Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Vet inte var jag ska börja....
Att vi firar honom den 24:e får med all säkerhet en del att tro att han är född då.
varför skulle hon ha brytt sig om utbildning? Hon slog igenom tidigt och behövde inte bry sig om det överhuvudtaget. Varför är det ett problem att en framgångsrik människa är obildad? Kan bara komma på ett svar och det är avundsjuka.
Att hänvisa till vad folk skriver i en skvallertråd som sanning om vad hennes man går för är ju bara rent korkat.
Ser att du är ny här men lugna ner dig lite.

Ny på kontot ja men vad betyder det i din värld?
Jo oavsett om man är känd/framgångsrik så får man inte så hög trovärdighet om man inte kan de mest basala saker som hör till allmänbildningen.
Varför är all kritik avundsjuka för vissa personer? Skulle inte byta mitt liv mot hennes för allt i världen, dels för att jag är ung, har ett bra äktenskap utan barn som lidit i media över föräldrar som misshandlat och smutskastat varandra, fått all uppmärksamhet och alltid haft sina två föräldrar i närheten för att skjutsa och hämta och umgås sen de föddes och sist men inte minst två välutbildade föräldrar som vet att Jesus födelsedag firas 25 december och att afton betyder ”kvällen före”.
Finns inget att vara avundsjuk på bara för att hon plötsligt tjänar pengar och är med överallt i tv. Har du ens läst tidigare i den här tråden så har hon uppenbarligen lurats av en gold digger med starkt sug efter kvinnor- gift eller ej.
Nej avundsjuk är det sista jag är, trött på en människa med hybris som tror jorden kretsar kring henne? Ja.
Citera
2024-10-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Så är det.
Men de har ju varit vänner sedan innan hon fick det här genombrottet på äldre dagar. De närmsta har hon ju känt i årtionden, många sedan tonåren, så det känns väldigt långsökt att tro att de skulle stannat kvar i alla år för att de kände på sig att det här skulle hända.

Hennes nya perfekta man också?
Citera
2024-10-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Tror absolut att hennes nära vänner "älskar" henne men för att nyansera lite: flera av dom lever antingen på henne eller genom henne... 🤷‍♀️

Bara en av dem älskade henne tydligen tillräckligt för att försöka få upp ögonen på henne om vad hennes nya kärlek egentligen var ute efter.
Och var tog den vännen vägen sen? Inte fick den tillhöra hennes vänkrets efter det i alla fall. Säger väl allt som behövs.
Citera
2024-10-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Jag tycker inte det är något konstigt med att tro att man firar Jesu födelsedag på julafton eftersom det är precis det man gör inom kyrkan i Sverige. Väldigt många kyrkor har julspel och samlingar i kyrkan på julafton där man talar om att man firar julafton till minne av Jesu födelse. Nu är det ju så att man firar Jesu födelse på julafton här i Sverige och Norden men i alla andra länder firar man den på juldagen. Vad som är rätt eller fel vet väl ingen. Det enda man säkert vet är att Jesus nog egentligen föddes en helt annan tid på året.

I Sverige firar vi på julafton men ingen kyrka eller någon säger att Jesus födelsedag är på julafton, afton betyder som sagt kvällen före och vi firar julen på julafton men juldagen är Jesu födelsedag.
Sen kan han såklart vara född vilken annan dag som helst men den är den tusende år bestämd att vara den 25 december.
Vi firar även nyår på nyårsafton fastän nyårsdagen är när det nya året börjar.
Att folk inte kan sin historia, kultur, religion bättre än såhär så förstår jag att ni ligger på samma nivå som Pernilla bildningsmässigt och därför avgudar en like.
Citera
2024-10-31, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftera
Bara en av dem älskade henne tydligen tillräckligt för att försöka få upp ögonen på henne om vad hennes nya kärlek egentligen var ute efter.
Och var tog den vännen vägen sen? Inte fick den tillhöra hennes vänkrets efter det i alla fall. Säger väl allt som behövs.

Vem då?
Citera
2024-10-31, 10:23
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Jo oavsett om man är känd/framgångsrik så får man inte så hög trovärdighet om man inte kan de mest basala saker som hör till allmänbildningen.
Varför är all kritik avundsjuka för vissa personer? Skulle inte byta mitt liv mot hennes för allt i världen, dels för att jag är ung, har ett bra äktenskap utan barn som lidit i media över föräldrar som misshandlat och smutskastat varandra, fått all uppmärksamhet och alltid haft sina två föräldrar i närheten för att skjutsa och hämta och umgås sen de föddes och sist men inte minst två välutbildade föräldrar som vet att Jesus födelsedag firas 25 december och att afton betyder ”kvällen före”.
Finns inget att vara avundsjuk på bara för att hon plötsligt tjänar pengar och är med överallt i tv. Har du ens läst tidigare i den här tråden så har hon uppenbarligen lurats av en gold digger med starkt sug efter kvinnor- gift eller ej.
Nej avundsjuk är det sista jag är, trött på en människa med hybris som tror jorden kretsar kring henne? Ja.

Det betyder "i min värld" att du hatar henne och har reggat dig här bara för att få avreagera dig.
Faktum att du inte kan förstå varför vissa tror att Jesus föddes på julafton och har hakat upp dig på det gör att den känslan stärks. Samma sak med att jag redan svarat dig på skvallret om "gold diggern" men du skriver ju maniskt samma sak igen.
Det är ingen här som avgudar henne som du skrev i ett annat inlägg utan man reagerar på folk som uppenbarligen bara är ute efter att smutskasta. Vad är det för trovärdighet du tjatar om? Hon ÄR artist och har den högsta trovärdigheten som det, vilket räcker väldigt långt.
Citera
2024-10-31, 13:05
Medlem
Citat:
Trovärdighet inom vad? Hon har ju högre trovärdighet inom sin bransch än de flesta andra med hennes nischer. Hon har knappast någon ambition att vara så kallat trovärdig inom något annat.

Hur ditt liv ser ut är verkligen ointressant och något ingen i tråden bryr sig om. Det får du skriva om i kategorin ”barn och familj” eller på Familjeliv.

Citat:
Hennes nya perfekta man också?
Jag skrev vänner klart och tydligt. Jag vet inte hur Bauer känner.
Visst, han lever i hennes hus och fick vara med om ett storslaget bröllop men de har ju inte ens gemensam ekonomi.

I övrigt verkar deras äktenskap vara jobbigare för honom än för henne. Det är han som får anpassa sig efter henne, väcka henne flera gånger på morgnarna, väcka Theo, påminna henne om allt, städa efter henne, ta hand om hennes hundar, vänta på henne och aldrig kunna lita på att en sak blir av på avtalad tid osv.
Citera
2024-10-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det betyder "i min värld" att du hatar henne och har reggat dig här bara för att få avreagera dig.
Faktum att du inte kan förstå varför vissa tror att Jesus föddes på julafton och har hakat upp dig på det gör att den känslan stärks. Samma sak med att jag redan svarat dig på skvallret om "gold diggern" men du skriver ju maniskt samma sak igen.
Det är ingen här som avgudar henne som du skrev i ett annat inlägg utan man reagerar på folk som uppenbarligen bara är ute efter att smutskasta. Vad är det för trovärdighet du tjatar om? Hon ÄR artist och har den högsta trovärdigheten som det, vilket räcker väldigt långt.

I min och Flashbacks värld kan man få konton avstängda efter att brutit mot regler trots flera år på ett forum men jag säger absolut inte att det är så för varken mig eller nån annan…men det är bara en tanke.

Jag hatar verkligen ingen och särskilt inte en människa som är känd för att den är känd och inte finns i mitt eget liv.
Men du har helt rätt i att jag inte kan förstå hur en vuxna människor utan något grövre handikapp tror att Jesus är född på julafton, det stämmer verkligen att jag inte kan förstå det.
Nej ”maniskt” om gold diggern har jag inte skrivit, endast några gånger har jag nämnt det och jag kan inte dra mig till minnes om vad ”du redan svarat” på skvallret om gold diggern? Har DU alltså ställts till svars eller känner du att DU behöver svara på ”skvallret” om gold diggern av nån speciell anledning?
Och vad var svaret du menar att du gett?
Det kanske är bäst att du inte avslöjar för mycket om vem du verkligen är här för det här är Flashback och det är här folk får yttra både åsikter, undringar och även fakta och vill man inte avslöja sig själv alltför mycket ska man inte gå i svaromål om skvaller och påstå sig sitta på enda sanningen. Men berätta gärna mer om vad som är sant och inte?
Citera
2024-10-31, 21:41
Avslutad
Tittade på slutet av Wahlgrens värld nu ikväll och linus och Pernilla åkte hem till Christina och Hans för att fixa ett rum där pappa Hans skulle bo sista tiden och en grej jag tänkte på att det va belamrat med massa möbler och skit i vardagsrummet som man bara fick se och rummet där Hans skulle bo men hur kan man leva så? Och hur städar man ett sånt boende sen sa Pernilla att pappa Hans satt i rullstol och jag han tänka omg hur ska dom komma fram med en rulle där 🤦🏻‍♀️.
Citera
2024-10-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Trovärdighet inom vad? Hon har ju högre trovärdighet inom sin bransch än de flesta andra med hennes nischer. Hon har knappast någon ambition att vara så kallat trovärdig inom något annat.

Hur ditt liv ser ut är verkligen ointressant och något ingen i tråden bryr sig om. Det får du skriva om i kategorin ”barn och familj” eller på Familjeliv.

Jag skrev vänner klart och tydligt. Jag vet inte hur Bauer känner.
Visst, han lever i hennes hus och fick vara med om ett storslaget bröllop men de har ju inte ens gemensam ekonomi.

I övrigt verkar deras äktenskap vara jobbigare för honom än för henne. Det är han som får anpassa sig efter henne, väcka henne flera gånger på morgnarna, väcka Theo, påminna henne om allt, städa efter henne, ta hand om hennes hundar, vänta på henne och aldrig kunna lita på att en sak blir av på avtalad tid osv.

Trovärdighet som att när man inte ens vet var Wasaloppet går, vet när Jesus födelsedag är eller har ens en gymnasieexamen så kanske man inte ska döma ut unga tjejer som lögnare som antastats som lögnare för man är kompis med antastaren (läs Stef*no Caten*cci) och göra bort sig fullkomligt och få sin poddkompis väldigt obekväm pga egen tom och endast ekonomiskt nåt hjärna.
Att jag skrev om mina barn och familj var just för att jag blev anklagad för att vara avundsjuk på en människa vars liv består av materiella ting, att synas så mycket som möjligt och få omvärlden tro att familjelivet är perfekt när det är precis tvärtom dvs fyllt med psykisk ohälsa och ohälsosamma relationer mellan föräldrar och barn på alla håll. Mitt familjeliv är inte så och jag har absolut ingenting att vara henne avundsjuk på.
Finns däremot en stor anledning för många att gå emot både kändisars och medias ord för att stå upp för dem som drabbats av deras framfart i önskan om klick för egen vinning.
Naivitet är en dygd.
Citera
2024-10-31, 22:07
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
I min och Flashbacks värld kan man få konton avstängda efter att brutit mot regler trots flera år på ett forum men jag säger absolut inte att det är så för varken mig eller nån annan…men det är bara en tanke.

Jag hatar verkligen ingen och särskilt inte en människa som är känd för att den är känd och inte finns i mitt eget liv.
Men du har helt rätt i att jag inte kan förstå hur en vuxna människor utan något grövre handikapp tror att Jesus är född på julafton, det stämmer verkligen att jag inte kan förstå det.
Nej ”maniskt” om gold diggern har jag inte skrivit, endast några gånger har jag nämnt det och jag kan inte dra mig till minnes om vad ”du redan svarat” på skvallret om gold diggern? Har DU alltså ställts till svars eller känner du att DU behöver svara på ”skvallret” om gold diggern av nån speciell anledning?
Och vad var svaret du menar att du gett?
Det kanske är bäst att du inte avslöjar för mycket om vem du verkligen är här för det här är Flashback och det är här folk får yttra både åsikter, undringar och även fakta och vill man inte avslöja sig själv alltför mycket ska man inte gå i svaromål om skvaller och påstå sig sitta på enda sanningen. Men berätta gärna mer om vad som är sant och inte?

Va fan svamlar du om?

Du kan inte dra dig till minnes vad jag svarade dig på sidan innan?
"Att hänvisa till vad folk skriver i en skvallertråd som sanning om vad hennes man går för är ju bara rent korkat." skrev jag till dig och ändå fortsätter du hänvisa till det mot mig.
Det är du som påstår dig sitta på den enda sanningen när du förklarar hur korkad hon är och alla andra. Ska du yttra dina åsikter, undringar och även "fakta" här får du lära dig att ta kritiken med och svara på vår kritik istället för att komma med märkliga hot.... eller vad det nu är.... Jag vet inte ens vad du vill. Och sluta jämföra ditt tragiska själv med en folkkär lyckad person. Ingen vill höra på kritik som enbart går ut på att den ena anser sig var bättre människa än den andra.
Citera
2024-10-31, 22:16
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Trovärdighet som att när man inte ens vet var Wasaloppet går, vet när Jesus födelsedag är eller har ens en gymnasieexamen så kanske man inte ska döma ut unga tjejer som lögnare som antastats som lögnare för man är kompis med antastaren (läs Stef*no Caten*cci) och göra bort sig fullkomligt och få sin poddkompis väldigt obekväm pga egen tom och endast ekonomiskt nåt hjärna.
Att jag skrev om mina barn och familj var just för att jag blev anklagad för att vara avundsjuk på en människa vars liv består av materiella ting, att synas så mycket som möjligt och få omvärlden tro att familjelivet är perfekt när det är precis tvärtom dvs fyllt med psykisk ohälsa och ohälsosamma relationer mellan föräldrar och barn på alla håll. Mitt familjeliv är inte så och jag har absolut ingenting att vara henne avundsjuk på.
Finns däremot en stor anledning för många att gå emot både kändisars och medias ord för att stå upp för dem som drabbats av deras framfart i önskan om klick för egen vinning.
Naivitet är en dygd.

Du är verkligen ett troll.
Det är bara du som tycker att kunskap om wasaloppet ( stavas Vasaloppet btw, helt obegripligt att du inte vet det! det vet t.o.m. Pernilla!), gymnasieexamen och Jesu födelsedag ger automatisk trovärdighet.
Vadå få omvärlden att tro att familjelivet är perfekt? Driver du med oss?
Hon är ju helt ärlig om hur barnens uppväxt har varit och hur deras relationer har varit hela vägen och hur de har mått. De har de alla varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in