2024-11-01, 08:32
Medlem
Så är det nog.Och har man inte läst 70 ggr om hur de träffades,hennes Beyond Retro-jobb och festerna? Repeat,repeat.....
Citera
2024-11-02, 06:21
Medlem
Dishys avatar
Vad romantiskt att Pontus fixade pussel till henne och tur att de hann komma fram medan de var på Gotland.
Citera
2024-11-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Vad romantiskt att Pontus fixade pussel till henne och tur att de hann komma fram medan de var på Gotland.

Sjukt att få ett bryt på båten för att man glömde sitt pussel hemma.
Citera
2024-11-02, 09:19
Medlem
Hade jag bestämt träff med Lynns kompis och träffat kompisens mamma hade jag inte smitit iväg för att shoppa..?
Citera
2024-11-02, 11:42
Medlem
jag läser elsa varje morgon till frukosten. har noll gemensamt med hennes livsstil men tycker hon har en mycket bra känsla för vad som är vackert i vardagen och hon fotar riktigt bra. men känns som att bloggen förändrats till det sämre på senaste. mycket mer försvarstal från elsa eller vad jag ska kalla det. mycket känns kopplat till denna tråden, tex att de går på museum så fort tråden undrar varför de aldrig är på museum om de nu är så kulturella. och upprepade foton på böcker i uppslaget läsläge så fort vi undrat om hon verkligen läser de böcker hon nämner. så nu undrar jag: får lynn äta sin barnvänliga middag på sitt rum eller varför får vi aldrig se hans käk
Citera
2024-11-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Hade jag bestämt träff med Lynns kompis och träffat kompisens mamma hade jag inte smitit iväg för att shoppa..?

Vi vet ju vid det här laget att Elsa inte kan gå en dag utan att springa i affärer. Hon behöver sin kick. Klart hon lämnade den andra morsan på lekplatsen för att springa iväg till barnbutiken. Man måste ju också ha content!!

Tror också Elsa läser här eftersom hon själv har kommenterat sin stirriga blick i bloggen.
Citera
2024-11-02, 13:10
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

Tänkte att ”bryt” var en illvillig tolkning men hon skriver faktiskt det själv. 😮 Förhoppningsvis spetsade hon till det lite, skribenter gör ju ofta det.
Själv är jag faktiskt impad av hennes vilja att ha pussel utan bild? Jag skulle aldrig klara det och bli vansinnig under läggandets gång.
Och ja, gulligt av Pontus att beställa och överraska henne.
Men mycket viktig fråga*: Elsa skrev ju att hon glömde sminkväskan hemma och skulle få gå osminkad på Gotland. Helt uppenbart har hon smink både på ögonbryn, ögonfransar, läppar och hy på bilderna från Gotland. Köpte hon allt nytt för att inte behöva gå utan i en vecka på landet?

*naturligtvis inte viktig fråga, och ja, jag skäms lite som tar upp det, och nej, har uppenbarligen inget viktigare för mig
Citera
2024-11-02, 13:18
Medlem
Citat:
Vi vet ju vid det här laget att Elsa inte kan gå en dag utan att springa i affärer. Hon behöver sin kick. Klart hon lämnade den andra morsan på lekplatsen för att springa iväg till barnbutiken. Man måste ju också ha content!!

Tror också Elsa läser här eftersom hon själv har kommenterat sin stirriga blick i bloggen.

Jag är lite tveksam till om hon skulle utsätta sig själv för att läsa här, hon låter väl Pontus moderera hennes kommentarer på bloggen så att hon ska slippa läsa det som är negativt om henne? Iofs, kanske är det skillnad för henne att dagligen (?) få syrliga/negativa/hatiska kommentarer på bloggen och att hon kanske i svaga stunder går in här och läser ibland ändå? Dock lär hon ju få en del DMs och sånt på instagram tänker jag, där kan hon ju få kommentarer om stirrig blick och annat härifrån.
Citera
2024-11-02, 16:37
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Kan relatera ändå, känner igen när man ska resa med barn och har packat ned fan och hans moster och täckbyxor och vantar till dem med och själv står man där på färjan utan bh och hårborste och sånt man verkligen velat ha med för sin egen skull, kissnödig och hungrig är man också. Så det biten kan jag förstå. Men amaryllisen fick hon med sig i alla fall
Citera
2024-11-02, 16:46
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Tänkte att ”bryt” var en illvillig tolkning men hon skriver faktiskt det själv. 😮 Förhoppningsvis spetsade hon till det lite, skribenter gör ju ofta det.
Själv är jag faktiskt impad av hennes vilja att ha pussel utan bild? Jag skulle aldrig klara det och bli vansinnig under läggandets gång.
Och ja, gulligt av Pontus att beställa och överraska henne.
Men mycket viktig fråga*: Elsa skrev ju att hon glömde sminkväskan hemma och skulle få gå osminkad på Gotland. Helt uppenbart har hon smink både på ögonbryn, ögonfransar, läppar och hy på bilderna från Gotland. Köpte hon allt nytt för att inte behöva gå utan i en vecka på landet?

*naturligtvis inte viktig fråga, och ja, jag skäms lite som tar upp det, och nej, har uppenbarligen inget viktigare för mig

Jag tolkade det både lite tillspetsat och bussigt, eller rättare sagt jag reagerade inte så mycket på just det, bara sen på att det var en fin överraskning av Pontus.

Ja lite udda, tänk om det är ett fult motiv? Tycker att mysigt motiv är viktigt när jag väljer att lägga tid på pussel så hade absolut tappat sugen om jag såg att det började bli något murrigt och tråkigt halvvägs.

Bra spaning, hade ju gett ett litet mer avslappnat intryck (vilket hennes image inte hade mått dåligt av) om hon faktiskt varit osminkad.
Citera
2024-11-02, 23:06
Medlem
Sinnesjukt att känna att man måste ha smink på höstlovet på landet (jag packade inte sminkväskan), sinnesjukt att trippa runt i kjol på landet, vad hände med bekväma kläder??, och till slut helt sinnesjukt att äga ett hus på Gotland utan att äga en bil.
Citera
2024-11-03, 06:58
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Sinnesjukt att känna att man måste ha smink på höstlovet på landet (jag packade inte sminkväskan), sinnesjukt att trippa runt i kjol på landet, vad hände med bekväma kläder??, och till slut helt sinnesjukt att äga ett hus på Gotland utan att äga en bil.

Kjol är väl bekvämt? Har alltid kjol på landet för det är det bekvämaste. Kjol, strumpbyxor och stövlar och en oljerock på det är perfekta på-landet-kläder.

Och smink har man väl för att vara så snygg som möjligt om man möter folk eller ska ta bilder (till en blogg exempelvis). Det är inte ”sjukt”. Landet för Elsa är ju Gotland, det är inte mitt inne i en skog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in