2024-11-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men ge dig. Alla kan inte ha samma klädstil och preferenser som du har. Hur klär du dig själv? I jeans? Mjukisbyxor? Jag skulle aldrig i livet klä mig i det för det tycker jag är obekvämt. Går utmärkt att jobba i trädgården i kjol, tro mig jag bor på landet och har en stor trädgård och äger inte ett enda par jeans eller mjukisbyxor. Kostymbyxor och chinos har jag men det är knappast bekvämare när man arbetar i trädgården eller med djuren.

Detta är super-OT, förlåt, men blir du inte väldigt skitig om knäna när du trädgårdsarbetar i strumpbyxor? Eller bär du med dig typ sittunderlag överallt i trädgården om du rensar ogräs och liknande som kräver att du står på knä? Jag har alltid gamla jeans eller ordentliga arbetsbyxor.

Jag är benägen att hålla med att det är ovanligt att Elsa trädgårdsarbetar i kjol på hösten, men sinnessjukt är väl ändå att ta i.
Citera
2024-11-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Det är väl inget man måste för att man ska ha ett hus på Gotland. Det är väl bra att de lånar en bil när de behöver. Sjukt onödigt att ha en bil som bara står när man bor i centrala Stockholm och kan ta sig fram utan bil i vardagen.

Verkligen. Det är ju inte alls särskilt ovanligt i Stockholm (och säkert i andra storstäder) att familjer inte äger en bil men hyr eller lånar en för semestern.
Citera
2024-11-04, 16:33
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Detta är super-OT, förlåt, men blir du inte väldigt skitig om knäna när du trädgårdsarbetar i strumpbyxor? Eller bär du med dig typ sittunderlag överallt i trädgården om du rensar ogräs och liknande som kräver att du står på knä? Jag har alltid gamla jeans eller ordentliga arbetsbyxor.

Jag är benägen att hålla med att det är ovanligt att Elsa trädgårdsarbetar i kjol på hösten, men sinnessjukt är väl ändå att ta i.

Haha ja nu blir det OT. Men nej inte mer än man blir i jeans. Har ju inte nylonstrumpor direkt och det har ju inte Elsa heller. Mina kjolar täcker för det mesta knäna också för den delen. Och trädgården är inte blöt (man trädgårdsarbetar väl oftast när det är hyfsat torrt och soligt). Osv osv. Inget konstigt alltså och absolut inget problem.

Tror verkligen inte Elsa hittar på eller gör sig till. Hon har ju länge inte ens ägt några byxor och har ju verkligen en ”klännings-kropp”. Visst, om man HAR ett par utslitna jeans eller snickarbyxor kanske man drar på sig dem. Men man köper ju inte speciella byxor bara för att kunna pyssla i trädgården en dag eller två på höstlovet. Klart man har sina vanliga kläder på sig då.
Citera
2024-11-04, 18:10
Medlem
Nu är det väl inte riktigt så att Elsa faktiskt jobbar i trädgården. Hon går ut med en räfsa och petar lite medan hon blircforograferad som content. Samma sak med äpplena. Det blir vackra bilder men inte är det en heldag i trädgården med smutsiga knän och trädgårdshandskar. Det har jag svårt att tro. Då kan man ju ha ullkjol och strumpbyxor och stickade ljusa vantar!
Citera
2024-11-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Tyckte plötsligt att Sezanne dök upp överallt från ingenstans. Känns uppenbart att det är sponsrat men har inte sett att det är märkt som samarbete. Även Flora och ett par danska (!) influensers jag följer (inte samma som Elsa verkar följa…) har Sezanne kläder titt som tätt. Känns inte som ett etablerat märke sedan tidigare. Pinsamt att sälja kläder med lappen kvar på tradera. Hela traderasamarbetet som Sofia och Elsa gjort känns inte särskilt trovärdigt. Dels för att de sitter i sin blogg och typ vrålar av lycka för att ha tjänat 1000 spänn på tradera när de säkert tjänar 5 siffriga (?) belopp bara på att prata om tradera i bloggen och dels för att det inte ens verkar som att de gör arbetet med att fota och packa själva.

idag hade tom underbaraclara på sig jävla Sézane. det är ett franskt märke så obegripligt att elsa inte tycker det är tidlöst bistro krispigt osv
Citera
2024-11-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllie
idag hade tom underbaraclara på sig jävla Sézane. det är ett franskt märke så obegripligt att elsa inte tycker det är tidlöst bistro krispigt osv
Jag älskar också Sezane, fantastiska butiker i Paris. Men inte lika kul när "alla" influencers har det på samma gång. Elsa gillar det nog visst, hade platåsandaler därifrån i somras, och en krispig vit blus bl a. Men hon kanske fått gratisplagg som hon inte gillar och därför säljer. Eller så har Sezane plötsligt klivit för mainstream för henne. Hon vill ju va lite exklusiv.
Citera
2024-11-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Verkligen. Det är ju inte alls särskilt ovanligt i Stockholm (och säkert i andra storstäder) att familjer inte äger en bil men hyr eller lånar en för semestern.

Nej, inte ovanligt alls, men jag tycker att det är lite konstigt att äga hus på Gotland och behöva hyra bil varje gång man vill åka dit.
Citera
2024-11-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Nej, inte ovanligt alls, men jag tycker att det är lite konstigt att äga hus på Gotland och behöva hyra bil varje gång man vill åka dit.

Men hur många gånger per år är de där? 5-6? Onödigt att äga en bil som används så lite.
Citera
2024-11-05, 11:40
Medlem
Har luffat på Gotland,och det går utmärkt att ta sig fram med buss,lifta,cykla och gå...man måste inte äga en bil,toppen om man kan låna en om man behöver dock.
Citera
2024-11-05, 12:16
Medlem
Lyssnar på podden billgren wood nu och Elsa pratar ju oavbrutet, alltså Sofia skulle berätta en sak men då tar Elsa över helt och pratar 6 meningar utan att låta Sofia prata, inandning efter inandning utan att låta Sofia säga sin mening trots att Sofia försöker få sitt ord.

Blir väldigt jobbigt för öronen att lyssna på när dom pratar i munnen på varandra eller mer Elsa pratar i munnen på Sofia..
Citera
2024-11-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmanskostas
Lyssnar på podden billgren wood nu och Elsa pratar ju oavbrutet, alltså Sofia skulle berätta en sak men då tar Elsa över helt och pratar 6 meningar utan att låta Sofia prata, inandning efter inandning utan att låta Sofia säga sin mening trots att Sofia försöker få sitt ord.

Blir väldigt jobbigt för öronen att lyssna på när dom pratar i munnen på varandra eller mer Elsa pratar i munnen på Sofia..

Det är det, men sedan är det också att podden är väldigt dålig och mest en massa svammel. Kan ej lyssna.
Citera
2024-11-05, 18:19
Medlem
SegerHelg88s avatar
Hon är ju snygg. Hade gärna gjort henne gravid om hon bad mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in