I Upplandsområdet / norr om Stockholm har jag inte sett några nya på ca 10 dagar nu, har varit ute varje dag och de sista jag hittade var antingen torkade eller på väg att ruttna bort.
Det börjar även minska av andra svampsorter i hagarna nu och dom som finns är mest gamla på väg att ruttna. Jag är rädd att förra veckans frost avslutade det hela men hoppas på en nystart om det blir lite varmare nästa vecka nu när det regnat ett par dagar.
Återkommer om jag ser att nya börjar komma upp igen, ni som letar i området Stockholm / norr om Stockholm får gärna berätta om ni ser nya komma upp igen
P.S Skicka gärna ett pm med område om ni vill dela med er av vart ni ser nya