Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Det kom två ganska extrema polls av CNN från Michigan och Wisconsin som visade klart övertag för Harris. Det får såklart såna som "vill" att Harris ska vinna att spela i större utsträckning.
Dessa polls är inte alls i linje med övriga och dom gjordes genom telefon intervju. Många svarar inte på okända nummer och framförallt republikaner har för vana att trycka bort såna samtal. Man väljer hur seriöst man tar denna poll, jag personligen tror inte alls på den.
Framförallt då förhandsröstningen hittills tyder på att republikanerna och Trump kommer att göra mycket bättre ifrån sig än 2020.
När det gäller just Betfair är man stora i Europa, men inte så stora i USA.
Sen hur oddsen hos Betfair påverkas av övriga spelbolag i USA, det vet jag inte precis?
Men här i Europa finns säkert en klar majoritet som håller på Harris som vinnare.
Därför finns säkert många i Europa som spelar på Harris för önsketänkande, samt som jag påpekat automatiskt spelar på en underdog för att kunna vinna mer.
Dessa faktorer leder ju till att oddset på Harris minskar, och den beräknade sannolikheten för Harris-seger ökar.
Så den verkliga möjligheten för Trump att vinna, är säkert betydligt högre än de 62% som beräkningen visar!