Jävlar vilket slut på detta avsnitt. Det var oväntat men ändå väntat. (På något konstigt vänster). Tråkigt för den personen. Men det var för familjens skull.
Jävlar vilket slut på detta avsnitt. Det var oväntat men ändå väntat. (På något konstigt vänster). Tråkigt för den personen. Men det var för familjens skull.
Några frågor ang slutet från avsnitt 5.
1.
Varför lät inte Lukas att Zac få ge sista ord till Nina,när hon ringde?
2.
Varför använde inte Lukas ljudämpare?
3.
Varför sköt Lukas 4 skott på Zac's Hjärna?,borde räcka med 1 skott. Tyckte det var för mörkt slut, tyckte som sagt 1 skott räckte.
4.
Största frågan. Varför Lukas dödade Zac? Stackars Nina & Barnet.
Vi får se hur allting slutar om 1v. Tror tyvärr det blir inget lyckligt slut.
Senast redigerad av DjungleBONGOS 2022-09-26 kl. 07:44.
Varför lät inte Lukas att Zac få ge sista ord till Nina,när hon ringde?
2.
Varför använde inte Lukas ljudämpare?
3.
Varför sköt Lukas 4 skott på Zac's Hjärna?,borde räcka med 1 skott. Tyckte det var för mörkt slut, tyckte som sagt 1 skott räckte.
4.
Största frågan. Varför Lukas dödade Zac? Stackars Nina & Barnet.
Vi får se hur allting slutar om 1v. Tror tyvärr det blir inget lyckligt slut.
Antar att han inte ville riskera att Zac skulle avslöja för Nina vad Lukas och Sonja precis tänkte göra.
Men personligen börjar jag bli riktigt less på Sonja. Det kanske är meningen, men nu har hennes ageranden i serien blivit väldigt märkliga, extrema och löjligt själviska. Från att ha sympatiserat med henne så hoppas jag nu att hon blir tagen.
Kollar om på serien och Sonja måste nog vara världens sämsta morsa. Direkt ansvarig för flera mord, smugglar knark osv men när ena barnet röker på får hon flipp??
Sen när Linus blir kriminell så är hon liksom förtvivlad ”jag har ju sagt att du inte får göra så…”
Barn gör som föräldrarna gör och inte som dom säger din dumma jävla flata
Uppenbart att man försöker ta till samma dramaturgiska grepp som i Breaking Bad, nämligen att man med tiden ska tappa sympati för huvudkaraktären. Personligen gjorde jag det redan i S02E01 när hon valde att inte vittna mot sin familj, men det har naturligtvis bara eskalerat. Precis som Walter White i Breaking Bad försöker hon övertyga andra och sig själv att hon gör det för sin familj skull även om det bästa för familjen vore att hon försvann från jordens yta, sannolikt kommer hon i sista avsnittet precis som Walter komma fram till att hon gjort allt för sin egen skull och ingen annan.
Precis som Hank Schneider i Breaking Bad blev något av en karaktär man sympatiserade för så har Emil gått från att i början framstå som en dirty cop blivit den klart mest rimliga karaktären. Skulle fan inte förvåna om han blir klippt i nästa avsnitt för att uppnå total destruktivitet.
Spoiler om man ej sett S06E05
Att Sonja valde att mörda Zac för att han agerat med precis samma intentioner som hon själv gjort säger allt om vilken psykopat hon blivit. I min värld så var Zac den mest logiske och principfasta karaktären förutom Emil. Att mörda honom hjälpte dessutom föga eftersom många andra vet om superskurken från Colombia, bl.a Vera vilket blev uppenbart för Sonja i samma scen.
Även att man är nyfiken på hur det slutar sitter man mest och är irriterad på hela upplägget. Mycket logiska luckor där ärlighet hade kunnat lösa problemen, men istället håller man sig till tystnad. Sen stör jag mig också på alla direkta felaktigheter så som att en plit kunde utföra en kroppsbesiktning, något endast läkare får göra. Även att man bryter enrumsprivilegiet och stampar in till advokaten och dess klient flera gånger. Det förvånar mig att Richard Holm och Tage Åström som var väldigt noggranna med sådana detaljer i Johan Falk tar så lätt på realismen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!