2024-11-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Frågan är ej relevant så länge som du inte kan styrka att Demokraterna utfört valfusk i motsvarande stater.

Så du har ingen aning om varför demokraterna bara vinner i delstater som inte gör ID-koll?

Hur är det med andra situationer som idag kräver ID-kontroll, ska vi avskaffa det i samtliga fall där det inte finns bevis för att fusk kommer ske utan ID-kontroll? Uttag av pengar, köp av alkohol, när man kör bil, flyger, söker jobb, hämtar ut mediciner t.ex?
Citera
2024-11-07, 09:45
Medlem
S.Jorgens avatar
Tycker inget av det Trump sagt låter det minsta konstigt eller ologiskt.
Att slänga ut illegala invandrare måste räknas som självklart för varje friskt land.
Att ha gränsbevakning likaså.
Att prioritera sitt land och dess medborgare är varje styrandes uppgift.
I Sverige är det dock tvärtom. Därför tycker många här att Trump är konstig, speciellt efter Svensk medias rapportering.
Citera
2024-11-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
USA fortsätter att handla med Ryssland fast det får inte syna utåt.
USA-s jordbruk är stora köpare av konstgödsel från både Ryssland och Belarus.

Det var ju illa om det stämmer. Ingen handel bör bedrivas med ryssen alls (dock att redan ingångna kontrakt kan vara nödvändiga att fullfölja, juridiken kring det är jag inte insatt i). Men oavsett vad USA gör; Europa är direkt granne med ryssen och vi kan inte göda vår egen fiende. Så vi ska ha noll handel med Putin. Inget amerikanskt val ändrar detta.
Citera
2024-11-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Beklämmande hur de nu laddar för att enbart leta fel på allt som Trump gör och att kalla alla som röstade på honom vid förklenande omdömen. Deras hat mot ”den andra andra” är obehagligt.
Det är bara bra att de gör detta. Det kommer reta upp de som röstat på Trump ännu mer.
Citera
2024-11-07, 09:50
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Från videon, svart kvinna:
”I might wakeup a slave…”

Alltså, hur vilseledda är det av big media i USA?
Några av klippen är genuint obehagliga eftersom reaktionerna är totalt orimliga och tyder på att de inte förstår att människor är olika och att detta är hur demokrati funkar. Speciellt en blond kvinna som utstöter något slags primalväsande och ser helt galen ut. Riktigt otäckt.
Mental ohälsa är starkt utbredd bland woke liberaler. Det är dessa typer som skulle suttit på instutition förr i tiden, men nu är dom vänsterns väljarbas och man utnyttjar deras ohälsa för att få röster. Dom är ofta veganer och står på en mängd psykofarma. Istället för att ge dom geniun hjälp har man gett dom en politisk rörelse i form av lgbtq+ och skrämmer vettet ur dom med att Trump kommer göra ditten och datten. Skamlöst är det! På ett sätt måste man nästan tycka synd om dom för att det är uppenbarligen trasiga individer som utnyttjas politiskt.
Senast redigerad av Hexen666 2024-11-07 kl. 09:55.
Citera
2024-11-07, 09:52
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Nä valfusk är knappast styrkt men man kan definitivt kritisera USA:s valsystem och bristande ID-kontroller. Vore jag amerikan, oavsett färg, skulle detta vara en viktig fråga. Jag skulle inte lita på valsystemet fullt ut oavsett om valfusk inte kan bevisas. Båda sidor kan fuska.

I svensk media har det ibland framställts som att bättre kontroll, krav på registrering m.m. slår mot bl.a. svarta som kanske har svårare att genomföra det. Vilket skitprat. Demokrati är väl inget djävla dagis, vill man rösta får man väl se till att göra det som krävs för att rösta. Annars är det faktiskt bättre att man inte röstar.
USA har inga nationella id-handlingar. Republikaner och liberaler har motsatt sig införandet av dem under lång tid.

Att Demokraterna skulle utnyttja detta på det sätt som sägs låter långsökt.
Citera
2024-11-07, 09:55
Avslutad
Ursäkta en dum fråga nu (och kanske skulle frågan passa bättre i ett annat forum): Men som hbt-person, behöver jag vara "rädd" nu när Trump blivit president? Förstå mig rätt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president första gången 2016, bara för att han är så rak och ärlig, men det känns ändå som att jag sviker "mitt community" bara för att jag tycker om mr Donald.

Känns som att man inte får säga sådana här saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan ändå inte låta bli att vara lite skadeglad när jag ser hur alla gråter ut i media om hur hemsk världen nu kommer bli.
Citera
2024-11-07, 10:02
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Ursäkta en dum fråga nu (och kanske skulle frågan passa bättre i ett annat forum): Men som hbt-person, behöver jag vara "rädd" nu när Trump blivit president? Förstå mig rätt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president första gången 2016, bara för att han är så rak och ärlig, men det känns ändå som att jag sviker "mitt community" bara för att jag tycker om mr Donald.

Känns som att man inte får säga sådana här saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan ändå inte låta bli att vara lite skadeglad när jag ser hur alla gråter ut i media om hur hemsk världen nu kommer bli.
Du är så ängslig att du inte vet om du är rädd eller vad du eventuellt är rädd för? Du måste fråga flashback om du ska vara rädd?
Du bör antagligen vara rädd, för dig själv.
Citera
2024-11-07, 10:04
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid

Trump skiter högaktningsfullt i att du är en bög, i samband med Trumps uppträdanden spelar han ofta ymca med The Village People, en glad svängig låt som han även spelade under sitt tal igår.
https://www.youtube.com/shorts/-vWpaVsMKmI
Citera
2024-11-07, 10:07
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mental ohälsa är starkt utbredd bland woke liberaler. Det är dessa typer som skulle suttit på instutition förr i tiden, men nu är dom vänsterns väljarbas och man utnyttjar deras ohälsa för att få röster. Dom är ofta veganer och står på en mängd psykofarma. Istället för att ge dom geniun hjälp har man gett dom en politisk rörelse i form av lgbtq+ och skrämmer vettet ur dom med att Trump kommer göra ditten och datten. Skamlöst är det!
Du är inne på en farlig väg om du menar att den som inte håller med Trumps politik är sinnessjuk. Psykologisering kallas det och "sinnessjukdomen" kontrarevolutionism var ofta vad som angavs som skäl till att någon skickades till GULAG i Sovjetunionen.

Vad som förr räknades som sinnessjukdom är inte lika brett nu. Psykologi är inte en statisk och handlar inte bara om behandling. Nya insikter nås hela tiden, även om fördomsfulla och konservativa politiker försöker lägga sig i och istället låsa in folk på institutioner; "vård".

Att försöka gömma undan det som uppfattas som obekvämt är att underblåsa konformism och är inte amerikanskt. Titta bara på vem de valde som sin president.
Citera
2024-11-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
USA har inga nationella id-handlingar. Republikaner och liberaler har motsatt sig införandet av dem under lång tid.

Att Demokraterna skulle utnyttja detta på det sätt som sägs låter långsökt.
Självklart har de id handlingar. Vad är det för dynga du sprider. Vi har inget nationellt id kort i sverige heller. Här kan du använda ditt körkort eller pass. I usa kan du också använda körkort, soocial security card, pass etc. Var får du all samhällsomstörtande info ifrån?
Citera
2024-11-07, 10:13
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du är inne på en farlig väg om du menar att den som inte håller med Trumps politik är sinnessjuk. Psykologisering kallas det och "sinnessjukdomen" kontrarevolutionism var ofta vad som angavs som skäl till att någon skickades till GULAG i Sovjetunionen.

Vad som förr räknades som sinnessjukdom är inte lika brett nu. Psykologi är inte en statisk och handlar inte bara om behandling. Nya insikter nås hela tiden, även om fördomsfulla och konservativa politiker försöker lägga sig i och istället låsa in folk på institutioner; "vård".

Att försöka gömma undan det som uppfattas som obekvämt är att underblåsa konformism och är inte amerikanskt. Titta bara på vem de valde som sin president.
Det var inte det jag skrev. De jag syftar på är personer som reagerar helt orimligt på valresultatet, som skriker o är rädda för att Trump ska ta bort alla deras rättigheter eller göra dom till slavar. Dessa är inte friska och har en bruten verklighetsuppfattning.

Och även de som är mentalt stabila annars kan drabbas av masspsykoser, som vi såg under covid. Det är många annars stabila personer som på fullt allvar tror att Trump är en kriminell fascist betald av Putin.
Senast redigerad av Hexen666 2024-11-07 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in