2024-10-31, 18:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Alltså; den ena har använt preventivmedel men inte på ett perfekt sätt, den andra har inte använt preventivmedel alls, vem av dem har ansvaret?

Vad har de kommit överens om?
Citera
2024-10-31, 18:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ok. Så en kvinna som vill ha barn och som ligger med sin man oskyddat för att hon vill ha barn, är "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha"?

Vad är en man då, som vill ha barn och ligger oskyddat med sin kvinna? Är han också "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha"?

Kvinnan som vill ha barn, utsätter ju mannen för risken att bli pappa.
Mannen som vill ha barn, utsätter ju kvinnan för risken att behöva göra abort eller vara gravid och föda barn och bli mamma.

Eller ska vi kanske hellre se det så att den som inte vill ha barn, ser till att skydda sig? Vill mannen inte ha barn, är det hans ansvar att undvika vaginalsex eller skydda sig (gärna med p-gel när det finns på marknaden) eller kondom eller vasektomi. Eller tycker du det är rimligt att han sprutar glatt i kvinnans vagina och sedan kallar henne för "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha", när hon blir gravid?

I så fall kan ju även kvinnan skippa skydd och när hon blir gravid kalla mannen för "elak, manipulativ, självisk och inte något att ha".

Den som inte vill ha barn, ser till att skydda sig ordentligt. Och om kvinnan inte skyddad sig ordentligt och inte vill ha barn, så får hon stå sitt kast och fatta svårt abortbeslut istället.

Förutsättningen var ju att kvinnan visste att mannen inte ville ha barn och om hon då medvetet hoppar över p-piller så tycker jag hon varit precis som jag beskrev.
Tycker inte du det?
Citera
2024-10-31, 18:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du tycker jag med styrkekraft ska vräka bort dem när jag tror att de närmar sig klimax? Bortsett från att de flesta män jag legat med varit fysiskt större och starkare än jag är det ju varken särskilt säkert som preventivmedel eller ett särskilt trevligt sätt att avsluta ett ligg på.

Bättre då att mannen skyddar sig, själv märker när det är dags att dra sig ur eller bara initierar ett samtal om skydd innan sexet, som en normal människa.

Haha jag kan tänka mig hur de legat som klubbade sälar över dig och flåsat o flämtat
Citera
2024-10-31, 18:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De har legat i div. skrivbordslådor, och testlabb i årtionden...dvs de har "funnits" men inte ute i handeln, för att män visar så litet intresse för dem.
Men hur ska män kunna visa intresse för dem om de inte nått ut i handeln? Kan du förklara för mig hur det kan vara manliga konsumenters fel?
Citera
2024-10-31, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad har de kommit överens om?
Kondom, sa jag ju.
Citera
2024-10-31, 18:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var har du befunnit dig på sexualundervisningen i skolan?

Alla vet att befruktning även kan ske trots att mannen får utlösning utanför, eller det "finska rycket" som det så fint heter då mannen drar sig ur precis innan....detta eftersom där ofta finns lite vätskor som kan komma före en ejakulation hos en man, och dessa kan innehålla spermier...

Alltså absolut inte en säker metod.

Män behöver jobba på att skaffa sig bättre preventivmedel så även han kan ha så bra kontroll som möjligt på att han inte får oönskade barn.

Om DU hade befunnit dig i skolbänken och lärt dig att läsa så hade du kunnat läsa dig till i mitt svar att jag är medveten om att det inte är en säker preventivmetod.

Så här skrev jag: Min fetning
Citat:
Men du ser då kan ju även du känna/märka av när partnern är på väg att komma och kan då se till att det hamnar utanför. Varför skriver du som du gör från början att du aldrig har kunnat styra detta? Känslostyrd kvinna som inte skriver vad hon vet utan vad hon känner. Stort problem i diskussioner mellan män och kvinnor.
Sedan är ju avbrutet samlag inte någon vidare säker p-metod. Men det är en annan sak.
Citera
2024-10-31, 18:28
Medlem
Citat:
Förutsättningen var ju att kvinnan visste att mannen inte ville ha barn och om hon då medvetet hoppar över p-piller så tycker jag hon varit precis som jag beskrev.
Tycker inte du det?

Det är därför var och en ska skydda sig själva. Istället för att oftast ordlöst förutsätta att den andra parten skyddar en.

Det är också därför jag inte tror att hormonella p-medel för män någonsin kommer att ersätta preventivmedel för kvinnor. Konsekvenserna blir för stora för kvinnan om mannen ljuger/slarvar. Det förvånar mig att män inte verkar tycka motsvarande utan blint litar på vad kvinnan säger (fast oftast frågar ju inte mannen ens). Konsekvenserna blir ju rätt stora för mannen med om ett barn blir till.
Citera
2024-10-31, 18:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kondom, sa jag ju.

Om de har kommit överens om kondom och inte mannen använder det så ligger det ett ansvar på honom förstås. Vad jag också har skrivit flera gånger ligger det ju då även ett ansvar på kvinnan att inte släppa till om kondom inte används ifall hon inte vill bli gravid.
Det är ju lite enklare att kolla om kondomen är på än att kolla om p-pillret är taget.
Det måste väl även en feminist som du hålla med om?
Citera
2024-10-31, 18:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är därför var och en ska skydda sig själva. Istället för att oftast ordlöst förutsätta att den andra parten skyddar en.

Det är också därför jag inte tror att hormonella p-medel för män någonsin kommer att ersätta preventivmedel för kvinnor. Konsekvenserna blir för stora för kvinnan om mannen ljuger/slarvar. Det förvånar mig att män inte verkar tycka motsvarande utan blint litar på vad kvinnan säger (fast oftast frågar ju inte mannen ens). Konsekvenserna blir ju rätt stora för mannen med om ett barn blir till.

Återigen vet jag inte vilken slags män du hamnar i bingen med. Men hur kan du uttala dig om den manliga befolkningen i stort? Eller har du ett så stort urval så du kan dra statistiska slutsatser av dem?
Det är ju det där med att urvalet ska vara slumpmässigt som kanske ställer till det.
Citera
2024-10-31, 18:35
Medlem
Citat:
Återigen vet jag inte vilken slags män du hamnar i bingen med. Men hur kan du uttala dig om den manliga befolkningen i stort? Eller har du ett så stort urval så du kan dra statistiska slutsatser av dem?
Det är ju det där med att urvalet ska vara slumpmässigt som kanske ställer till det.
Hyfsat stort urval ändå 🙂

Men jag hoppas verkligen att de jag träffat inte är representativa utan att män i större utsträckning än de i min erfarenhet initierar en konversation med kvinnor de ämnar ligga med om preventivmedel och att de i större utsträckning skyddar sig själva.

Hur brukar du själv göra?
Citera
2024-10-31, 18:36
Medlem
Citat:
Därför att man kan inte ta bort kostnader som redan finns och som är ens eget fel.

Okej, så då ska abort alltså vara totalt olagligt? För med en abort kan ju kvinnan ta bort kostnaden som är hennes eget fel.
Citera
2024-10-31, 18:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hyfsat stort urval ändå 🙂

Men jag hoppas verkligen att de jag träffat inte är representativa utan att män i större utsträckning än de i min erfarenhet initierar en konversation med kvinnor de ämnar ligga med om preventivmedel och att de i större utsträckning skyddar sig själva.

Hur brukar du själv göra?

Som sagt vet jag inte vilket klientel du hamnar i bingen med. Hur har du varit gentemot dem? Har det varit män du haft förhållanden med och de har fått vänta ett tag på att få komma till eller släpper du ofta till ganska snabbt och på fester o sånt? (Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill). Och om du svarar är det ingen ide ifall du inte är ärlig.

Själv har jag faktiskt i stort hållit det till de jag haft förhållanden med. Då brukar det gå bättre med kommunikation och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in