2024-10-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nej, sånt praktiskt arbete är hon nog både för lat och för fin för.

Vet bara att hon lagt upp siffror på döda som inte ens Hamas har. Dvs Hamas säger 40 000 och LD 100 000.

Sen lade hon också upp en video om hur ett barn ska välja böcker och väljer ”det kommunistiska manifestet”. Dvs hon är kommunist. Som vill ha mycket mer pengar än genomsnittsvensken (summan är väl 18 miljoner som kastas runt här). Antar att hon inte kommer att ge bort majoriteten av den till flyktingar eller behövande. Alla är jämlika men vissa är mer jämlika än andra. Rödvinskommunist med andra ord. Sen missar hon också att inom kommunismen ska man också bidra. Och LD vill ju inte ens arbeta.
Borde hon inte stå längst fram i demonstrationerna så som hon håller på?

Men det är klart hon är väl trött idag efter att ha lyckats genomföra nåt slags löplopp i helgen. (Eller dom gick mest enligt säkra källor)
Citera
2024-10-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish2.0
Borde hon inte stå längst fram i demonstrationerna så som hon håller på?

Men det är klart hon är väl trött idag efter att ha lyckats genomföra nåt slags löplopp i helgen. (Eller dom gick mest enligt säkra källor)

”Säkra källor”? Känner du nån som gick tillsammans med dem? Eller som sprang tillbaka då och då för att kolla om de fortfarande gick? Hur kan din källa veta att de gick större delen?
Citera
2024-10-07, 15:10
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Det var väl någon av Instagram-kroppsaktivisttanterna som lyckades jogga Stockholms maraton. Hon tränade förvisso i över tre månader för det. Men det är väl där iden kom från.
Citera
2024-10-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
”Säkra källor”? Känner du nån som gick tillsammans med dem? Eller som sprang tillbaka då och då för att kolla om de fortfarande gick? Hur kan din källa veta att de gick större delen?
Det kan jag tyvärr inte avslöja. Men det räcker att titta på tiden.
Citera
2024-10-07, 16:09
Medlem
Citat:

Såvida du inte har en säker källa som gick hela tillsammans med dem eller en direkt live-feed över LD så har du ingen källa. En polare som sprang förbi och såg en halv minut är inte en trovärdig källa.

Med det sagt så tycker jag att ALLA som tar sig igenom tjurruset, krypandes eller springandes, är grymma. Jag hade aldrig klarat det.

Men det här är pinsamt, för oavsett vad LD gör så gör hon inget bra nog. När hon sitter på arslet istället för att röra på sig så ska hon skämmas och hånas, när hon börjar träna karate så ska man håna det också, även när hon faktiskt tar nya bälten, när hon springer så ska det också hånas för hon springer ju inte fort nog eller tillräcklig sträcka. Och du nämnde demonstrationerna men när hon gick på flera demonstrationer för Iran så var inte det tillräckligt heller för en demo gör ingen skillnad eller vad det nu var man sa då.
Citera
2024-10-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det var väl någon av Instagram-kroppsaktivisttanterna som lyckades jogga Stockholms maraton. Hon tränade förvisso i över tre månader för det. Men det är väl där iden kom från.

LD har ju sprungit det här loppet flera gånger tidigare och har ju instagrammat om att hon faktiskt springer utöver karaten. Jag minns när hon la upp att hon klarat att springa milen och folk blev sura för att hon ”hetsade”.
Citera
2024-10-07, 16:14
Finns det någonstans att följa henne om man inte vill bli medlem i massa olika socialamedier- sidor? NÅgot öppet konto eller så?
Citera
2024-10-07, 16:29
Medlem
Citat:
LD har ju sprungit det här loppet flera gånger tidigare och har ju instagrammat om att hon faktiskt springer utöver karaten. Jag minns när hon la upp att hon klarat att springa milen och folk blev sura för att hon ”hetsade”.
Går... inte springer stor skillnad.
Citera
2024-10-07, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Bra att veta. Av någon anledning har jeg en tendens att blanda ihop er två. Båda ni verkar veta saker om LD och O som ingen annan vet.

Då kan jag ju fråga dig hur du vet att O hade sämre betyg än LD i gymnasiet (som inte säger något om prestationer som vuxen)?

Jag har följt LD, av olika anledningar, sen 2010. Jag har inte bara läst allt hon skrivit på bloggen, Instagram och Familjeliv utan också hennes krönikor och debattartiklar. Jag har också lyssnat på hennes olika poddar genom tiderna, Penntricket, Dålig stämning, Glädjeflickorna osv. och de poddar hon gästat, Youtubekanalen och hennes radio- och tv-intervjuer. Jag har även skrivit till henne och frågat om saker jag undrat över. Dessutom har jag gjort egna spaningar och snokat reda på saker. Så jag är väl påläst, med andra ord. Att jag vet vissa saker "som ingen annan vet" beror helt enkelt på att jag är bättre påläst än somliga. Varför är jag det? För att jag är en galen stalker? Ja, lite kanske. För att jag är kär i henne? Tyvärr är jag tant+hetero så nej. Anledningen är i första hand att jag har gjort research. Varför jag gjort det väljer jag att inte berätta då jag inte tror att det intresserar någon här och för att jag vet att jag kommer att bli idiotförklarad oavsett vad jag skriver. Och nej, LD är långt ifrån den enda jag haft ögonen på.

Tillägg: Betyg är offentliga handlingar som vemsomhelst kan begära ut. Var det svar på din fråga?
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-10-07 kl. 17:14.
Citera
2024-10-07, 17:19
Medlem
Citat:
Såvida du inte har en säker källa som gick hela tillsammans med dem eller en direkt live-feed över LD så har du ingen källa. En polare som sprang förbi och såg en halv minut är inte en trovärdig källa.

Med det sagt så tycker jag att ALLA som tar sig igenom tjurruset, krypandes eller springandes, är grymma. Jag hade aldrig klarat det.

Men det här är pinsamt, för oavsett vad LD gör så gör hon inget bra nog. När hon sitter på arslet istället för att röra på sig så ska hon skämmas och hånas, när hon börjar träna karate så ska man håna det också, även när hon faktiskt tar nya bälten, när hon springer så ska det också hånas för hon springer ju inte fort nog eller tillräcklig sträcka. Och du nämnde demonstrationerna men när hon gick på flera demonstrationer för Iran så var inte det tillräckligt heller för en demo gör ingen skillnad eller vad det nu var man sa då.

Vad tror du denna respons från allmänheten kommer sig av?
Citera
2024-10-07, 17:35
Medlem
Citat:

Det här är väl enda ggr vi tycker lika. Tycker det är bra att hon börjat träna och alla ska väl utgå från sin förmåga. Starkt att hon är med. Sen om hon gick större delen av vägen (tiden antyder väl det) , so what. Hon kämpade sig fram i lera i en mil. Hade hon blivit pinnsmal och börjat springa långdistans hade folk surat på det.
Citera
2024-10-07, 17:37
Citat:

Vad sprang du på för tid?

Om vi utgår från att LD promenerade så vill jag ställa följande frågor:

1. Om man är trött efter att ha promenerat en halvmil, som delvis består av lite bökigare terräng, i långsam takt - så vadå? Är man lat, dålig, sinnessjuk galning, pinsam, obegåvad eller vad är man?

2. Vad är anledningen till att du tycker att det är intressant att diskutera att någon är trött efter att ha promenerat?

3. På vilket sätt är informationen så känslig att du känner behov av att skydda dina källor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in