2024-11-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Spännande vad denne galning ska hitta på.
Galet bra saker.
Citera
2024-11-06, 23:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Vad Trump gör inrikes, skiter jag fullständigt i.
Men vad han gör i Europapolitiken...detta bryr jag mig om.

Har han sagt något mera om Ukraina? Han verkar ha inte ens nämnt Ukraina, Putin, Gaza eller liknande nu efter valet.
Varför?
Citera
2024-11-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det amerikanska folket och de sk eliterna har röstat om vem som ska bli president i 4 år. Det blev Trump, pga demokraterna först försökte med dementa Joe och sen hans kvinnliga vicepresident.

Jaha. Men vi bor i Europa? Är det inte ett problem att européerna är så beroende av storebror USA, vis sitter här som splittrade panelhönor och låter islam ta över och godhetsrunkar naivt styrda av ljusskygga intressen.

Nu kan SVT och Bonnier etc skylla allt dåligt på Trump i 4 år till. Perfekt!
Att ta itu med de verkliga problemen i Europa verkar för jobbigt och svårt.

Det där är faktiskt en mycket viktig synpunkt, något som verkligen inte är bra för den europeiska mentaliteten. Det infantila behovet av att peka över Atlanten och skylla ifrån sig. Usch… men bra att du påminde om det så känner man igen det när det händer.
Citera
2024-11-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chookity
Absolut, helt utan lögner också. Verkligen.

Där är en person som absolut inte spyr ur sig lögner om vart annat. Inte alls. Nej nej.

Kul att du ser dig som en del av vinnarlaget. Tråkigt att du, likt oss andra, är en faktisk förlorare till följd av det. Men kul att du är glad vart fall.
Bitterfitta.
Citera
2024-11-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
JD är katolik, inte evangelisk och katoliker stödjer inte Israel

Nästan lite gulligt, det låter som att du tror och hoppas att ditt kära terroristpalestina kommer gynnas. Det kan du fetglömma. Israelstödet kommer bli massivt med Trump. Gissar dessutom att Vance knappast föredrar islamistiskt styrda terrorstater framför den judiska demokratin.

Även gammelmedia konstaterade dessutom att Iran inte kommer gilla detta. Att Trump kommer hålla den äckliga fundamentalistdiktaturen mycket kort. Utmärkt!
Citera
2024-11-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad Trump gör inrikes, skiter jag fullständigt i.
Men vad han gör i Europapolitiken...detta bryr jag mig om.

Har han sagt något mera om Ukraina? Han verkar ha inte ens nämnt Ukraina, Putin, Gaza eller liknande nu efter valet.
Varför?

Nu efter valet?
Herregud låt karln sova.
Det är några veckor kvar tills han blir president.
Citera
2024-11-06, 23:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Nu efter valet?
Herregud låt karln sova.
Det är några veckor kvar tills han blir president.

Ja. Nu efter valet har han bara pratat om migration & jobb. Utrikespolitiken har han inte nämnt något om.
Han sova? Ha. Det gör han ju inte
Citera
2024-11-06, 23:39
Medlem
-DaRude-s avatar
Gement hoppades de samlade medierna med övertygelse att den senildemente gubbstruttens efterträdare skulle vinna valet utan några större ansträngningar, men tydligen valde folket även bort den vimsige och falska Harris. Kanske för att hon utöver sitt stöd och sina insatser för fortsatt krigande, mest framstått som en tillgjord kändis inbjuden till fruntimmerskanapén hos Oprah för att filosofera kring västvärldens för det mesta inbillade "orättvisor" och som tror att man kan fnissa bort besvärliga frågor så länge man har rätt kön och bakgrund. Jag har absolut inget emot en kvinnlig president, men Harris vore definitivt inte mogen uppdraget.

En intressant iakttagelse är att trenden visar att fler och fler minoriteter väljer bort Demokraterna, så inte ens det är något de kan flexa med längre. Många minoriteter har av tradition ytterst svårt att stödja en kandidat som öppet stödjer etnisk rensning och folkmord på urinvånare, så Demokraternas stöd till Israels härjningar i Mellanöstern har sannerligen bitit dem i arslet med facit i hand eftersom minoriteter av alla etniciteter sällan ställer sig bakom kolonialmaktens och imperialismens sida oavsett vilka konflikten berör i detalj.

Kanske mest avgörande är att fattigdom och kriminalitet givetvis drabbar minoriteterna hårt och Bidenadministrationen inte lyft ett finger för att hjälpa sin egen befolkning. Istället har man öst pengar över Israel och Ukraina.

Kriget i Ukraina under Biden och Harris har aldrig haft någon uppgörelse om varaktig fred i sikte men istället verkar man beslutsamt ha lobbat för att kriget ska fortgå till sista man har stupat, och givetvis med amerikanska skattebetalare som står för notan.

Folket har sagt sitt och vill nu att amerikanerna ska fokusera på sig själva. Det är ett nyktert och klokt val som man givetvis får respektera. För egen del spår jag en lugnare värld och bättre förutsättningar för fred och balans med Trump än med Demokraterna som garanterat hade fortsatt att göda det militärindustriella komplexet och tillfredsställa privata aktörer framför det amerikanska folket.

Trump har mycket att städa upp men jag tror han kan göra enorm skillnad.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-11-06 kl. 23:41.
Citera
2024-11-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Bitterfitta.

Någon tog det personligt.

Skakar säkert lite också.

Ugh ugh.
Citera
2024-11-06, 23:43
Medlem
Snacka om att vara en välförtjänt vinnare.

Killen vinner en gång, förlorar ett val för att sedan vinna igen. Bara där är han historisk. Men dessutom har Trump haft hela etablissemanget emot sig, åtalats flertalet gånger, varit föremål för fler mordförsök än någon annan president i historien, haft 90% av all media emot sig - men liklväl så står han nu återigen som vinnare.

Säg en politisk bedrift som är större.
Citera
2024-11-06, 23:45
Medlem
Det här blir slutet på Israel. Mark my words. Varför tror ni Netanjahoe var först ut att gratulera snarare än trump.

Om det är något historien berättar så är det att imperier vanligtvis faller på sin egen impotens snarare än "en invasion"
Citera
2024-11-06, 23:46
Avslutad
Han har precis vunnit valet och är redan igång med sina lögner.

"End inflation, no more inflation" - så 0% inflation ?
"No electrics trucks, a diesel trucks goes from Los Angeles to New york and still has plenty of fuel left" - Det är ca 400 mil , finns det ens lastbilar som går 400 mil på en tank?
"Ukraine war would never have happend if I were president" - Kriget mot Ukraina var redan igång när han klev in som president.
"They want to convert our tanks to electric tanks" - Tveksamt, men de kanske vill utveckla eldrivna tanks?

"Ukraine, most of the country is gone" - https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

Det är ju rätt mycket som inte är taget av Ryssland.

Jag har bara lyssnat på inte ens fem minuter och detta är vad jag har snappat upp so far 🤣. Ränderna går aldrig ur en tiger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in