2024-10-31, 14:56
Medlem
DjPuttes avatar
https://x.com/AmericanMuck/status/1850984155737440650/photo/1
Som sagt var blöjbyte nästa!
Citera
2024-10-31, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Det sjuka är att den "normala" amerikanen inte verkar bry sig.
Den "normala" amerikanen lyssnar på Tucker Carlson, RFK, Tulsi Gabbard m fl.
Och röstar på vad dom anser är bäst för dom.
Citera
2024-10-31, 15:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men nu är det som så att polls svänger som ett aprilväder i ett extremt tight lopp - och förutom detta så kan jag hämta polls som pratar till Harris fördel.
Det är inget fast bevis på hur valet blir med andra ord.

Men om nu Trump har en fast kärna med Magafanatiker och i huvudsak män så är det väl knappast dessa som är viktiga att plocka stilpoäng hos - om han så är utklädd till anställd på McD eller som sopgubbe.

Det där biter inte på puertoricaner. Det biter inte på kvinnor och det biter inte på forna cementerade GOP som nu är bekymrade över demokratin om Trump kommer till makten.

Trump, som aldrig lyssnar, stoltserade nyss i Green Bay om att han går emot kampanjens råd och påstod att "Jag sa, ja, jag ska göra det vare sig kvinnorna gillar det eller inte. Jag kommer att skydda dem."

'Sir, snälla säg inte det', mindes Trump. "'Varför?' De sa: 'Vi tycker att det är, vi tycker att det är väldigt olämpligt för dig att säga. Jag säger varför, jag är president, jag vill skydda kvinnorna i vårt land. De sa — de sa: 'Herre, jag tycker bara att det är olämpligt för dig att säga'.”

"Så jag sa att jag ska försvara det och jag ska skydda kvinnor", sa han.

Hans rådgivare bad honom släppa den meningen FÖR ATT;
... "kommentarer som han gjorde som faderliga men bara tjänade som påminnelser till många av hans kritiker om hans historia av kvinnofientliga uttalanden och ett civilrättsligt mål som fann honom ansvarig för sexuella övergrepp."

Han anses inte minsta pålitlig relaterat till abortfrågan, snarare tvärtom.
Han skämtade nyss i Town Hall på familjen till en kvinnas bekostnad, kvinnan som dog pga av Roe v Wade.

Han vinner ingen mark bland kvinnor via att Harris presenteras som en prostituerad på MSG. Han är sexistisk och kvinnofientlig.

Nikki Haley varnade nyss i Fox ang attackerna på Harris:

"Det är inte sättet att vinna kvinnor. Det är inte sättet att vinna människor som är oroade över Trumps stil."

"Det här är inte en tid för dem att bli alltför maskulina med den här bromance-grejen som de har igång."

Hon menar inte enbart kvinnor.
Runt Nikki finns republikaner som redan är anti-Trump, dvs Nikkis supporters, som både Harris och republikaner försöker värva intensivt i svängstater.

"Finns det någon kvinna på den här arenan som vill bli skyddad?" frågade Mr. Trump.
Publiken vrålade.

VILKA vrålade? Trumps groupies.

https://www.nytimes.com/2024/10/31/us/politics/trump-women-like-it-or-not.html
Jag tror vi alla förstår att du avskyr allt med Trump och att du har svårt att förstå och acceptera att han är mycket omtyckt även av puertoricaner. Att han ligger jämsmed Kamala i mätningarna hos latinos är en fantastisk prestation som ingen republikansk kandidat tidigare klarat. Att han gör det efter komikerns skämt visar att dina hysteriska utbrott är felplacerade. Ställ dig istället frågan varför Kamala är så avskydd att inte ens detta hemska får dem att söka sig till din kacklande avgud.

Alla ser att diverse neocons och krigshetsare söker sig till Kamala. Det är talande för denna nya vänster och inget gott betyg. Ni får ha det bra med era Cheneys och Boltons.
Citera
2024-10-31, 16:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror vi alla förstår att du avskyr allt med Trump och att du har svårt att förstå och acceptera att han är mycket omtyckt även av puertoricaner. Att han ligger jämsmed Kamala i mätningarna hos latinos är en fantastisk prestation som ingen republikansk kandidat tidigare klarat. Att han gör det efter komikerns skämt visar att dina hysteriska utbrott är felplacerade. Ställ dig istället frågan varför Kamala är så avskydd att inte ens detta hemska får dem att söka sig till din kacklande avgud.

Alla ser att diverse neocons och krigshetsare söker sig till Kamala. Det är talande för denna nya vänster och inget gott betyg. Ni får ha det bra med era Cheneys och Boltons.
Ett rätt är iaf att jag avskyr Trump.
Eftersom jag avskyr folk som manipulerar, konstant ljuger, ägnar sig åt populism och kan inte förklara varken ekonomi eller annan politik och mer ägnar sig åt jippo så faller han fett bort. Men främst att han är en grav narcissist, vilket är basen för hans stolligheter.

Att du sen försöker minimera att han riskerar tappa viktiga röster är ju mer än givet att förvänta som försvar.

Inte ens om han förlorar valet har han förlorat.
Sekteriskt beteende.
Citera
2024-10-31, 16:28
Medlem
goseigens avatar
Här är San Juan.

https://lp-cms-production.imgix.net/2022-12/PR-iStock-545100240-RFE.jpeg?w=1440&h=810&fit=crop&auto=format&q=75

Och här är Trump.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-76bbbb4f625f52b605cf29a03a5adb1e

Det är lätt att se var smutsen finns, och det här var ett självmål av Trump och hans kampanj.
Citera
2024-10-31, 16:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern

Du borde bli expert i tv. "De röstar på vad de anser är bäst för dem."

Vilka gör inte det?
Citera
2024-10-31, 16:34
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:

Knappast, det finns faktiskt 250 miljoner normala människor i det landet men dom visas aldrig i media. Bara idioterna och galningarna så bilden blir lätt att det bara existerar psykfall.
Citera
2024-10-31, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du borde bli expert i tv. "De röstar på vad de anser är bäst för dem."

Vilka gör inte det?
Ändå anser väldigt många svenskar att amerikanarna som röstar på Trump är idioter...
Citera
2024-10-31, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Knappast, det finns faktiskt 250 miljoner normala människor i det landet men dom visas aldrig i media. Bara idioterna och galningarna så bilden blir lätt att det bara existerar psykfall.
Jag anser att amerikanarna över lag är mycket klokare än svenskarna. Dom är inte på långa vägar så lättlurade som oss.
Citera
2024-10-31, 16:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Här är San Juan.

https://lp-cms-production.imgix.net/2022-12/PR-iStock-545100240-RFE.jpeg?w=1440&h=810&fit=crop&auto=format&q=75

Och här är Trump.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-76bbbb4f625f52b605cf29a03a5adb1e

Det är lätt att se var smutsen finns, och det här var ett självmål av Trump och hans kampanj.
Kimmel tyckte att Trump borde klivit in där bak istället, där sopor placeras.
😂

Puerto Ricos största tidning endorsade Harris nyss, på samma tema.
Att beteckna PR som en flytande ö av sopor visar enbart på ”förakt och desinformation” som Trumpkampanjen har spridit i åratal.

Hon påminde om att fem miljoner puertoricaner har rösträtt i US.

”I dag uppmanar vi alla som älskar vår vackra ö, havets och solens land, att inte rösta på Donald Trump".
Citera
2024-10-31, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag anser att amerikanarna över lag är mycket klokare än svenskarna. Dom är inte på långa vägar så lättlurade som oss.
Du, som slagit dig på bröstet som konspirationsteoretiker, kan inte utgå från dig själv och ditt förorenade filter för att tolka en hel population svenskar.

Skärp dig nu.
Citera
2024-10-31, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du, som slagit dig på bröstet som konspirationsteoretiker, kan inte utgå från dig själv och ditt förorenade filter för att tolka en hel population svenskar.

Skärp dig nu.
Det är så jag upplever saken när jag är i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in