Citat:
Inte riktigt så. Jag vill ha en allmän återvandring av invandrare från i första hand Mellanöstern och Afrika, och jag tycker att vi ska börja med de som begått brott här, det sistnämnda är absolut viktigast. Men att specifikt kasta ut människor för att de deltagit i - fredliga - demonstrationer, det vill jag inte. Oavsett vad de har demonstrerat för eller emot. För detta med demonstrationsfriheten, och att polisen skyddar demonstrationen oavsett vad den är för eller emot, är en oerhört viktig del av vår demokrati.
Citat:
Jo, visst bör man kasta ut hamas-sympatisörer. Inte för att de sympatiserar med hamas (vilket jag inte gör, men är mer förståeligt än att sympatisera med isis eller alquaida), utan för att de inte borde befinna sig i Sverige.
Kristna sionister är märkliga varelser: de brinner inte för kristnas lidande i mellanöstern utan stödjer istället fullhjärtat en annan religions rätt till en stat, och därutöver deras rätt att skapa storisrael. De finansierar ibland till och med israeliska bosättares terrorism och pogromer mot civila palestinare i västbanken, och en del av dessa palestinare är kristna. Mycket märkligt.
Kristna sionister är märkliga varelser: de brinner inte för kristnas lidande i mellanöstern utan stödjer istället fullhjärtat en annan religions rätt till en stat, och därutöver deras rätt att skapa storisrael. De finansierar ibland till och med israeliska bosättares terrorism och pogromer mot civila palestinare i västbanken, och en del av dessa palestinare är kristna. Mycket märkligt.
Ja, jag har några vänner som jämt pratar om "det judiskt-kristna arvet", "den judisk-kristna traditionen" o.s.v., som de menar är viktigt att bevara, och dessa som gör det är även på Israels sida nu. Jag förstår det inte heller! Finns ingen anledning att göra någon sammankoppling mellan judendom och kristendom - och detta är ju judarna inte heller intresserade av - utan där får man nog välja vilket man vill tillhöra.