Men nu är det som så att polls svänger som ett aprilväder i ett extremt tight lopp - och förutom detta så kan jag hämta polls som pratar till Harris fördel.
Det är inget fast bevis på hur valet blir med andra ord.
Men om nu Trump har en fast kärna med Magafanatiker och i huvudsak män så är det väl knappast dessa som är viktiga att plocka stilpoäng hos - om han så är utklädd till anställd på McD eller som sopgubbe.
Det där biter inte på puertoricaner. Det biter inte på kvinnor och det biter inte på forna cementerade GOP som nu är bekymrade över demokratin om Trump kommer till makten.
Trump, som aldrig lyssnar, stoltserade nyss i Green Bay om att han går emot kampanjens råd och påstod att "Jag sa, ja, jag ska göra det vare sig kvinnorna gillar det eller inte. Jag kommer att skydda dem."
'Sir, snälla säg inte det', mindes Trump. "'Varför?' De sa: 'Vi tycker att det är, vi tycker att det är väldigt olämpligt för dig att säga. Jag säger varför, jag är president, jag vill skydda kvinnorna i vårt land. De sa — de sa: 'Herre, jag tycker bara att det är olämpligt för dig att säga'.”
"Så jag sa att jag ska försvara det och jag ska skydda kvinnor", sa han.
Hans rådgivare bad honom släppa den meningen FÖR ATT;
... "kommentarer som han gjorde som faderliga men bara tjänade som påminnelser till många av hans kritiker om hans historia av kvinnofientliga uttalanden och ett civilrättsligt mål som fann honom ansvarig för sexuella övergrepp."
Han anses inte minsta pålitlig relaterat till abortfrågan, snarare tvärtom.
Han skämtade nyss i Town Hall på familjen till en kvinnas bekostnad, kvinnan som dog pga av Roe v Wade.
Han vinner ingen mark bland kvinnor via att Harris presenteras som en prostituerad på MSG. Han är sexistisk och kvinnofientlig.
Nikki Haley varnade nyss i Fox ang attackerna på Harris:
"Det är inte sättet att vinna kvinnor. Det är inte sättet att vinna människor som är oroade över Trumps stil."
"Det här är inte en tid för dem att bli alltför maskulina med den här bromance-grejen som de har igång."
Hon menar inte enbart kvinnor.
Runt Nikki finns republikaner som redan är anti-Trump, dvs Nikkis supporters, som både Harris och republikaner försöker värva intensivt i svängstater.
"Finns det någon kvinna på den här arenan som vill bli skyddad?" frågade Mr. Trump.
Publiken vrålade.
VILKA vrålade? Trumps groupies.
https://www.nytimes.com/2024/10/31/us/politics/trump-women-like-it-or-not.html