2024-10-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Du generaliserar kring andras förmåga att övertyga och utgår från att mitt agerande uppskattas dåligt av partikamraterna. Jag ser ingen grund för den kopplingen -- det verkar endast vara en fattigt underbyggd hallucination. En som du också måste kunna styrka om du vill bli tagen seriöst.

Oklart hur du ska lyckas göra det, men gör du inte detta så finns det som sagt ingen anledning att ta dig på allvar. Inte minst då ditt resonemang tycks vila på en övertygelse om att din tolkning av min förmåga att nå fram till läsaren är den enda rätta...samtidigt som du placerar mig i en motsatt extrem.

Det bör inte behöva förklaras mer ingående, men alla som motsätter sig Trump varken agerar eller tänker enligt givna mönster. Att du antar det är milt sagt efterblivet och betyder antagligen att du är en frispråkig lättviktare som roar dig med att avfatta grova förenklingar. Du vet, en uppblåst typ som ofta undergräver sitt eget budskap utan att märka det själv -- exempelvis genom att komma med egna överdrifter som inte stämmer med verkligheten.

För visst är det en överdrift att hävda att neutralt sinnade entusiaster måste återspegla specifika värderingar som VP Harris bär. Om du inte redan visste det, kan jag vara vänlig nog att meddela dig att den förväntningen är fullkomligt orimlig -- särskilt när åsikterna bland mitt folk spretar vilt. Konformismens fängelse är snarare din plats, inte vår. Snygg-Harris fans har, i allra högsta grad, individuellt formade åsikter. Varav många är baserade på en personlig förståelse av olika politiska principer. Att tro att dessa medjordlingar skulle sakna en egen idévärld, eller automatiskt följer en specifik agenda och bara uppskattar det du anser att man ska uppskatta, vittnar därför om okunskap och en ovilja att erkänna att gruppdynamik präglas av just individuella nyanser och distinktioner.

Jösses. Jag finner det åtminstone märkligt och är, för att uttrycka mig milt, oimponerad av din slutledningsförmåga. När det uppenbarligen stämmer att mitt "provocerande" beteende har effekt på miljontals trumpnissar.
Vilken obegriplig rappakalja.
Citera
2024-10-31, 16:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det är så jag upplever saken när jag är i USA.
Du är inte nåt optimalt språkrör ang svenskar rent generellt.

Förutom att vara en värdelös killgissning så äcklas jag faktiskt av att du försöker likställa mig med dig, då du stoltserat över att vara just konspirationsteoretiker.
Citat:
Jag anser att amerikanarna över lag är mycket klokare än svenskarna. Dom är inte på långa vägar så lättlurade som oss.
Senast redigerad av develi 2024-10-31 kl. 16:47.
Citera
2024-10-31, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är inte nåt optimalt språkrör ang svenskar rent generellt.

Förutom att vara en värdelös killgissning så äcklas jag faktiskt av att du försöker likställa mig med dig, då du stoltserat över att vara just konspirationsteoretiker.
Du är fri att tycka vad du vill 🙂
Citera
2024-10-31, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är fri att tycka vad du vill 🙂
Ja, och definitivt om du försöker göra dig till nåt allmänt språkrör på min bekostnad.

Btw, En av de få ggr jag tänker hänvisa till Fox för att diskutera konkreta sakfrågor.

Nikkis forna supporters och anti-Trumpare är av stort intresse för Harris.

"Vice President Harris on Wednesday picked up endorsements from three longtime Republican leaders in New Hampshire who supported former President Trump's rival Nikki Haley in the Republican primary."

Former U.S. Senator Gordon Humphrey.
Former U.S. Congressman and former New Hampshire Supreme Court Justice Chuck Douglas.
Former New Hampshire Attorney General Thomas Rath.

Humphrey:
"I voted Republican for fifty years, but I’m voting against Donald Trump and I plead with all Republicans to do the same."
"As a father, a grandfather, a veteran, and a former United States Senator, I cannot vote for Trump. He’s dangerous to our democracy."

"Douglas said that Trump "believes in himself over service" and views the election "as the change to jail his political opponents."
Harris would be a "steady hand at the ship of state" in contrast to Trump's "fragile mental state and anger," according to the former lawmaker. "

" In New Hampshire specifically, the campaign said there has been a 47% increase in registered Republican volunteers compared to 2022 and a 76% increase in the number of GOP voters who have told canvassers they plan to vote for Democrats next week. "

https://www.google.com/amp/s/www.foxnews.com/politics/harris-picks-up-endorsements-from-new-hampshire-republicans-6-days-before-election.amp
Citera
2024-10-31, 17:25
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det framgår inte av förklarliga skäl.
Så vad pratar du om för fusk?
Du har en länk naturligtvis.
Citera
2024-10-31, 17:26
Medlem
develis avatar
Maga förbereder sig - med konspirationer om valfusk om Trump untouchable råkar förlora.

Jävlar vilka stolpskott.
https://edition.cnn.com/2024/10/31/politics/video/raiklin-flynn-trump-harris-election-cheat-digvid
Citera
2024-10-31, 17:27
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du vill alltså inte svara på min fråga trots att jag svarat på din. Fan vad fegt av dig. Själv är jag inte som du och kan klart och tydligt svara att "ja, NG borde sättas in mot inre fiender. Det är deras funktion..".

Harris har ändrat Pentagons direktiv så att militären får döds amerikanska medborgare. Har du verkligen inga åsikter om detta?

Så klart att NG inte ska sättas in mot politiska meningsmotståndare. Är du galen?
Citera
2024-10-31, 17:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så klart att NG inte ska sättas in mot politiska meningsmotståndare. Är du galen?
Men det har jag ju aldrig påstått. Du verkar ju helt galen.
Citera
2024-10-31, 17:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ett rätt är iaf att jag avskyr Trump.
Eftersom jag avskyr folk som manipulerar, konstant ljuger, ägnar sig åt populism och kan inte förklara varken ekonomi eller annan politik och mer ägnar sig åt jippo så faller han fett bort. Men främst att han är en grav narcissist, vilket är basen för hans stolligheter.

Att du sen försöker minimera att han riskerar tappa viktiga röster är ju mer än givet att förvänta som försvar.

Inte ens om han förlorar valet har han förlorat.
Sekteriskt beteende.
Det är ju helt oerhört att du tror att jag kan påverka valutgången. Jag diskuterar verkligheten och du sitter alltså och agiterar i någon feberdröm där du har en betydelse för huruvida Trump vinner eller förlorar. Detta förklarar en hel del av din besatthet. Låt mig ge dig ytterligare en sanning: Dina insatser påverkar absolut ingenting alls. Du är helt oviktig.
Citera
2024-10-31, 17:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Men det har jag ju aldrig påstått. Du verkar ju helt galen.

Vilka är den inre fienden då?
Citera
2024-10-31, 17:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är ju helt oerhört att du tror att jag kan påverka valutgången. Jag diskuterar verkligheten och du sitter alltså och agiterar i någon feberdröm där du har en betydelse för huruvida Trump vinner eller förlorar. Detta förklarar en hel del av din besatthet. Låt mig ge dig ytterligare en sanning: Dina insatser påverkar absolut ingenting alls. Du är helt oviktig.
😂
Har du hybris likt Trump?

Jag skulle liksom never ever tro att du din lilla apskit skulle påverka nåt valresultat.
Du klarar inte ens diskussioner på fb.

Det jag skrev innebär att du och några andra getter konstant försöker minimera Trump in absurdum, försköna, göra omskrivningar samt IGNORERAR att detta faktisk starkt diskuteras som en risk i amerikansk media av betydligt tyngre personer än både dig och mig.

Att Trump riskerar tappar puertoricaner som blir bespottade.

Andra grupper är kvinnor, samt de anhängare som tillhörde Nikki och redan var helt anti-Trump som reps - eller de reps die hard som kan värva reps som då vill rädda demokratin och väljer Harris i detts val.

Jag skrev:
"Att du sen försöker minimera att han riskerar tappa viktiga röster är ju mer än givet att förvänta som försvar."
Senast redigerad av develi 2024-10-31 kl. 18:00.
Citera
2024-10-31, 18:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så vad pratar du om för fusk?
Du har en länk naturligtvis.

Vet inte om jag sagt något om fusk än, så här skrev jag.

Citat:
Har redan uppdagats problem med maskinerna och röstlistor där det ser ut som samma person röstat flera gånger m.m.

Här är länken då Lancaster County har presskonferens om vad vi vet i dag.

https://x.com/ZyroFoxtrot/status/1852010466765119631?t=-_T1SWWDGWVuE8KrPMG2eg&s=19

Räcker med de tre första minuterna för att få sig en uppfattning om "problemet"

Här kommer en länk med maskinproblemen.
https://x.com/elonmusk/status/1851734736793931967?t=F-7-MUYQoHmZjCM38QKpzA&s=19

Känns sisådär inför valet kan jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här