2024-11-04, 12:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Vilket klockslag kan vi som tidigast förvänta oss ett preliminärt valresultat?
Gissar runt 10pm US time där någonstans gissar jag det kommer ske.....
2024-11-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Vilket klockslag kan vi som tidigast förvänta oss ett preliminärt valresultat?

Skulle tänka mig 04-05 onsdag är rimligt att de har rätt bra koll på det mesta
2024-11-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltså..imorgon natt.

När stänger det i Pennsylvania, och att det börjar delges resultat därifrån ?

När det är sagt, så förväntar jag att Trump inleder starkare där i.o.m att man blir färdig snabbare på själva landsbygden, mot att det tar längre tid i de större städerna. I städerna förväntar jag att Harris gör det bättre.
Det är väl för florida sen heorgia och north carolina som det kommer komma in resultat först ifrån. Arizona är nog före Wisconsin, Michigan och Pennsylvania.

Så nagelbitaren kommer vara Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Trump förlorar om han inte vinner någon utav dom men alla andra swingstates. Dessa tre stater brukar vara sega att räkna och de har öppet längre. Trump måste ta typ new Hampshire minimum om han ska ha enchans ifall dessa tilfaller Demokraterna.
2024-11-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Den rensar bort undersökningar som till synes visar felaktig data, vilket kraftigt väger över till MAGA. Det förklaras bland annat genom att man gjort undersökningar via webbpaneler där underlaget kraftigt har snedvridits.
Efter att datan har rensats så redovisas den. Den visar då en balanserad bild och för tillfället ser den balanserade bilden ut att väga över till Trumps fördel.

Håller med dig helt.
Bland den stora massan som inte bryr sig särskilt mycket om politik, där har Trump en klar majoritet.
Dessa syns aldrig i några webb-undersökningar, och svarar oftast på OM i telefon, "no comments good bye"!
Problemet är dock om dessa verkligen röstar alls!
2024-11-04, 13:19
Medlem
Flashbackatmes avatar
Enligt massa mätningar så leder Trump i iowa med 3-4% så aftonhoran lär ljuga.
2024-11-04, 13:21
Medlem
HGs avatar
Enligt CNN idag så vinner Harris med liten marginal 🥇
2024-11-04, 13:23
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Enligt CNN idag så vinner Harris med liten marginal 🥇

Enligt CNN?

2024-11-04, 13:29
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Det är väl för florida sen heorgia och north carolina som det kommer komma in resultat först ifrån. Arizona är nog före Wisconsin, Michigan och Pennsylvania.

Så nagelbitaren kommer vara Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Trump förlorar om han inte vinner någon utav dom men alla andra swingstates. Dessa tre stater brukar vara sega att räkna och de har öppet längre. Trump måste ta typ new Hampshire minimum om han ska ha enchans ifall dessa tilfaller Demokraterna.

Pennsylvania kan ta tid om resultatet är väldigt jämnt på själva valdagen. Utlandsröster och röster från soldater och sjömän inom krigsmakten kan droppa in fram till den 12 november då räkningen avslutas. Pennsylvania börjar inte heller räkna poströsterna förrän vallokalerna har stängt. I år handlar det om ca 2 miljoner poströster av 7 miljoner röstberättigade. Detta kan bli en nagelbitare för mig, eftersom jag tror att den som vinner Pennsylvania blir president i slutänden.
2024-11-04, 13:33
Medlem
Månsans avatar
Rent löjeväckande spinn på den där mystiska undersökningen rörande Iowa. En enda jäkla kärring som kokat ihop en helt irrelevant dekokt av respondenter, typ fattiga 65-åriga tanter med katt + vänsterlutande abortaktivister + arbetsskygga negresser. Verkar främst Harris-anhängarna som är desperata. All deras woke-media (inklusive all svensk ljugmedia) tjatar om den sensationella Iowa-pollen. Solklart ett försök att styra opinionen i ”rätt” riktning.

Det blir nog ett godtagbart utfall vem som än vinner. Osannolikt att USA skulle krascha totalt såsom skrämselpropagandan åt båda hållen gör gällande. Harris ointelligenta framtoning och oförmåga att uttrycka sig begripligt kompenseras antagligen av en stor stab av mer kompetenta medarbetare. Trump å andra sidan är troligtvis inte fullt så sinnesrubbad och oberäknelig som han gör sken av. Han borde vilja göra ett gediget jobb, hans förra period var ju faktiskt framgångsrik i allt väsentligt.

Oddsen ner lite idag för Trump. 1.73, tidigare 1,80.
2024-11-04, 13:37
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Enligt massa mätningar så leder Trump i iowa med 3-4% så aftonhoran lär ljuga.

Att Harris skulle vinna Iowa är lika sannolikt som att SD skulle bli största parti i valkretsen Sofia 6 på Södermalm i Stockholm.

Det är den vänsterlutande tidningen Des Moines Register som trollar valrörelsen med denna absurda opinionsundersökning. Man vill få Republikanerna ur balans. Nu tvingas republikanska talesmän uttala sig och säga att undersökningen är absurd, varvid journalisterna kan ställa följdfrågor av typen "Jaha, litar du inte på opinionsundersökningar, eller? Är du kanske emot demokrati också? Va? Va? Va?"

Trolleri, trollera.
2024-11-04, 13:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Pennsylvania kan ta tid om resultatet är väldigt jämnt på själva valdagen. Utlandsröster och röster från soldater och sjömän inom krigsmakten kan droppa in fram till den 12 november då räkningen avslutas. Pennsylvania börjar inte heller räkna poströsterna förrän vallokalerna har stängt. I år handlar det om ca 2 miljoner poströster av 7 miljoner röstberättigade. Detta kan bli en nagelbitare för mig, eftersom jag tror att den som vinner Pennsylvania blir president i slutänden.

Värt att påpeka också, att vid förra valet så drog det hela väl ut till inkommande lördag om jag inte minns fel ?
2024-11-04, 13:45
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Att Harris skulle vinna Iowa är lika sannolikt som att SD skulle bli största parti i valkretsen Sofia 6 på Södermalm i Stockholm.

Det är den vänsterlutande tidningen Des Moines Register som trollar valrörelsen med denna absurda opinionsundersökning. Man vill få Republikanerna ur balans. Nu tvingas republikanska talesmän uttala sig och säga att undersökningen är absurd, varvid journalisterna kan ställa följdfrågor av typen "Jaha, litar du inte på opinionsundersökningar, eller? Är du kanske emot demokrati också? Va? Va? Va?"

Trolleri, trollera.
Jag brukar kolla på sidan "first to 270" som uppdaterar löpande med massa mätningar så tror mer på den iaf.
Men vänstern är ju kända för att ljuga allt till sin fördel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in