2024-11-02, 19:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Intressant att 90% i tråden som håller på Harris tagit ut segern i förskott medan kanske 30% av Trump-folket gjort detsamma.

Detta trots att det ser jämnt ut i opinionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nixter.
Djputte, Dora, sjutton andra...

Tror inte det är något fel på mina shades
Det är bara en sak: Du har fel om mig. Jag är inte säker och jag tar inte ut någon seger i förskott men jag tror att Harris faktiskt kan vinna baserat på bl a förtidsröstningen. Pollsen svämmar över och alla ska inte tas på allvar.
2024-11-02, 19:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är bara en sak: Du har fel om mig. Jag är inte säker och jag tar inte ut någon seger i förskott men jag tror att Harris faktiskt kan vinna baserat på bl a förtidsröstningen. Pollsen svämmar över och alla ska inte tas på allvar.
Poll/OU har jag lagt åt sidan sedan ett tag nu och fokuserat på förtidsröstningen som visar vad som sker i realtid, Så på det jag ser är att Harris lär ta en landslide baserat på att kvinnorna har dominerat så pass att det är ett stor ledning för henne redan!
2024-11-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Poll/OU har jag lagt åt sidan sedan ett tag nu och fokuserat på förtidsröstningen som visar vad som sker i realtid, Så på det jag ser är att Harris lär ta en landslide baserat på att kvinnorna har dominerat så pass att det är ett stor ledning för henne redan!
Opinionsundersökningarna har spelat ut sin roll vid det hör laget. De gav Trump en ledning, rätt så komfortabel. Ingen ändrar sig några dagar innan valet. Det som gör att Trump kommer vinna är att så många fler har fått upp ögonen om den extrema invandringen. Samma fenomen har sätts i alla väst europeiska länder. 22 miljoner illegala påverkar alla olan av samhället. Denna invandring kommer skapa mer kaos i USA än vad liknande gjort i Sverige.
2024-11-02, 19:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ja, det kan verkligen bli så att det är USA:s kvinnor som avgör valet. Hittills är det många fler kvinnor än män som röstat.
Vallokalen är den plats där amerikanska kvinnor fortfarande har rätt att välja:
https://x.com/shannonrwatts/status/1850891818256445592
2024-11-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bra fråga, har tänkt samma tanke själv.
Idén är väl att få ut så många soffliggare innan tisdag, i guess.

Håller med dig!
Högt valdeltagande måste gynna Trump, då många av hans anhängare är ganska ointresserade av politik.
Sånt där Harris snackar om feminism, fria aborter, bögarnas frihet och liknande, det kan knappast intressera folk som tvekar om att rösta alls.
2024-11-02, 20:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Håller med dig!
Högt valdeltagande måste gynna Trump, då många av hans anhängare är ganska ointresserade av politik.
Sånt där Harris snackar om feminism, fria aborter, bögarnas frihet och liknande, det kan knappast intressera folk som tvekar om att rösta alls.

Yes, helt enligt Steve Sailers plan, få igång den stora massan av vita som aldrig röstar, finns en gigantisk potential där.

Citat:
Så hur föreslog Steve Sailer att Republikanerna skulle gå tillväga för att vinna framtida presidentval? Genom att fördjupa stödet bland vita väljare. Om partiet kunde öka sitt stöd bland vita med bara några få procentenheter så skulle de kunna dominera i årtionden framöver. För att uppnå detta mål menade Sailer att partiet behövde ändra sin strategi. Först och främst behövde de vända helt om i migrationsfrågan och förespråka en mer restriktiv politik. Därtill borde de rikta in sig mer på ”marginella väljare”, det vill säga personer som sällan röstar eller ens vet om när det är val.

https://kvartal.se/artiklar/kampen-om-de-lagutbildade-valjarna/
2024-11-02, 20:59
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Håller med dig!
Rent hittepå som allt från sekten.
Det är alltid demokraterna som gynnas av högre valdeltagande.
2024-11-02, 21:01
Medlem
Ny grupp som Harris tappar:
Citat:
Dustin Grage@GrageDustin

🚨 WATCH: Minnesota Somali leaders endorse President Trump:

“Our conditions are horrible, we can’t afford anything. As working class and middle class people. Now please understand this, we love our brothers and sisters who are Democrats, but you left us.”
https://x.com/GrageDustin/status/1852759524542714150
2024-11-02, 21:23
Medlem
Läste en artikel i Expressen där Nate Silver en amerikansk välsedd statistiker sågar mätinstitutens mätningar, han menar att det borde vara större variationer i mätningarna och att så många ligger nära varandra inte är realistiskt. Anledningen till detta är att ingen vågar sticka ut, det naturliga är att det skulle vara mer spretigt, opinionsmätningarna är långt ifrån en exakt vetenskap men ändå hamnar alla inom ungefär samma felmarginaler.
Det är bara tre dagar kvar nu sen vet vi, är det så jämt som alla tror har vi kanske inte slutresultatet förrän inom en vecka eller två men isåfall var kanske inte mätinstituten helt fel ute.

Spelbolagens odds som många gånger kan vara en bra indikator känns inte helt relevanta nu då det verkar ha spelats orimligt stora summor för att förstärka visst utfall.
2024-11-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Varför är det en fördel för Trump att fler av hans väljare förtidsröstar jämfört med 2020? Det jämnar väl bara ut att färre röster kommer in på valdagen.

Du ställer svåra frågor. ,

Men Trump har ju uppmanat folk att förtidsrösta, det kan ju faktiskt innebära att fler röstar, hur konstigt det än låter.
2024-11-02, 21:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du ställer svåra frågor. ,

Men Trump har ju uppmanat folk att förtidsrösta, det kan ju faktiskt innebära att fler röstar, hur konstigt det än låter.
Å andra sidan är det inte möjligt att registrera sig längre överallt.
2024-11-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Å andra sidan är det inte möjligt att registrera sig längre överallt.

OK, det visste jag inte. Jag tippar på att valdeltagandet blir något lite lägre än förra gången. Polariseringen har minskat, anser jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in