2024-11-02, 17:25
Medlem
Nixters avatar
Oklahoma Mail + Early Vote

🟥 Gop: 201,267 (+106,051)
🟦 Dem: 95,216
🟩 Indy: 40,110
🟨 Lib: 1,568
2024-11-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Faktum kvarstår: 16% av registrerade republikaner i Pennsylvania röstade mot Trump i primärvalen. De röstade på en kandidat som dragit tillbaka sin kandidatur. Man måste ha huvudet djupt nere i kaninhålet för att inte inse att det betyder stora problem för Trump i Pennsylvania. Det räcker med att säg en tiondel av de som röstade Hailey avstår från att rösta eller röstar Harris så förlorar Trump swingstaten.
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Även invandrare med amerikanskt medborgarskap.
Annika Sörenstam har förtidsröstat på Trump.
https://x.com/MikeMcGeeAnnika/status/1849148849903788212
Inte ens minsta notis i svensk media. Hade hon röstat på Harris hade hon fått framträdande rubriker.
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Intressant att 90% i tråden som håller på Harris tagit ut segern i förskott medan kanske 30% av Trump-folket gjort detsamma.
Detta trots att det ser jämnt ut i opinionen.
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Finns nog inga politiska utspel varken Harris eller Trump kan göra så här sent som förändrar läget.
Däremot kan nog Trump på olika sätt försöka skapa så mycket uppmärksamhet som möjligt, för att så många tveksamma och svagt intresserade som möjligt verkligen röstar.
Just bland dessa folk som inte bryr sig så mycket, där har Trump ett klart övertag.
2024-11-02, 18:17
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Intressant att 90% i tråden som håller på Harris tagit ut segern i förskott medan kanske 30% av Trump-folket gjort detsamma.

Detta trots att det ser jämnt ut i opinionen.

Märkliga glasögon du har på dig. Min uppfattning är diametralt olik din. Personligen tror jag det är för tidigt att säga något om utfallet.
2024-11-02, 18:18
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Att det ens finns 95.000 "demokrater " i Oklahoma...
2024-11-02, 18:37
Medlem
Smaka-migs avatar
Varför är det en fördel för Trump att fler av hans väljare förtidsröstar jämfört med 2020? Det jämnar väl bara ut att färre röster kommer in på valdagen.
2024-11-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Varför är det en fördel för Trump att fler av hans väljare förtidsröstar jämfört med 2020? Det jämnar väl bara ut att färre röster kommer in på valdagen.

Det finns rapporter om att långa köer och varierad tillgänglighet för den enskilda under valdagen kan ha en påverkan.

Läste en intervju med en man från Atlanta som stod i kö över 2h förra valet och menade att många runt omkring vände hem på grund av detta.

Anekdot men ändå ett exempel.
2024-11-02, 18:43
Medlem
Citat:

Ja, för Harris behöver ju verkligen vinna Oklahoma för att ha en chans.
Trump fick 65% av rösterna där 2020, Biden 32%.

Dock inte speciellt stort röstande i denna urrepublikanska delstat, över 1,5 miljoner personer röstade 2020, hittills bara knappt 350 000 personer denna gång
2024-11-02, 18:43
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Bra fråga, har tänkt samma tanke själv.

Idén är väl att få ut så många soffliggare innan tisdag, i guess.
2024-11-02, 18:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Finns nog inga politiska utspel varken Harris eller Trump kan göra så här sent som förändrar läget.
Däremot kan nog Trump på olika sätt försöka skapa så mycket uppmärksamhet som möjligt, för att så många tveksamma och svagt intresserade som möjligt verkligen röstar.
Just bland dessa folk som inte bryr sig så mycket, där har Trump ett klart övertag.
Hur hänger detta ihop med mitt inlägg, menar du?
2024-11-02, 18:46
Medlem
Citat:

Om det gör att personer förtidsröstar istället för att stanna på soffan så kan det såklart gynna honom. Det faktum att fler demokrater än republikaner har röstat trots att Trump uppmanat sina väljare att förtidsrösta är däremot något som talar för Harris. Utan att dra några som helst säkra slutsatser, då det historiskt har varit fler demokrater än republikaner som förtidsröstat.
2024-11-02, 18:57
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Märkliga glasögon du har på dig. Min uppfattning är diametralt olik din. Personligen tror jag det är för tidigt att säga något om utfallet.
Nixter.
Djputte, Dora, sjutton andra...

Tror inte det är något fel på mina shades
2024-11-02, 19:22
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bra fråga, har tänkt samma tanke själv.

Idén är väl att få ut så många soffliggare innan tisdag, i guess.

Det finns också en hypotes om att en del amerikaner bara vill tillhöra det vinnande laget och röstar på den de tror kommer att vinna. Om det stämmer, är det en fördel att ligga i ledningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in