2024-10-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
För att hon har varit rätt så frikostig med detaljer ur deras gemensamma vardag inklusive ekonomiska situation sen hon blev aktiv på sociala medier. Går att googla sig till om man är intresserad av annat än vilda spekulationer

https://i.imgur.com/WF8I5TI.png

Ålder, Inkomstår, Löneranking (löneplacering på postnummer), Betalningsanmärkning (Ja/Nej), Lön, Kapital.
Citera
2024-10-18, 12:56
Avslutad
Citat:
Ja just jaaaa! Ja jag minns just det inlägget (med bilderna) där hon berättar om hur det började och hur de fått det bättre. Men jag har för mig att anledningen till att de flyttade ihop och då till Stockholm var ju för att Oskar fått jobb hos bröderna.

LD fick ju också jobb nån gång efter flytten och då började de spara ihop till handpenning för bostadsrätten de köpte och om jag minns rätt, levde väldigt snålt för att kunna göra det. Fast jag är osäker på tiden här så det kan möjligtvis vara att de var panka en längre period i början?

Nja, hon har skrivit att de flyttade till Stockholm för att få jobb. Och det finns inlägg om när Oskar gick på anställningsintervju i skjorta med kattpink på. Men det sistnämnda kanske var i Hudiksvall. Kan vi åtminstone vara överens om att de har tittat på prislappar under sin tid ihop?
Citera
2024-10-18, 13:03
Avslutad
Citat:
Ok jag medger att jag kan haft fel, det var så jävla länge sen och jag minns mest dramat över hennes höga maträkningar.

Okej, då kan jag erkänna att det där med kaffe, cigg och bananer kan ha varit i Hudiksvall när hon delade lägenhet med bästa kompisen Intesar, levde på försörjningsstöd och jobbade svart som servitris på krogen Tre bockar och som städerska (vitt?) på biograf. För hon har skrivit att det var när hon träffade Oskar som hon hade råd att äta och gick upp 10 kg. Roligt att nån utmanar mig!

Men kärvt ekonomiskt får man nog ändå påstå att de hade det i början. För hon har skrivit tydligt flera gånger att Oskar inte var nån rik prins på vit häst som kom och räddade henne, utan att de var panka och arbetslösa båda två osv.
Citera
2024-10-18, 15:52
Medlem
Citat:
Oskar har aldrig varit fattig. Att inte vara rik är inte att vara fattig. De jobbade båda två och levde billigt i hyresrätt innan barnen. De har aldrig haft det kärvt ekonomiskt tillsammans.

Det här var kommentaren jag svarade på. Jag förhåller mig till vad du sagt om O och LDs ekonomiska situation tillsammans.

Citat:
Så du tänker att hon fabricerat hela sin story om var hon kommer ifrån, uppväxten osv?

Håller med om att livet med Oskar verkar vara helt vanligt liv från början. Så funkar det väl väl för de flesta i början av livet. Men innan honom håller jag inte med om, alltså utifrån det hon berättat vilket du då menar är påhitt eller överdrifter (?), att hennes liv ska ha varit nåt annat än kämpigt. Både ekonomiskt och annat.

Som du verkar hålla med om är en helt vanlig situation, LDs och Os ekonomiska resa från ekonomisk osäkerhet till mer än väl ekonomisk trygghet. Jag har inte kommenterat något om innan deras liv tillsammans. Utan jag svarade på ditt påstående om att O aldrig varit fattig och hur du kunde vara så säker på det? Sedan skrev jag om det jag sett, hur LD reagerade när någon kritiserade lyxlivet hon och O hade att hon då nästan alltid drog upp hur hon och O varit fattiga från början. Vilket jag menar är/var ett retoriskt grepp för att få det att framstå som att de var "self made". Och då får man mer sympatier eftersom det skapar ett narrativ om att LD vet hur det är att vara fattig och också kämpat sig till att leva lyxliv.
Förstår faktiskt inte hur du får det till att jag skulle påstå att hon fabricerat upplevelser från sin uppväxt?

Dessutom är LD vuxen och har haft alla förutsättningar att gå i terapi för sina trauman, gå i skolan skaffa sig utbildning och jobba (deltid) om de nu hade en överrenskommelse om att LD skulle vara hemma med barnen. Jag uppfattar det som att hon lämnar över kontrollen över sitt eget liv i andras händer och det rimmar illa med den feminism hon förespråkade.
Senast redigerad av Thekrash 2024-10-18 kl. 16:34.
Citera
2024-10-28, 09:57
Medlem
Midnightcamis avatar
Hon verkar ha tagit bort sin instagram
Citera
2024-10-28, 10:14
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami

Nopes, fortfarande där:

https://www.instagram.com/ladydahmers2.0/

Hennes huvudkonto blev avstängt, så nu använder hon kontot hon tidigare använde för "konst". Om du inte kan se kontot så är det väl för att du är blockerad.
Citera
2024-10-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami

Jag vet inte vilket/vilka konto/-n hon har, men jag hittade detta utan större ansträngning.
Citera
2024-10-28, 10:30
Medlem
Märkligt att hennes konto inte är borttaget ännu.
Citera
2024-10-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish2.0
Märkligt att hennes konto inte är borttaget ännu.

Det är bara en tidsfråga. Hon räknade inte med att få förra kontot borttaget, nu begår hon samma misstag igen.

Tur för henne att hon inte behöver arbeta, så att hon har tid att mangla ut alla dessa Palestina-klipp.
Citera
2024-10-30, 17:20
Medlem
ElonMusts avatar
Idioten hyllar och idoliserar Sirwan och pekar ut alla politiker i Israel som inte är födda i landet.

Jag vill se henne hänga ut alla politiker i regeringen och riksdagen i Sverige som inte är födda i Sverige…

Hennes judehat är så öppet och äckligt!🤮
Citera
2024-10-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMust
Idioten hyllar och idoliserar Sirwan och pekar ut alla politiker i Israel som inte är födda i landet.

Jag vill se henne hänga ut alla politiker i regeringen och riksdagen i Sverige som inte är födda i Sverige…

Hennes judehat är så öppet och äckligt!🤮

Värre än så. Netanyahu är född i Tel Aviv. Så hon vill utvisa folk på grund av etnicitet. Hur tänker hon om vi gör så i Sverige? Skulle inte hon ryka?

Intressant att se hennes resa från ”tro alltid på kvinnor och fy för rasism och välkomna invandrare”. Till ”man kan inte tro på judinnor och haha hon blev inte våldtagen för blodet rann fel och utvisa alla judar tillbaka där de kom ifrån”.

Det är intressant, hon har självradikaliserats precis som många andra.
Citera
2024-10-30, 20:52
Medlem
ElonMusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Värre än så. Netanyahu är född i Tel Aviv. Så hon vill utvisa folk på grund av etnicitet. Hur tänker hon om vi gör så i Sverige? Skulle inte hon ryka?

Intressant att se hennes resa från ”tro alltid på kvinnor och fy för rasism och välkomna invandrare”. Till ”man kan inte tro på judinnor och haha hon blev inte våldtagen för blodet rann fel och utvisa alla judar tillbaka där de kom ifrån”.

Det är intressant, hon har självradikaliserats precis som många andra.

Förlåt i förväg för lång rant, men…;
Jag är feminist och antirasist som tidigare uppskattat LDs åsikter men fy fan hur lågt man kan sjunka… 2 punkter:
- (själv råkar jag vara välutbildad och lönemässigt priviligerad) men med med många vänner som ensamstående (utan miljonärs-exman) som sliter ut sig dag ut för att försörja för sina barn och hyreslägenheter, som offrar sin fritid, hälsa, relationer och allt för att deras barn skall ha det bra.
Medan LD inte ens vill lyfta ett finger för att försörja sig, utan gnäller om ekonomin ( undra hur det är med ”utmattning/adhd/social fobi i Gaza?)

- Glöm inte tjejer att ta av er er gula davidsstjärna innan ni anmäler våldtäkt, så att anmälan är legitim!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in