2024-11-03, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Kjol är väl bekvämt? Har alltid kjol på landet för det är det bekvämaste. Kjol, strumpbyxor och stövlar och en oljerock på det är perfekta på-landet-kläder.

Och smink har man väl för att vara så snygg som möjligt om man möter folk eller ska ta bilder (till en blogg exempelvis). Det är inte ”sjukt”. Landet för Elsa är ju Gotland, det är inte mitt inne i en skog.

Men då är det inte höstlov utan jobb. Och jo, hon är sinnesjuk för det mesta. Jobba i trädgård i kjol är en av dom.
Citera
2024-11-03, 07:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Men då är det inte höstlov utan jobb. Och jo, hon är sinnesjuk för det mesta. Jobba i trädgård i kjol är en av dom.

Men ge dig. Alla kan inte ha samma klädstil och preferenser som du har. Hur klär du dig själv? I jeans? Mjukisbyxor? Jag skulle aldrig i livet klä mig i det för det tycker jag är obekvämt. Går utmärkt att jobba i trädgården i kjol, tro mig jag bor på landet och har en stor trädgård och äger inte ett enda par jeans eller mjukisbyxor. Kostymbyxor och chinos har jag men det är knappast bekvämare när man arbetar i trädgården eller med djuren.
Citera
2024-11-03, 10:21
Medlem
Plocka äpplen i Lackloafers ” my ass” Så fruktansvärt ängslig beige & fullkomligt intetsägande blogg.
Citera
2024-11-03, 19:09
Medlem
Litauens avatar
Bilder på röven tack
Citera
2024-11-03, 19:35
Medlem
Blev nyfiken när Elsa gjorde reklam för sin garderobsrensning på Tradera mode så gick in och kollade. Man får ju intrycket på bloggen att hon har en väl utvald "capselgarderob". Men på Tradera massor med annonser på med vad som verkar vara impulsiv shopping och felköp... Massa kläder från Sezane med prislapparna kvar. Har hon reafyndat och insett att det inte passar eller varför är prislapparna kvar? Den svarta klänningen med bullig nederdel (fr Other stories tror jag) som hon ofta har på sig på bloggen vill hon uppenbarligen inte sälja, för hon har för högt pris på den. Allt för att få plats i garderoben för nya inköp antar jag.
Citera
2024-11-03, 21:16
Medlem
sandra beijer har också massa kläder från sezane. får för mig att både hon o elsa får kläder därifrån men låtsas som att de köpt allt själva
Citera
2024-11-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllie
sandra beijer har också massa kläder från sezane. får för mig att både hon o elsa får kläder därifrån men låtsas som att de köpt allt själva
Verkar troligt eftersom det är just Sezanekläderna som har prislapparna kvar. Är de sponsrade av Sezane, för att göra märket mer känt i Sverige?
Citera
2024-11-04, 08:46
Avslutad
Tyckte plötsligt att Sezanne dök upp överallt från ingenstans. Känns uppenbart att det är sponsrat men har inte sett att det är märkt som samarbete. Även Flora och ett par danska (!) influensers jag följer (inte samma som Elsa verkar följa…) har Sezanne kläder titt som tätt. Känns inte som ett etablerat märke sedan tidigare. Pinsamt att sälja kläder med lappen kvar på tradera. Hela traderasamarbetet som Sofia och Elsa gjort känns inte särskilt trovärdigt. Dels för att de sitter i sin blogg och typ vrålar av lycka för att ha tjänat 1000 spänn på tradera när de säkert tjänar 5 siffriga (?) belopp bara på att prata om tradera i bloggen och dels för att det inte ens verkar som att de gör arbetet med att fota och packa själva.
Citera
2024-11-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
och till slut helt sinnesjukt att äga ett hus på Gotland utan att äga en bil.

Va? De måste väl äga en bil? Eller har jag missat detta?
Citera
2024-11-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice

Lånar alltid en av föräldrarnas bil, iallafall gjort det tidigare.
Citera
2024-11-04, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice

Det är väl inget man måste för att man ska ha ett hus på Gotland. Det är väl bra att de lånar en bil när de behöver. Sjukt onödigt att ha en bil som bara står när man bor i centrala Stockholm och kan ta sig fram utan bil i vardagen.
Citera
2024-11-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men ge dig. Alla kan inte ha samma klädstil och preferenser som du har. Hur klär du dig själv? I jeans? Mjukisbyxor? Jag skulle aldrig i livet klä mig i det för det tycker jag är obekvämt. Går utmärkt att jobba i trädgården i kjol, tro mig jag bor på landet och har en stor trädgård och äger inte ett enda par jeans eller mjukisbyxor. Kostymbyxor och chinos har jag men det är knappast bekvämare när man arbetar i trädgården eller med djuren.

Haha japp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in