2024-10-23, 11:21
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag vet inte vad kondenszonen eller marschhöjden är exakt.

Men det jag vet är att som det står i texten jag visade dig att strecken från flygplanen breder ut sig till stora moln och täcker solljuset.

Man ser ofta i städerna men även på landet att solen blockeras av dessa människoskapade moln och du kan ju bara tänka dig hur mycket D-vitamin vi människor missar. Samt hur mycket solljus växterna och planeten i allmänhet missar.

Det kommer defentivt bidra till att vi mäter kallare temperatur världen över också. Osv osv. Bara bristen på solljus påverkar en hel del. Inte bra för våra hjärnor, då vi vet att våra hjärnor mår bra av solljus.

Vi har också tidigare i tråden konstaterat att studier visar att flygbränsle släpper ut olika miljögifter som aluminium, barium osv.

Gällande diskussionen contrails och chemtrails kan det nog vara svårt att se skillnad på dom tänker jag. Jag vet inte hur mycket man chemtrailar sverige, lite eller mycket? Förmodligen är det mer än ingenting åtminstone.

Med det sagt även om chemtrails var en hel bluff (vilket vi vet att det inte är eftersom CIA gått ut och erkänt det bland annat). Så kan vi som sagt redan konstatera miljögifter och täckande av solljus genom vad vi uppfattar är vanliga kondensstrimmor från flygplan. Eller åtminstone antar jag att miljögifterna fastnar i strimmorna, eller så faller gifterna ned direkt jag vet inte exakt.

Hade chemtrails varit en "bluff" så hade det inte förnekats med en sådan ihärdighet i inlägg efter inlägg av vissa flashbackanvändare.

Aldrig att det förekommer debatter på radio eller TV uan det skall tystas ner och tigas ihjäl för allmänheten och avfärdas trots att det är uppenbart för alla som inte blundar.

Diskussioner kan förekomma på Flashback eller Facebook osv men inte i Public Service.
Citera
2024-10-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Hade chemtrails varit en "bluff" så hade det inte förnekats med en sådan ihärdighet i inlägg efter inlägg av vissa flashbackanvändare.

Samma resonemang kan man föra om platt jord, intellegent design och en uppsjö andra idiotiska konspirationsteorier. Att platt jord ihärdigt förnekas betyder självklart inte att en klotformad jord är en bluff.

Citat:
... Aldrig att det förekommer debatter på radio eller TV ...

Och vem ska i en sådan debatt argumentera för att Chemtrails existerar menar du? Det vimlar ju inte direkt av sakkunniga inom området, ska du och KungPungPat sitta i en TV-studio och argumentera mot fysiker, piloter, meteorologer och andra sakkunniga? Vilket jävla skämt, förstår du inte hur du skulle framstå i en sådan omgivning?

Och vilka argument anser du ska lyftas fram? Att cirrusmoln alltid försvinner på 30 sekunder och att kvarliggande strimmor är ett nytt fenomen? Det är ju för fan inget att diskutera ens, det är ju bevisligen felaktigt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-23 kl. 12:11.
Citera
2024-10-23, 15:40
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej jag skrev att torris förångades vid -78c eftersom du snackat om att dom sprutar torris som skulle ligga kvar längre.
Torris är inte samma sak som vanlig is utan består av fryst koldioxid. Kondensstrimmor består alltså inte av torris utan av vanlig is dvs fryst vatten och det förångas inte vid -78c.
Sprutar de torris så försvinner det alltså snabbare än om det skulle handla om vanlig is från contrails.

Is kan aldrig ligga kvar på marschhöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Källa tack

Nu drömmer du.

Menar du den vederatagna fysiken eller din hittapå-fysik?

Enligt vedertagen fysik så kan vatten kondensera såväl vid marknivå som på mycket hög höjd. Och enligt vedertagen fysik skapas contrails på höjder över 10000 meter och de hävdar även att cirrusmoln existerar.

Aha... du pratar alltså inte om den "fysik" som forskare, experter, fysiker och ingenjörer står bakom. Du pratar om den okända tung-pung-fysiken som du har lärt dig i drömmarnas land.

Du kan fråga ai istället för google.
Då får du lära dig om kondenszonen som google inte vill visa oss nån info om sen år 2002.
Citera
2024-10-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Is kan aldrig ligga kvar på marschhöjd.

Jag tycker du ska ta upp den diskussionen med alla Cirrusmoln. De vet uppenbarligen inte vad de sysslar med.

Är det seriöst den här nivån du vill hålla? Du vill missionera om chemtrails genom att förneka att cirrusmoln existerar? Vilka jävla rikspuckon ni är.

Citat:
Då får du lära dig om kondenszonen som google inte vill visa oss nån info om sen år 2002.

No shit? Google får inga träffar på ditt påhittade "kondenszonen"? Skumt....

Citat:
Du kan fråga ai istället för google.

Jag har frågat AI och svaret blev att vatten kan kondensera på 10000 meters höjd. Frågade också vad det är för strimmor man ser bakom flygplanen - min AI svarade att det var contrails.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-23 kl. 16:25.
Citera
2024-10-23, 16:36
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Aldrig att det förekommer debatter på radio eller TV uan det skall tystas ner och tigas ihjäl för allmänheten och avfärdas trots att det är uppenbart för alla som inte blundar.

Diskussioner kan förekomma på Flashback eller Facebook osv men inte i Public Service.

Så din logik är att bemöter man osanningar så är det egentligen sanningar som tystas?
Rökte din mamma ofta innan du kom till?
Citera
2024-10-23, 18:59
Medlem
Citat:

Jo det har jag förklarat.

var någonstans? alternativt hur löd förklaringen?

Citat:

Nej, flygplan flyger generellt högre idag än för 30 år sedan. På den tiden handlade det typiskt om FL280 medan det idag handlar om FL350.

”Commercial jets have flown at around 30,000 feet since the Boeing 707 starting airline service in 1958.”

”Pressurized jet aircraft for commercial use have been around since the 50's. They were pioneered by aircraft like the Boeing 707, the Douglas DC-8 and the De Havilland Comet. The comet had a cruising altitude of 42,000ft and first flew in 1949.”

”jet airliners flew at the same altitude 30 years ago and before as they do today. ”

”The exact same altitudes they do now. 30,000–40,000 feet. A little lower sometimes if parameters and conditions call for it.”

https://www.quora.com/What-altitude-did-airliners-fly-at-around-30-years-ago
Citera
2024-10-23, 19:09
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Jag tycker du ska ta upp den diskussionen med alla Cirrusmoln. De vet uppenbarligen inte vad de sysslar med.

Är det seriöst den här nivån du vill hålla? Du vill missionera om chemtrails genom att förneka att cirrusmoln existerar? Vilka jävla rikspuckon ni är.

No shit? Google får inga träffar på ditt påhittade "kondenszonen"? Skumt....

Jag har frågat AI och svaret blev att vatten kan kondensera på 10000 meters höjd. Frågade också vad det är för strimmor man ser bakom flygplanen - min AI svarade att det var contrails.

Jag har frågat den allt möjligt. Men frågan om vart kondenszonen ligger och vart marschhöjden ligger.. i en och samma fråga.. fick den att säga sanningen istället för att tjafsa om cirrus och kondensspår på 1 mils höjd.

En gång i tiden kunde man söka och hitta videos där piloter förklarar vad kondenszonen är.
Det var länge sen.
Citera
2024-10-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
var någonstans? alternativt hur löd förklaringen?

”Commercial jets have flown at around 30,000 feet since the Boeing 707 starting airline service in 1958.”

”Pressurized jet aircraft for commercial use have been around since the 50's. They were pioneered by aircraft like the Boeing 707, the Douglas DC-8 and the De Havilland Comet. The comet had a cruising altitude of 42,000ft and first flew in 1949.”

”jet airliners flew at the same altitude 30 years ago and before as they do today. ”

”The exact same altitudes they do now. 30,000–40,000 feet. A little lower sometimes if parameters and conditions call for it.”

https://www.quora.com/What-altitude-did-airliners-fly-at-around-30-years-ago

Det här börjar spåra ut i en off-topic sörja. Jag vidhåller att flygplanen idag flyger högre än de gjorde för 30 år sedan.

Och om jag förstår dig rätt så försöker du bevisa att chemtrails existerar genom att påstå att vi flög lika högt 1990 som vi gör idag. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det argumentet mer än att du har en lång väg att vandra innan någon tar dig på allvar.
Citera
2024-10-23, 20:08
Medlem
Citat:
Det här börjar spåra ut i en off-topic sörja. Jag vidhåller att flygplanen idag flyger högre än de gjorde för 30 år sedan.

Och om jag förstår dig rätt så försöker du bevisa att chemtrails existerar genom att påstå att vi flög lika högt 1990 som vi gör idag. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det argumentet mer än att du har en lång väg att vandra innan någon tar dig på allvar.

du kan vidhålla vad du vill, men flyghöjden är ju uppenbart en marginell faktor, så den släpper jag gärna.

intressantare vore att få höra din förklaring på hur (påstått) kallare avgaser skulle leda till mer kvarliggande spår?
Citera
2024-10-23, 20:13
Medlem
Citat:
du kan vidhålla vad du vill, men flyghöjden är ju uppenbart en marginell faktor, så den släpper jag gärna.

intressantare vore att få höra din förklaring på hur (påstått) kallare avgaser skulle leda till mer kvarliggande spår?

Nej flyghöjden är självklart inte en marginell faktor för om strimmorna blir kvarliggande eller inte. Det är betydligt mer sällsynt med strimmor på 28000 fot än 37000 fot.

Citat:

Är du en tokig rättshaverist? Det står tydligt i artikeln jag länkat till.
Citera
2024-10-23, 23:49
Avstängd
KungPungPats avatar
Det här är en bra timelapse video som visar en jävla massa chemtrails, men ibland dyker det upp contrail som i en timelapse som denna ser ut som ett jättelitet sträck bakom ett flygplan: https://youtu.be/AHahutfSyKM

Tänk vad man kan hitta när man söker efter videos som visar dunstande contrails, mitt bland mängder av kvarliggande chemtrails.

Folk som tror att contrails ligger kvar , är långt ifrån fysik och bevisen, bevis som i den videon jag länkar.

Jorden har invaderats för länge sen. Därför händer chemtrails.
Citera
2024-10-24, 07:53
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det här är en bra timelapse video som visar en jävla massa chemtrails, men ibland dyker det upp contrail som i en timelapse som denna ser ut som ett jättelitet sträck bakom ett flygplan: https://youtu.be/AHahutfSyKM

Tänk vad man kan hitta när man söker efter videos som visar dunstande contrails, mitt bland mängder av kvarliggande chemtrails.

Folk som tror att contrails ligger kvar , är långt ifrån fysik och bevisen, bevis som i den videon jag länkar.

Jorden har invaderats för länge sen. Därför händer chemtrails.

Vad vill idioten som tror att vatten är 2 syreatomer och en väteatom visa med en film på vanliga moln?
Är det det enda man lär sig på Samhalls dagverksamhet?

Vilken del av fysiken och kemin är det du anser inte stämmer och varför?
Senast redigerad av ConspiracyHunter 2024-10-24 kl. 08:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in