2024-10-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jag har haft Netflix sedan det kom till Sverige och tänkte faktiskt göra mitt första uppehåll nu när de höjer priserna.

Har alltid haft ”alla” streamingtjänsterna, typ, och många bara av gammal vana så det här får bli en framtida strategi, när de höjer priserna så tar jag en paus.

Får man ju mycket att se när man väl kommer tillbaka. De där jag faktiskt följer en pågående serie tänker jag ha kvar tills den är avslutad, men för Netflix är det nog ingen för tillfället.

Så, fråga: Om man ”pausar” sitt abonnemang och sedan återkommer, säg sju månader senare, finns då ens inställningar och listor och dylikt kvar eller raderas de?

Citat:
Du kan återaktivera ditt Netflix-konto när som helst.

Vi kommer att spara din streamingaktivitet i tio månader efter att ditt konto stängts, så att den fortfarande finns kvar om du återaktiverar kontot under den tiden. Vi behåller även följande i tio månader:

Dina rekommendationer
Betyg
Kontoinformation
Spelhistorik
Sparade spel (men för spel som inte stöder molnlagring måste spel och speldata fortfarande vara installerade på enheten)

Källa: https://help.netflix.com/sv/node/407
Citera
2024-10-09, 20:05
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Källa: https://help.netflix.com/sv/node/407
Tack! (Lovar att bli bättre på att googla framöver.)
Citera
2024-10-24, 14:30
Avstängd
Jag råkade av en slump komma in på netflix på min smart tv och ser att det finns tre konton som jag kan gå in på. Samtliga tillhör Thailändska personer. Jag själv har aldrig använt netflix och min smart tv är naturligtvis anslutet till mitt wifi som ingen annan delar. Hur är det möjligt att jag kommer åt dessa thaikonton som jag inte har en aning om vilka det är? Har inga thaigrannar heller.
Citera
2024-10-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Jag råkade av en slump komma in på netflix på min smart tv och ser att det finns tre konton som jag kan gå in på. Samtliga tillhör Thailändska personer. Jag själv har aldrig använt netflix och min smart tv är naturligtvis anslutet till mitt wifi som ingen annan delar. Hur är det möjligt att jag kommer åt dessa thaikonton som jag inte har en aning om vilka det är? Har inga thaigrannar heller.
Kanske vild ide.
Din tv är tillverkad i Thailand.
Det kanske är fabrikens testkonto.

Eller så var TV inte så ny som du trodde när du köpte den.
Citera
2024-10-30, 09:03
Medlem
jag har tidigare laddat ned filmer på netflix via min PC (windows operativ system) och jag har använt appen, jag har Netflix basic reklamfri.

nu när jag skulle ladda ned en film igår så finns det inte längre något alternativ för nedladdning, när jag googlar runt så verkar det inte längre gå att ladda ned filmer från netlfix till PC. Jag laddade då ned Google crome o installerade det med användarnamn o hela skiten, men det går fortfarande inte, då läser jag att det kräver Google Chromebook med google play store installerad. Men google play store går i sin tur endast att installera på google chromebok datorer, dvs jävligt få datorer.

så är det nu helt omöjligt att ladda ned filmer på netflix till en pc?
Citera
2024-10-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Går det inte längre att ladda ner filmer/serier till PC Appen?

jag undrar detsamma, för det går plötsligt inte längre till min pc
Citera
2024-10-30, 09:08
Medlem
Netflix - Går det inte längre att ladda ner filmer/serier till PC Appen?

hej
går det inte längre att ladda ned filmer från Netflix till sin pc? Det har gått tidigare men nu verkar det helt omöjligt. (jag har Netflix basic + vanlig windows pc )
Citera
2024-10-30, 11:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
jag undrar detsamma, för det går plötsligt inte längre till min pc
Det verkar gå med programmet streamfab som b.la finns för Windows.
Citera
2024-10-30, 11:45
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
jag har tidigare laddat ned filmer på netflix via min PC (windows operativ system) och jag har använt appen, jag har Netflix basic reklamfri.

nu när jag skulle ladda ned en film igår så finns det inte längre något alternativ för nedladdning, när jag googlar runt så verkar det inte längre gå att ladda ned filmer från netlfix till PC. Jag laddade då ned Google crome o installerade det med användarnamn o hela skiten, men det går fortfarande inte, då läser jag att det kräver Google Chromebook med google play store installerad. Men google play store går i sin tur endast att installera på google chromebok datorer, dvs jävligt få datorer.

så är det nu helt omöjligt att ladda ned filmer på netflix till en pc?
Verkar inte bättre.

”För att kunna ladda ner serier eller filmer behöver du en av följande enheter med den senaste versionen av Netflix-appen installerad:

Android-mobil eller Android-surfplatta
iPhone eller iPad
Amazon Fire-surfplatta
Google Chromebook (med Google Play Store installerad)”
https://help.netflix.com/sv/node/54816
Citera
2024-11-16, 12:49
Medlem
Netflix borde bli stämda.

De har lurat halva jordklotet.

Hur kan alla skit matcher gå bra men det dem har sålt oss till går under....

Hur lyfter vi upp detta med EU förordningen?

Ingen ska komma undan.
Citera
2024-11-16, 12:54
Avstängd
Molekyl3ns avatar
De följer väl stålarna, precis som Tyson.
Stålar styr allt (tyvärr)
Citera
2024-11-16, 12:55
Medlem
Den streamades live gratis - utan extra kostnad . Det ingår inte live-streaming normalt i ditt abonnemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in