiden.
Anjo kommer aldrig tillåta att det hålls privat. Speciellt inte när det kommer till lilla C eftersom det även skadar chrippa, Anjo är beredd att offra barn för att skada chrippa och tjäna pengar.
Även om Julia och Chrippa håller tyst så får Anjo information och inspelningar ifrån andra
Citera
2024-10-31, 09:43
Medlem
Citat:
Jag håller inte med. Båda föräldrarna kanske är trasiga men Chrippa ser Lillen och ger henne uppmärksamhet och bekräftar henne som en egen person.

Julia vill ha henne men för Julia är live viktigare än barnet.

Chrippa har gett lilltjejen uppmärksamhet efter att han fick tillbaka henne efter när han inte fick träffa henne. Han bryr sig genuint inte alls utan om någon använder henne som en spelpjäs är det han. Han vet att Chloe är den punkt i hela dramat som slår hårdast och använder henne enbart som en trofé. Han vet att han kunnat köpa saker och resor till henne som inte Julia haft möjlighet till. Men någon genuin kärlek har han då inte.

Detta var extremt tydligt innan Chrippa blev av med tillgången till henne tidigare, då var det han som sjasade iväg henne när han satt med kameran i nyllet, när han hade henne på leklandet var han där när det var i princip tomt och så fick hon leks själv medans han filmade sig själv, träningen gick före henne för hon blev satt med en stor påse godis och paddan själv i gymmet (där hon inte ens var tillåten att följa med in), bara samtalen som släpptes i början av dramat när Julia skulle på rättegång gällande sitt ex och han absolut inte kunde eller ville ha henne hos sig utan att han tyckte att Julia skulle släpa med sig henne, vart var omtanken för barnet i det samtalet? Detta är bara en bråkdel . Etc etc. Allt detta var sånt som han publicerade på egna kanalen samt som kommit fram av honom/Linnea.
Så kom inte och säg att Chrippa är en genuin pappa. Han spelar så hårt på lilltjejen att det är läskigt.
Citera
2024-10-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tror det detta som dem syftar på
Om jag minns rätt så 1:10 in i videon hör man chrippas pappa prata med Julia
https://youtu.be/ttNpndYakio?si=Lk_4equJBGSbsdNA

Tack snälla du! Jag har nån feber i huvudet så orkar inte söka själv men nyfiken som satan är jag.
Citera
2024-10-31, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Julia vill ha chrippa så hon slipper jobba. Så hon kan resa och leva på hans pengar. Även efter dem gjorde slut har Chrippa fortsatt ge pengar till Julia. Julia har även kontaktat Jocke gällande pengarna, och verkar även som om hon kontaktar Chrippas föräldrar gällande pengar.
Enligt en chatt emellan Jocke och Linnea.

Men Chrippa är ju inte i den positionen att han kan försörja någon vilket Linnea lär bli varse inom kort. Dummar människa än Chrippa får man ju leta efter. Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in