2024-10-30, 19:26
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Hade chemtrails varit en "bluff" så hade det inte förnekats med en sådan ihärdighet i inlägg efter inlägg av vissa flashbackanvändare.

Aldrig att det förekommer debatter på radio eller TV uan det skall tystas ner och tigas ihjäl för allmänheten och avfärdas trots att det är uppenbart för alla som inte blundar.

Diskussioner kan förekomma på Flashback eller Facebook osv men inte i Public Service.

Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Ja contrails borde inte förekomma i tråden om chemtrails.

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så när du säger att du vill ha en debatt i TV om "chemtrails" förutsätter det att inga som inte tycker som du blir inbjudna?

Exakt hur hade du tänkt att denna "debatt" i TV skulle se ut? Du och KungPung i en TV-soffa där ni oemotsagda får sitta och pladdra om rymdödlor och att cirrusmoln är fejk?

Klarar du inte av att ta en öppen debatt på Flashback lär du inte klara av det i TV heller.

Menar du alltså att det förekommer debatter på radio och TV?
Citera
2024-10-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
nej just det. dom lämnade inga spår förr. det var vara en kort vit svans, om något.

Ditt pårstående väger tunnt jämför med böcker, filmen, fotografier och vittnen.

Citat:
n
det fanns ju inget kolkraftverk i närheten när proverna togs i San Diego, inte heller fanns någon tung industri i staden.

Nu dillar du.

Det låg ett kolkraftverk ett tiotal mil utanför San Diego och det finns kraftverk i såväl Nevada som Mexico.

Ingen industri i västra USA eller Mexico? Jösses....
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-30 kl. 19:43.
Citera
2024-10-30, 19:43
Medlem
Citat:
därför att dom bildas på två helt olika sätt.

Cirrus och contrails? Nej det håller jag inte med om, i båda fallen handlar det om att vattenånga kondenserar och bildar moln.

Men utveckla dig gärna. Varför kan iskristallerna i cirrus ligga kvar men inte iskrisallerna i contrails? Varför spelar det roll om vattnet kommer från havet eller skapas av en motor?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-30 kl. 19:51.
Citera
2024-10-30, 19:51
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHeroPowers
Molndsådd = weathermodification = ingår i konspiratonsteorin = sluta nu.
Sluta skriva något ska vara svårt att förstå när du fått wikipedias version av vad som ingår. Om den versionen är fel, vem är det som bestämmer vad det är i sånna fall?!
Tråden handlar om konspirationen om chemtrails, inom kospirationen om chemtrails står det att vädermodifiering ingår så du har fel, sluta nu.

Nej, molnsådd ingår definitivt inte i trådens topic. Hur gärna du än vill...

Hur går det med datan?
Citera
2024-10-30, 20:07
Medlem
Citat:
Det är inte vad han skrev. Han skrev att det tog längre tid för chemtrails än contrails, du korrigerar och lägger till din version för att sen rätta vad som sas med felaktig version.

Jag tror inte jag har bevisat något jag vet att jag har, såvida du inte förstår vad du precis såg?
Förstår du vilka papper de läste upp information från som de fick en lag skapat utifrån?

Om man tror att inte iskrisller kan bestå en längre tid är man korkad. Riktigt jävla korkad.

Citat:
Förstår du vilka papper de läste upp information från som de fick en lag skapat utifrån?

Om du tror att en lag som förbjuder flygande tefat är ett bevis för att det flyger omkring flygande tefat är även du korkad.

Citat:
The Tennessee Senate passed a bill that would prohibit the release of chemicals into the atmosphere within the state’s borders "with the express purpose of affecting temperature, weather, or the intensity of the sunlight." The bill does not mention chemtrails.
https://www.politifact.com/factchecks/2024/mar/27/instagram-posts/a-tennessee-bill-doesnt-prove-chemtrails-are-real/
Citera
2024-10-30, 20:13
Medlem
Citat:
Om man tror att inte iskrisller kan bestå en längre tid är man korkad. Riktigt jävla korkad.

Om du tror att en lag som förbjuder flygande tefat är ett bevis för att det flyger omkring flygande tefat är även du korkad.

https://www.politifact.com/factchecks/2024/mar/27/instagram-posts/a-tennessee-bill-doesnt-prove-chemtrails-are-real/

Jag ser att du inte tittade på sista videon där 100% bevis utan tvekan kom fram?
Tänker ignorera dig nu. De gick in på skillnaden mellan contrails och chemtrails och olika höjder och vilka plan de använder. Nu tittar du på videno och blir sen tyst eller så slutar jag svara dig som hade fel och fick 100% bevis som övervisade dig 100%.
Citera
2024-10-30, 20:13
Medlem
Citat:
Är trådens topic chemtrails? om så är fallet har du fel, då vädermodifiering ingår.

Finns det några belägg för att det utförs någon vädermodifiering med hjälp av chemtrails?
Citera
2024-10-30, 20:16
Medlem
Citat:
Finns det några belägg för att det utförs någon vädermodifiering med hjälp av chemtrails?

Filerna de relaterade till kom från vita huset. Så du ska argumentera mot vita huset nu också?
Ska du ringa upp vita huset och säga "Ni har fel! Ni har inte bevisat något!".
Hade varit kul om Trump vann och svarade dig då...

"We have chamtrails, the best chemtrails... in fact a good friend of mine, a very good friend of mine, who by the way also have very good chemtrails... maybe not as good as mine, but very good chemtrails, he said that I have the best chemtrails and, you know I think they're even better now since i got relected.".
Citera
2024-10-30, 20:24
Medlem
Citat:
Jag ser att du inte tittade på sista videon där 100% bevis utan tvekan kom fram?
Tänker ignorera dig nu. De gick in på skillnaden mellan contrails och chemtrails och olika höjder och vilka plan de använder. Nu tittar du på videno och blir sen tyst eller så slutar jag svara dig som hade fel och fick 100% bevis som övervisade dig 100%.

Vad sa puckona om skillnaden mellan contrails och chemtrails? Att contrails alltid snabbt försvinner? Att det inte förekom kvarliggande contrails innan 2000-talet?

Och det vore riktigt jävla spännande att få reda på vad de sa om flygplanen. Att det är militära flygplan som inte syns på t.ex FR24?

Citat:
... Nu tittar du på videno och blir sen tyst ...

Hmmm... det här är ett diskussionsforum där vi diskuterar. Har du några argument att komma med eller föredrar du att jag länkar till en lång video? Så kan vi därefter sitta och byta olika länkar med varandra.
Citera
2024-10-30, 20:25
Medlem
Citat:
Filerna de relaterade till kom från vita huset. Så du ska argumentera mot vita huset nu också?

Vilka filer pratar du om och vad står det om chemtrails i filerna?

Har du en länk kanske? Du verkar ju inte kunna argumentera själv så det bästa vore kanske om vi andra fick läsa vad du inte kan återge,
Citera
2024-10-30, 21:04
Medlem
Citat:
DU HAR FÅTT LÄNKEN!!!!!!!!!!!!!! HUR SKA JAG KUNNA ARGUMENTERA SJÄLV NÄR BEVISET GÅR UT PÅ ATT NGN SOM HAR FILERNA TALAR OM DET I ETT SCENARIE DÄR DE INTE KAN LJUGA SOM EN RÄTTEGÅNG?!?!?
DU ÄR ETT TROLL?!?!
"HAR DU EN LÄNK" DU SVARADE ÅP LÄNKEBN OCH FRÅGADE VAD JAG HADE BEVISAT DÄR DU CITERADE LÄNKEN!!! DET VAR DROPPEN!!!! TROLL
BYE

troll!! när folk argumenterar själva ber om du bevis, ner bevis levereas säger du att de borde arguemtnera själva!! haha otroligt.. troll

Ehhh... jag har fått en länk till ett klipp på rumble där en ökänd foliehatt står och yrar.

Du sa något om filer från Vita Huset. Hur kan man läsa dem? Lite nyfiken på vad som står i dem - tvivlar starkt på att det står ett ord om chemtrails i dem.

Och så nämnde du något om vilka flygplan det handlade om. Var kan jag läsa mer om det? Lite svårt att diskutera när du är så smarspakad med din infomation. Kanke beror på att du inte har så mycket att komma med?

Citat:
... I ETT SCENARIE DÄR DE INTE KAN LJUGA SOM EN RÄTTEGÅNG?!?!?

Det går alldeles utmärkt att ljuga under en rättegång. Fast nu var det ingen rättegång och han kanske inte medvetet ljög. Han kanske bara var väldigt korkad, lättlurad och felinformerad?

Du lider av konfirmeringsbias. Du litar blint på en okunnig politiker som säger vad du vill höra för att i nästa sekund förakta alla experter, myndigheter och politker som inte säger det du vill höra.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-30 kl. 21:10.
Citera
2024-10-30, 21:15
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Ditt pårstående väger tunnt jämför med böcker, filmen, fotografier och vittnen.

Vilka vittnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in