2024-08-13, 15:50
Medlem
diseuses avatar
Netflix fortsätter att satsa mer på livesänd sport. Till exempel... korvätning!

Trailer för mästarmötet mellan Joey Chestnut och Takeru Kobayashi:

https://youtu.be/tVr530ywPGo

Första tuggan måndagen den 2 september, klockan nio på kvällen (svensk tid).
Citera
2024-08-13, 19:48
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Netflix fortsätter att satsa mer på livesänd sport. Till exempel... korvätning!

Trailer för mästarmötet mellan Joey Chestnut och Takeru Kobayashi:

https://youtu.be/tVr530ywPGo

Första tuggan måndagen den 2 september, klockan nio på kvällen (svensk tid).
Vilket dravel. Kan säkert vara roligt som inslag på Bondens marknad, knappast något som behöver finns som stream.
Citera
2024-09-23, 21:36
Medlem
Streama på Netflix?

Läste på nätet att man kan streama No hard feelings på Netflix!

Men när jag sökte på mitt Netflix så hittade jag den inte så jag undrar är det så att man måste betala för varje film när man streamar och att jag måste uppgradera mitt abonnemang för streaming eller är vanliga abonnemanget streaming och filmen finnns inte alls på netflix?

Är lite förvirrad om streaming betyder att man betalar en summa för varje film eller inte?
Citera
2024-09-23, 21:42
Medlem
Är det en komedi med Jennifer Lawrence?
Kollade åt dig och den finns inte på svenska Netflix, men däremot på Amerikanska när jag körde via VPN.
Så du får köra med en VPN isåfall så finns den.

Och du betalar en månadsavgift, inte per film eller serie.
Citera
2024-09-24, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Är det en komedi med Jennifer Lawrence?
Kollade åt dig och den finns inte på svenska Netflix, men däremot på Amerikanska när jag körde via VPN.
Så du får köra med en VPN isåfall så finns den.

Och du betalar en månadsavgift, inte per film eller serie.
Ja det är den!

Tack för hjälpen!
Citera
2024-10-01, 10:28
Medlem
F3ttans avatar
Går det inte längre att ladda ner filmer/serier till PC Appen?
Citera
2024-10-03, 20:42
Avslutad
2024-10-03

Netflix höjer priserna i Sverige.

Standard- och premiumabonnemangen höjs
med 20 kronor och kommer nu att kosta 149
respektive 199 kronor i månaden.
Citat:
”Vi erbjuder ett utbud av olika priser och abonnemang för att möta olika behov, och i takt med att vi levererar mer värde till våra medlemmar, ber vi dem ibland att betala lite mer. Från och med i dag justerar vi priserna i Sverige med priser som startar på 109 kronor,” skriver Netflix i en kommentar.
https://www.expressen.se/noje/netflix-hojer-priserna/
Citera
2024-10-03, 22:48
Medlem
Jag har standardabonnemanget, och tycker inte att det är värt 149kr framöver. Kommer nog nedgradera till Bas.
Citera
2024-10-06, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Jag har standardabonnemanget, och tycker inte att det är värt 149kr framöver. Kommer nog nedgradera till Bas.

Har du haft bas innan? Är det bra?
Jag har samma fundering nämligen, vet inte varför jag valde standard från början eg....
Citera
2024-10-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunorange
Har du haft bas innan? Är det bra?
Jag har samma fundering nämligen, vet inte varför jag valde standard från början eg....

Jag hade Bas runt 2017-2018. Skaffade det 2017, och hade det själv ett tag. Det är så länge sen att jag egentligen inte riktigt minns hur det var. Så jag är inte rätt person att fråga.

Uppgraderade för att någon ville dela på Netflix. Men det är någon som bor på annan adress, och som aldrig har betalat nån summa för att dela på Netflix. Vet inte varför jag har stått ut med det. Egentligen ska jag lägga till ”extramedlem”, men jag tycker inte det är värt den extra kostnaden.

Visserligen påverkas videokvalitet/upplösning om jag ändrar till Basic. Men just nu tycker jag kostnaden blir för dyr för nuvarande prisplan. Att någon annan påverkas av en nedgradering kan jag strunta i, de kan skaffa eget konto vid missnöje.
Citera
2024-10-06, 21:45
Medlem
Tänkte ändra abonnemang redan nu, innan pengar dras nästa gång. Från standard till Basic. Ser då följande:

Citat:
Basic:

Bra videokvalitet i HD (720p). Titta utan reklam på valfri mobil, surfplatta, dator eller tv. Ladda ner på 1 enhet.109 kr/månad

Standard

Utmärkt videokvalitet i Full HD (1080p). Titta utan reklam på valfri mobil, surfplatta, dator eller tv. Ladda ner på 2 enheter.129 kr/månad
Nuvarande abonnemang

Premium
Vår bästa videokvalitet i Ultra HD (4K) och HDR. Rumsligt ljud tillgängligt. Titta utan reklam på valfri mobil, surfplatta, dator eller tv. Ladda ner på 6 enheter. 199 kr/månad

Varför syns prishöjningar endast på Bas och Premium, medan Standard har det ”gamla” priset? Lätt att få intrycket av att jag får betala det ett tag till.
Citera
2024-10-06, 22:46
Medlem
Eponumoss avatar
Jag har haft Netflix sedan det kom till Sverige och tänkte faktiskt göra mitt första uppehåll nu när de höjer priserna.

Har alltid haft ”alla” streamingtjänsterna, typ, och många bara av gammal vana så det här får bli en framtida strategi, när de höjer priserna så tar jag en paus.

Får man ju mycket att se när man väl kommer tillbaka. De där jag faktiskt följer en pågående serie tänker jag ha kvar tills den är avslutad, men för Netflix är det nog ingen för tillfället.

Så, fråga: Om man ”pausar” sitt abonnemang och sedan återkommer, säg sju månader senare, finns då ens inställningar och listor och dylikt kvar eller raderas de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in