2022-09-20, 14:51
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Längtar tills nån pangar hs på sonja bara!

Sista avsnittet va härligt med action, vart lite liv i säsong 6 iaf.
Ja, en massa action. Men det känns väldigt överdrivet.
Citera
2022-09-20, 22:17
Medlem
Jag är rätt besviken på säsong 6 -händer inte jättemycket och känns enformigt.
Citera
2022-09-26, 05:17
Medlem
fearreapers avatar
Jävlar vilket slut på detta avsnitt. Det var oväntat men ändå väntat. (På något konstigt vänster). Tråkigt för den personen. Men det var för familjens skull.
Citera
2022-09-26, 07:34
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Jävlar vilket slut på detta avsnitt. Det var oväntat men ändå väntat. (På något konstigt vänster). Tråkigt för den personen. Men det var för familjens skull.

Några frågor ang slutet från avsnitt 5.
1.
2.
3.
4.

Vi får se hur allting slutar om 1v. Tror tyvärr det blir inget lyckligt slut.
Senast redigerad av DjungleBONGOS 2022-09-26 kl. 07:44.
Citera
2022-09-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungleBONGOS
1.
2.
3.
4.

Antar att han inte ville riskera att Zac skulle avslöja för Nina vad Lukas och Sonja precis tänkte göra.

Men personligen börjar jag bli riktigt less på Sonja. Det kanske är meningen, men nu har hennes ageranden i serien blivit väldigt märkliga, extrema och löjligt själviska. Från att ha sympatiserat med henne så hoppas jag nu att hon blir tagen.
Citera
2022-09-26, 17:27
Spoiler Slutet från avsnitt 5. Kolla endast om du redan sett avsnitt 5.

https://emalm.com/?v=qEqvp
Senast redigerad av DjungleBONGOS 2022-09-26 kl. 17:59.
Citera
2022-09-26, 19:31
Medlem
Vilket slut på avsnitt 5.

Citera
2022-09-26, 20:09
Medlem
Citat:
Spoiler Slutet från avsnitt 5. Kolla endast om du redan sett avsnitt 5.

https://emalm.com/?v=qEqvp
Varför skulle man se det här? Det var ju slutet på avsnitt 5
Citera
2022-09-27, 08:33
Medlem
Är Alexandra Rapaport Sveriges mest pryda skådespelerska? Känns väldigt trovärdigt att hon alltid sover med behå på.
Citera
2022-09-28, 12:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
1.
2.
3.
4.

Citera
2022-09-28, 18:36
Medlem
Kollar om på serien och Sonja måste nog vara världens sämsta morsa. Direkt ansvarig för flera mord, smugglar knark osv men när ena barnet röker på får hon flipp??

Sen när Linus blir kriminell så är hon liksom förtvivlad ”jag har ju sagt att du inte får göra så…”

Barn gör som föräldrarna gör och inte som dom säger din dumma jävla flata
Citera
2022-09-29, 08:26
Medlem
meganegerdases avatar
Uppenbart att man försöker ta till samma dramaturgiska grepp som i Breaking Bad, nämligen att man med tiden ska tappa sympati för huvudkaraktären. Personligen gjorde jag det redan i S02E01 när hon valde att inte vittna mot sin familj, men det har naturligtvis bara eskalerat. Precis som Walter White i Breaking Bad försöker hon övertyga andra och sig själv att hon gör det för sin familj skull även om det bästa för familjen vore att hon försvann från jordens yta, sannolikt kommer hon i sista avsnittet precis som Walter komma fram till att hon gjort allt för sin egen skull och ingen annan.

Precis som Hank Schneider i Breaking Bad blev något av en karaktär man sympatiserade för så har Emil gått från att i början framstå som en dirty cop blivit den klart mest rimliga karaktären. Skulle fan inte förvåna om han blir klippt i nästa avsnitt för att uppnå total destruktivitet.

Spoiler om man ej sett S06E05

Även att man är nyfiken på hur det slutar sitter man mest och är irriterad på hela upplägget. Mycket logiska luckor där ärlighet hade kunnat lösa problemen, men istället håller man sig till tystnad. Sen stör jag mig också på alla direkta felaktigheter så som att en plit kunde utföra en kroppsbesiktning, något endast läkare får göra. Även att man bryter enrumsprivilegiet och stampar in till advokaten och dess klient flera gånger. Det förvånar mig att Richard Holm och Tage Åström som var väldigt noggranna med sådana detaljer i Johan Falk tar så lätt på realismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in