2024-10-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du är som en hal ål och flyttar ständigt målstolparna. Du inser nu att du inte har några som helst "bevis" eller "fakta" om trådens topic - strimmorna i skyn. I stället försöker du desperat flytta diskussionen till att handla om cloud-seeding och annat off-topic.

De innehåller ingen som helst fakta om strimmorna vi ser på en klar himmel och på 10000 meters höjd.

LoL. Nej det räcker verkligen inte, det är ju inte ens on-topic. Från det du länkar till:

Inte ett ord om strimmor i skyn eller om att skapa moln.

Jag har inte flyttat något, det här börjar bli irriterande!
Nämn en sak som jag PÅSTÅTT som inte kan bevisas i länkarna jag gett, om du inte klarar av det, SLUTA direkt med ditt galna svammel.
Citera
2024-10-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHeroPowers
Jag har inte flyttat något, det här börjar bli irriterande!
Nämn en sak som jag PÅSTÅTT som inte kan bevisas i länkarna jag gett, om du inte klarar av det, SLUTA direkt med ditt galna svammel.

Citat:
Det jag påstår och det som jag påstår att mina länkar ger vetenskapliga bevis för är att dessa spår i skyn har ämnen i sig som modifierar molnen och därmed modifierar vädret....

Du har inte visat på några vetenskapliga bevis att "dessa spår i skyn har ämnen i sig som modifierar molnen ".

Citat:
De kan bevisa att ämnena skapar vissa moln, ja. Precis. 100%. Det såg du väl när du tittade igenom det jag länkat?

Du har inte visat att "ämnena skapar vissa moln".

Citat:
Min poäng var att chemtrails existerar och det har den varit hela tiden.

Dina länkar bevisar inte att strimmorna vi ser är chemtrails.

Citat:
Jag har inte flyttat något...

Jo det har du. I stället för att diskutera trådens ämne - strimmor i skyn - försöker du nu desperat styra in diskussionen på molnsådd.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-30 kl. 12:20.
Citera
2024-10-30, 12:29
Medlem
Citat:
Du har inte visat på några vetenskapliga bevis att "dessa spår i skyn har ämnen i sig som modifierar molnen ".

Du har inte visat att "ämnena skapar vissa moln".

Dina länkar bevisar inte att strimmorna vi ser är chemtrails.

Jo det har du. I stället för att diskutera trådens ämne - strimmor i skyn - försöker du nu desperat styra in diskussionen på molnsådd.

Jag försöker inte desperat styra in tråden på något. Om du inte klarar av att förstå den enkla vetenskapen som bevisar vad jag talat om i de vidoes jag postat så är det ditt problem.

Du får en sista chans nu för det här börjar likna galenskap.
Vad av den information i videon som beskriver hur de manipulerar molnen påstår du inte skulle beskriva hur de manipulerar molnen?
Du ska svara i form av att du citerar de delar i videon där vetenskapliga fakta beskriver detta och sen tala om varför du påstår att denna vetenskapliga fakta inte skulle stödja vad som påstås i videon.
Klarar du inte av detta har du ingen rätt att ställa frågor, då allting du påstår inte besvarats har besvarats.

Länka timestamps i videno jag postade och tala sen om vad som du påstår är iformellt felaktigt. Tills dess står jag fast vid att det bevisar vad jag talar om. Du svamlar bara.
Det du skrievr är 100% svammel.
Citera
2024-10-30, 13:00
Medlem
Citat:
Jag försöker inte desperat styra in tråden på något.

Jo du vill diskutera moln, vi andra vill diskutera strimmorna på en molnfri himmel.

Citat:
Vad av den information i videon som beskriver hur de manipulerar molnen påstår du inte skulle beskriva hur de manipulerar molnen?

Tråden handlar om strimmor.

Citat:
Länka timestamps i videno jag postade ...

Citat:

Vid vilka tidpunkter hittar man bevis för att chemtrails existerar?
Citera
2024-10-30, 13:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag skulle uppskatta om du inte skrev korkade saker som "Fattar du det?".
Inom konspirationsteorin chemtrails ingår det weathermodification.
De videos jag länkat till bevisar hur weathermodification går till och hur det kan appliceras.
"Fattar du det?".

Det är extremt störande med personer som inte har någon poäng och som inte förstår vad de skriver på samma gång som de uttrycker sig på ett sätt som en dåligt uppfostrad person som kände att den hade rätt, skulle göra. (Du hade fel i vad du ville antyda!)

Fattar du det?

Vädermodifiering är ingen konspirationsteori, utan bedrivs helt öppet. Nej jag fattar inte varför du envisas med att hänga i en tråd om chemtrails när du exv kan posta här istället:

(FB) Geoengineering och dess negativa konsekvenser på miljö & människor
Citera
2024-10-30, 13:59
Medlem
Citat:
Jag har sett flyg skapa sina spår i skyn...

Molnsådd sker i eller strax ovanför regnmoln. Såg du att planet flög ovanför ett regnmoln? Var det ens mulet när du såg strimman? Om inte så handlade det knappast om molnsådd.

Vad du såg var antagligen ett vanligt contrail. Strimmor av iskristaller som bildas bakom ett flygplan när vattnet i avgaserna kondenserar och fryser till is.

Citat:
Jag har skrivit att det är bevisat, då tror jag inte det är en teori!?

Och jag har skrivit att det inte är bevisat och därför är en dum jävla konspirationsteori som bara idioter tror på.
Citera
2024-10-30, 15:15
Medlem
Citat:
1. Jag har inte gått på någon konspirationsteori. Det jag argumenterar för har jag bevisat 100% med vetenskapliga artiklar och det är allmän fakta som vem som helst lätt kan hitta.

Citat:

Med risk för att vara tjatig men exakt hur har du bevisat att chemtrails existerar?

Och med chemtrails syftar vi alltså på både "chem" och "trails", dvs att de synliga strimmorna vi ser på himlen innehåller kemikalier.

Definitionen av chemtrails, är enligt Wiki:
Citat:
de långvariga spår som kan ses på himlen efter högtflygande jetflygplan skulle innehålla giftiga kemiska eller biologiska aerosoler som avsiktligen och i hemlighet sprayas ut av myndigheter i stor skala i olika syften.

I ovan definition ingår inte molnsådd från båtar. Och inte heller molnsådd från flygplan ingår eftersom dessa sker på låg höjd och ovanför regnmoln. Molsådd från luften skapar inte långvariga spår som är synliga från marken.
Citera
2024-10-30, 15:54
Medlem
Citat:
Chemtrails conspiracy theory <-- Går ut på att de spår som flyg lämnar ska vara bl.a vädermanipulerande. Bevisar min video att ämnena de använder kan manipulera moln?
Om det bevisar att moln kan manipuleras av ämnena som de talar om i de länkar jag använder som bevis så har jag då.. bevisat att det inte är en teori, utan fakta?

(Detta gör det inte OFF-TOPIC som den andra personen påstår, den personen som missförstod exakt allting med hela min poäng.)

Dina video bevisar INTE att de synliga spåren kan manipulera moln. Och det torde väl vara uppenbart för all (utom dig) eftersom spåren inte är i närheten av några regnmoln.

Citat:
.... bevisat att det inte är en teori, utan fakta?

Nej du har inte bevisat ett skit när det gäller strimmorna som är synliga på hög höjd och långt från några moln.
Citera
2024-10-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Vad har du bevisat?

Jag tycker mig ha bevisat en hel del som t.ex att strimmorna kommer från helt vanliga passagerarplan.

Finns inte ett enda mystiskt chemtrailsplan hur länge man än spanar.
Citera
2024-10-30, 18:17
Medlem
Citat:
Är du lite eljest eller är du bara en tokig rättshaverist?

Det är du som kommer med påståendet att du har bevisat något. Dock är det ytterst oklart vad du tror dig ha bevisat och ännu mera oklart hur du tror du har bevisat det.

Inget i videon är inte bevis för något som sägs i videon.

Du har fått alla bevis, förstår du inte det nu är det inte mitt problem det är verkligen abra ditt problem.
Tokig borde du inte kalla andra, du förstår inte hur man ser en video på engelska, sen beter du dig som du försått vad du såg och säger det som sägs i videon inte existerar.
Citera
2024-10-30, 18:21
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=BElZrnuskq8 Är du överbevisad nu? Cloudseeding från flyg (weathermanipulation)

Överbevisad när det gäller vad? Att strimmorna vi ser på hög höjd och en molnfri himmel är chemtrails? Nej självklart inte.

Från ditt klipp:
Citat:
A small plane was flying above the grey skys

Inget som ens är i närheten av vad vi diskuterar i tråden.
Citera
2024-10-30, 18:24
Medlem
Citat:
Överbevisad när det gäller vad? Att strimmorna vi ser på hög höjd och en molnfri himmel är chemtrails? Nej självklart inte.

Från ditt klipp:

Inget som ens är i närheten av vad vi diskuterar i tråden.

Aha så alla comments i tråden har fel, alla här har fel, fast du har rätt och alla i videon som levererar fakta för hur det fungerar har fel?
Men du har rätt för du säger "NEJ det bevisar inget för jag säger det!"

Videon bevisar precis vad jag talar om.
Om du får bevis och påstår att bevis inte är bevis är inte mitt problem.
Jag har bevisat vad jag talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in