Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsAnkan
Tittade på slutet av Wahlgrens värld nu ikväll och linus och Pernilla åkte hem till Christina och Hans för att fixa ett rum där pappa Hans skulle bo sista tiden och en grej jag tänkte på att det va belamrat med massa möbler och skit i vardagsrummet som man bara fick se och rummet där Hans skulle bo men hur kan man leva så? Och hur städar man ett sånt boende sen sa Pernilla att pappa Hans satt i rullstol och jag han tänka omg hur ska dom komma fram med en rulle där 🤦🏻‍♀️.

Men det var ju därför de var där. Pernilla och Linus skulle göra iordning rummet till Hans, för att kunna det ställde de ut alla saker i vardagsrummet som var närmst. Givetvis städades även vardagsrummet iordning med.

Citat:
Ursprungligen postat av Driftera
Trovärdighet som att när man inte ens vet var Wasaloppet går, vet när Jesus födelsedag är eller har ens en gymnasieexamen så kanske man inte ska döma ut unga tjejer som lögnare som antastats som lögnare för man är kompis med antastaren (läs Stef*no Caten*cci) och göra bort sig fullkomligt och få sin poddkompis väldigt obekväm pga egen tom och endast ekonomiskt nåt hjärna.
Att jag skrev om mina barn och familj var just för att jag blev anklagad för att vara avundsjuk på en människa vars liv består av materiella ting, att synas så mycket som möjligt och få omvärlden tro att familjelivet är perfekt när det är precis tvärtom dvs fyllt med psykisk ohälsa och ohälsosamma relationer mellan föräldrar och barn på alla håll. Mitt familjeliv är inte så och jag har absolut ingenting att vara henne avundsjuk på.
Finns däremot en stor anledning för många att gå emot både kändisars och medias ord för att stå upp för dem som drabbats av deras framfart i önskan om klick för egen vinning.
Naivitet är en dygd.

Vad yrar du om?!
Hon behöver inte ha högre trovärdighet än hon har i dagsläget. Hon är inte intresserad. Hon har fullt av jobb inom sin bransch där hon anses ha väldigt hög trovärdighet. Hon klarar sig finfint, både i livet, ekonomiskt och hon bidrar med många skattekronor varje månad.
Jag skulle säga att hon gör allt annat än framställer saker som något de inte är. Hon har dels inte förmågan att göra de kalkylerna som krävs för att göra det och dels har hon väl visat upp väldigt många svårigheter gällande både relationer och främst familjelivet.
Citera
2024-11-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Va fan svamlar du om?

Du kan inte dra dig till minnes vad jag svarade dig på sidan innan?
"Att hänvisa till vad folk skriver i en skvallertråd som sanning om vad hennes man går för är ju bara rent korkat." skrev jag till dig och ändå fortsätter du hänvisa till det mot mig.
Det är du som påstår dig sitta på den enda sanningen när du förklarar hur korkad hon är och alla andra. Ska du yttra dina åsikter, undringar och även "fakta" här får du lära dig att ta kritiken med och svara på vår kritik istället för att komma med märkliga hot.... eller vad det nu är.... Jag vet inte ens vad du vill. Och sluta jämföra ditt tragiska själv med en folkkär lyckad person. Ingen vill höra på kritik som enbart går ut på att den ena anser sig var bättre människa än den andra.

Jag svamlar inte men du vägrar förstå att det finns folk som skriver annat än skvaller i trådar.
Det som är rent korkat är att tro att Bauer i en handvändning efter han träffade Pernilla blev en helt ny människa, men med högsta önskan om kändisskap och pengar kvar.
Jag påstår mig inte sitta på enda sanningen men däremot en av dom. Men det gör ju också eller hur?
Citera
2024-11-01, 22:01
Medlem
Citat:
Du är verkligen ett troll.
Det är bara du som tycker att kunskap om wasaloppet ( stavas Vasaloppet btw, helt obegripligt att du inte vet det! det vet t.o.m. Pernilla!), gymnasieexamen och Jesu födelsedag ger automatisk trovärdighet.
Vadå få omvärlden att tro att familjelivet är perfekt? Driver du med oss?
Hon är ju helt ärlig om hur barnens uppväxt har varit och hur deras relationer har varit hela vägen och hur de har mått. De har de alla varit.

Stavning och bildning var ju inte viktigt för dig? (Du missade poängen att P själv skrev Wasaloppet som Wasaloppet
Är du hennes vita riddare? För nej hon har inte alls varit ärlig om sitt och barnens liv,hon framställde sig helt annorlunda tills barnen tog bladen från munnen.
Men tror ingenting kan störa din bild av henne som den perfekta kvinnan med 109% fokus på sig själv samtidigt som hon dömer ut unga flickor för att ljuga i syfte att skydda sin krögare Stefano nu boendes i Spanien och därmed tillintetgöra de unga offer för honom som hon helt kastade på soptippen.
Money talks before moral. Men
Citera
2024-11-02, 12:02
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Jag svamlar inte men du vägrar förstå att det finns folk som skriver annat än skvaller i trådar.
Det som är rent korkat är att tro att Bauer i en handvändning efter han träffade Pernilla blev en helt ny människa, men med högsta önskan om kändisskap och pengar kvar.
Jag påstår mig inte sitta på enda sanningen men däremot en av dom. Men det gör ju också eller hur?

Sluta svamla.
Jag har ingen aning om vem han är mer än att han är gift med henne.
Jag bryr mig inte ett skit om honom och har inte en enda åsikt om honom och har därför heller inte yttrat en enda åsikt om honom.... Ändå tillskriver du mig åsikter...
Citera
2024-11-02, 12:20
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Stavning och bildning var ju inte viktigt för dig? (Du missade poängen att P själv skrev Wasaloppet som Wasaloppet
Är du hennes vita riddare? För nej hon har inte alls varit ärlig om sitt och barnens liv,hon framställde sig helt annorlunda tills barnen tog bladen från munnen.
Men tror ingenting kan störa din bild av henne som den perfekta kvinnan med 109% fokus på sig själv samtidigt som hon dömer ut unga flickor för att ljuga i syfte att skydda sin krögare Stefano nu boendes i Spanien och därmed tillintetgöra de unga offer för honom som hon helt kastade på soptippen.
Money talks before moral. Men

Du missade poängen.
Samma sak här. Jag följer inte henne och har inget intresse av henne egentligen men det går inte att undvika henne ändå då hon dyker upp i alla möjliga sammanhang.
Åter igen tillskriver du mig saker jag inte sagt. Har jag ens yttrat något som skulle ens antyda att hon är den perfekta kvinnan? Det är dig som jag stör mig på, jag skiter egentligen i henne.
Citera
2024-11-02, 17:35
Medlem
Citat:
Du missade poängen.
Samma sak här. Jag följer inte henne och har inget intresse av henne egentligen men det går inte att undvika henne ändå då hon dyker upp i alla möjliga sammanhang.
Åter igen tillskriver du mig saker jag inte sagt. Har jag ens yttrat något som skulle ens antyda att hon är den perfekta kvinnan? Det är dig som jag stör mig på, jag skiter egentligen i henne.

Men tänk vilken lycka för dig, som stör dig på mig, att du slipper se mig på tv vareviga dag hit och dit och i alla medier på det. Den lyckan har inte alla, att slippa se dem de stör sig på precis överallt, så njut av ditt privilegium 😄
Citera
2024-11-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Men det var ju därför de var där. Pernilla och Linus skulle göra iordning rummet till Hans, för att kunna det ställde de ut alla saker i vardagsrummet som var närmst. Givetvis städades även vardagsrummet iordning med.

Vad yrar du om?!
Hon behöver inte ha högre trovärdighet än hon har i dagsläget. Hon är inte intresserad. Hon har fullt av jobb inom sin bransch där hon anses ha väldigt hög trovärdighet. Hon klarar sig finfint, både i livet, ekonomiskt och hon bidrar med många skattekronor varje månad.
Jag skulle säga att hon gör allt annat än framställer saker som något de inte är. Hon har dels inte förmågan att göra de kalkylerna som krävs för att göra det och dels har hon väl visat upp väldigt många svårigheter gällande både relationer och främst familjelivet.

Låg utbildning, låg allmänbildning och noll intresse för omvärlden förutom dig själv för man tror sig vara jordens mittpunkt för att man tjänar massa pengar på att sälja ut sig ger inte alls trovärdighet oavsett bransch. Hon gör bort sig oftare än ständigt, lägger skulden på de unga tjejerna när hennes kändiskompiskock ofredat dem, vägrade acceptera ställa in föreställningar när covid kom och samhället ville stänga ner större folksamlingar- då slogs hon för att köra på minsann! -tills hon fattade att det inte var så populärt hos hennes fans att tvingas gå på smittfestival på hennes föreställningar för att hon var för pengakåt för att hon vägrade ställa in eller bli av med sina pengar, först då ändrade hon sig.
Sen var det uppropet för Palestina hon skrev under ”för att alla kändisar gjorde” utan att ha en aning om vad hon skrev på (allmänbildningen är ju noll) men när hon insåg att hon då samtidigt kastade juden Bindefeld under bussen blev det jobbigt och det var dags för att pudla lite för att inte stöta sig med den mäktigaste kändisen av dem alla. Och så har vi Bianca som tom Sofia W försökt hinta lite om att det inte är så sunt att lägga ut bilder på folk, som är förebilder för unga tjejer, som har uppenbara ätstörningar. Då går Pernilla igång och försvarar att det är upp till var och en minsann… ja det är det såklart men att promota svält bland den låga åldersgrupp som avgudar Bianca är inte okej. Och det borde en kvinna närmare 60 år förstå, som så mycket mer.
Att ni försvarar detta beteende är makalöst, ni är antagligen samma ytliga människor där utseende och pengar är allt i livet utan en tanke på att familj, trohet till livet och gud (eller vad man vill kalla sin ledstjärna) och integritet är vad som gör människor respekterade, pålitliga och lyckliga i sig själva.
Citera
2024-11-02, 18:23
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Låg utbildning, låg allmänbildning och noll intresse för omvärlden förutom dig själv för man tror sig vara jordens mittpunkt för att man tjänar massa pengar på att sälja ut sig ger inte alls trovärdighet oavsett bransch. Hon gör bort sig oftare än ständigt, lägger skulden på de unga tjejerna när hennes kändiskompiskock ofredat dem, vägrade acceptera ställa in föreställningar när covid kom och samhället ville stänga ner större folksamlingar- då slogs hon för att köra på minsann! -tills hon fattade att det inte var så populärt hos hennes fans att tvingas gå på smittfestival på hennes föreställningar för att hon var för pengakåt för att hon vägrade ställa in eller bli av med sina pengar, först då ändrade hon sig.
Sen var det uppropet för Palestina hon skrev under ”för att alla kändisar gjorde” utan att ha en aning om vad hon skrev på (allmänbildningen är ju noll) men när hon insåg att hon då samtidigt kastade juden Bindefeld under bussen blev det jobbigt och det var dags för att pudla lite för att inte stöta sig med den mäktigaste kändisen av dem alla. Och så har vi Bianca som tom Sofia W försökt hinta lite om att det inte är så sunt att lägga ut bilder på folk, som är förebilder för unga tjejer, som har uppenbara ätstörningar. Då går Pernilla igång och försvarar att det är upp till var och en minsann… ja det är det såklart men att promota svält bland den låga åldersgrupp som avgudar Bianca är inte okej. Och det borde en kvinna närmare 60 år förstå, som så mycket mer.
Att ni försvarar detta beteende är makalöst, ni är antagligen samma ytliga människor där utseende och pengar är allt i livet utan en tanke på att familj, trohet till livet och gud (eller vad man vill kalla sin ledstjärna) och integritet är vad som gör människor respekterade, pålitliga och lyckliga i sig själva.

Nu svamlar du igen....
Det är ingen som har försvarat några beteenden.
Jag ger upp nu, tänker inte lägga mer tid på svammel.
Senast redigerad av cyberhawk 2024-11-02 kl. 18:26.
Citera
2024-11-02, 18:54
Medlem
Citat:

Du har inte många rätt… Inte ens ett. Du borde bilda dig lite i hur det fungerar i hennes bransch/er för du saknar helt koll och din trovärdighet i det du yrar om är noll.

Oklart vart du får allt ifrån. Skulle hon kört föreställningar när det var olagligt? Skärp dig. I princip alla turnéer i Sverige körde på så länge det gick. Det är liksom deras levebröd…
Annan åsikt än Bindefeld? Jaha? Folk tycker olika.
Att hon är vän med någon som inte dömd för något, eller en gått till åtal? Där allmänheten inte vet vad som egentligen hänt? Och där han bett om ursäkt ifall han gjort någon illa? Jaha. Har inget med Pernillas artisteri att göra.
Ditt svammel om Sofia och Bianca är inte ens lönt att bemöta.

Vad som gör dig lycklig och tycker är viktigt har ingenting med Pernilla att göra, det verkar du ha svårt att förstå. Det går med all tydlighet utmärkt för henne trots dina åsikter.
Senast redigerad av Champinjoner 2024-11-02 kl. 18:56.
Citera
2024-11-02, 19:00
Jag har tyvärr sett alldeles för många avsnitt av WV och det som slår mig är hur PW totalt saknar empati. Jag undrar om hon klarar av att trösta någon i mer än tre sekunder innan hon börjar fnissa och går iväg och gör något annat.
Citera
2024-11-03, 14:51
Såg ett avsnitt från Wahlgrens värld. Benjamins Europaturné, i Milano såg det ut att vara i ett litet tält. Får han ens betalt för att spela utomlands?
Citera
2024-11-03, 15:14
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag har tyvärr sett alldeles för många avsnitt av WV och det som slår mig är hur PW totalt saknar empati. Jag undrar om hon klarar av att trösta någon i mer än tre sekunder innan hon börjar fnissa och går iväg och gör något annat.

Jag har tänkt på samma sak när jag te,x har lyssnat på Pernilla och Sofia Wistams podd där visar Pernilla inget intresse alls för att prata om Sofia och hennes familj och liv ända Pernilla vill prata om är om sig själv, Benjamin och Bianca då går munnen i ett och då visar iallafall Sofia intresse och ställer frågor som man normalt gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in