2024-11-01, 13:40
Medlem
Citera
2024-11-01, 14:11
Medlem
fearreapers avatar
Hatar den där Zandra så in i helvetes mycket... Onödigt att ta ihjäl 2 personer i ursinnigt övervåld, Jävla horunge är vad hon är, Hoppas hon får igen,
Citera
2024-11-01, 14:26
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb

Det var väldigt väntat ja,
Citera
2024-11-01, 14:28
Medlem
fearreapers avatar
Kul också att Magda spelas av tvillingar 😅
Citera
2024-11-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Den är ju mäkta skruvad med en stor dos svart humor, men det känns ju ÄNDÅ som att den är mer realistisk än nu aktuella "Innan vi dör" på SVT som har långt mycket mer allvarlig och anspråksfullt tonläge("ja det är en deckare men egentligen är jag Ingmar Bergman" typ).

Hur som helst. Gåsmamman är en serie där jag verkligen "plöjde" samtliga säsonger under (typ) en förkyld helg för en tid sedan. De var duktiga på att ta fram cliffhangers till varje avsnitt som gjorde att man ville kolla vidare. Samtidigt känns serien lite innehållslös på något sätt, som att den saknar något. Men det är väl också en franchise efter något typ holländskt original eller liknande.

Humorelementen är underhållande:
* Emil Almén som crazy knarkbaronen Kevin är underbar med sin exentriska klädstil, som bara blir mer och mer påkostad för varje avsnitt.
* Grynet Molvig som polishatande Klara är överraskande rolig – hennes frispråkighet gör familjen obekväm när de har gäster. Precis som många äldre och kriminella kan göra.
* Ivan Mathias Petersson som Brorsan Niklas är skicklig på att spela korkad.
* Jag brukar störa mig på Tommy Körbergs ytliga och gubbsjuka mellansnack mellan låtar på hans konserter. Sluta prata och börja sjung istället!! Men här är han perfekt som maffiaboss. Alla älskar att puckla till hans tillplattade tryne så att man nästan tycker synd om honom.
* Situationskomik med familjereunion, när familjemedlemmar och kumpaner får se att Sonja (vars begravning de har besökt) lever men måste låtsas som att de inte känner igen henne.

Serien hade kunnat visa några ungdomar som knarkar ihjäl sig för att man ska förstå baksidan.

Jag stör mig på att huvudkaraktären Sonja (Alexandra Rappaport) gång på gång ursäktar sina handlingar med att hon måste skydda sin familj. Typisk rationalisering bland kriminella. I deras tankevärld är det säkert precis så, och vi får tolka serien som deras perspektiv av verkligheten.

Representerar filmen en ny sorts feminism med starka kvinnliga kriminella ledare? Och biologistisk arvssynd - om mormor och morfar är kriminella blir barnen och barnbarnen det också genom massor av sammanträffanden, vare sig de vill eller inte.
Senast redigerad av guru1966 2024-11-01 kl. 15:14.
Citera
2024-11-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Han ligger nedsövd.
I dagens avsnitt säger Sonja att han är död? Hon kanske menade koma 🤷‍♀️
Citera
2024-11-01, 17:09
Medlem
Citat:
Hatar den där Zandra så in i helvetes mycket... Onödigt att ta ihjäl 2 personer i ursinnigt övervåld, Jävla horunge är vad hon är, Hoppas hon får igen,
Otroligt provocerande, psykfall
Citera
2024-11-01, 17:21
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ume625
Otroligt provocerande, psykfall

Vem jag? Är jag psykfall? eller hon?

Liksom de hade ju inte gjort något fel det var den tjejen som Linus hjälpte.
Citera
2024-11-01, 17:24
Medlem
Citat:
Vem jag? Är jag psykfall? eller hon?

Liksom de hade ju inte gjort något fel det var den tjejen som Linus hjälpte.
Hahah nej hon Zandra menade jag!
Citera
2024-11-01, 17:26
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ume625
Hahah nej hon Zandra menade jag!

Jag tänkte väl 😅, Verkligen, Det kändes nästan verkligt då hon gjorde som hon gjorde. Usch
Citera
2024-11-01, 21:26
Medlem
Riktiga slyna Nina är. De borde använda bättre vinklar.
Citera
2024-11-01, 21:49
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Riktiga slyna Nina är. De borde använda bättre vinklar.

Tror hon saknar närheten efter Zack,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in