Citat:
Ursprungligen postat av
krambakter
Kan det kanske bero på att ingen av er här umgås med henne ”i verkligheten”?
Ni har alltså aldrig sett vad hon engagerar sig i utanför sociala medier och ni tycker att det är bevis på att hon mest är ord och lite verkstad? Även fast ingen av er känner eller träffar henne utanför just sociala medier.
Berätta då vad hon gör privat? Du förefaller ju känna henne. Bland annat har du, bara du, sett hennes ”oerhört musikaliske son”.
Jag tror inte hon gör ett smack. Hon berättar ju allt annat, tex sex. Hade hon arbetat två ggr i veckan på tex ett boende för slagna kvinnor /serverat mat till hemlösa etc finns det inte en chans att hon inte hade skrivit om det. Möjligen inte om individer, men om de strukturella fel, hur tacksam hon är etc. Propagerat för organisationen mm.
Jag känner flera som engagerar sig frivilligt på olika sätt och det kommer fram. Antingen är de upptagna varje torsdag, eller de berättar livfullt och engagerat om ätstörningar (eller vad de nu jobbar ideellt för).
Dessutom är grundprincipen att hon är lat. Herregud, hon är vuxen, fullt frisk, barn i skolan och gratis boende och hon vill inte ens ta ett jobb. Att engagera sig på riktigt kräver timmar. Det kräver ibland skitgöra, och det kan vara slitigt. Hon säger ju tex att hon vägrar vårdjobb och förskola för att det är dlitigt (och hennes mamma har gjort det). Ja, då står man näppeligen och skrubbar plåtar på Stadsmissionen som min kompis regelbundet gör. Dessutom- någon annan hade sett henne, om hon tex hade jobbat med misshandlade kvinnor som samma kompis mamma gör. . Det har inte alls framkommit i tråden att någon sett henne. Så nej krambakter, hon är för lat och bekväm för det. Lägg fram bevis. Förresten- lägg också fram video på hennes oerhört musikaliske son. Som bara du har sett.