2024-10-29, 20:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHeroPowers
Hur kan "geggiga streck" vara svårt att förstå vad det ska betyda i det här sammanhanget?

Delvis för att de är en patenterad beskrivning av molns utseende jag själv aldrig sett.

Din ’bevisning’ i egna ordalag lyser fortfarande med sin frånvaro. Hur går det?
Citera
2024-10-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Då är du i fel tråd, detta är chemtrails, det vill säga INTE molnsådd.

Enligt konspirationsteorin om chemtrails ingår det att misstankarna är att vädret kontrolleras, kanske ska du ha koll på det? Visste du inte det är du i fel tråd!
Citera
2024-10-29, 21:40
Medlem
Citat:
Här är 100% fakta. https://www.scientificamerican.com/article/geoengineering-test-quietly-launches-salt-crystals-into-atmosphere/

Nu är du motbevisad. Hade jag 100% rätt och du hade 100% fel?

Citat:
De kan bevisa att ämnena skapar vissa moln, ja. Precis. 100%. Det såg du väl när du tittade igenom det jag länkat?

Ovan länk innehåller inga bevis för att de kan skapa moln.

Citat:
Det jag påstår och det som jag påstår att mina länkar ger vetenskapliga bevis för är att dessa spår i skyn har ämnen i sig som modifierar molnen och därmed modifierar vädret.
.

Nopp. Dina länkar ger inga som helst bevis för att spåren i skyn har strimmor i sig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-29 kl. 21:43.
Citera
2024-10-29, 21:49
Medlem
Citat:
Jag tror inte på någon kospirationsteori nej?

Citat:
Det jag påstår och det som jag påstår att mina länkar ger vetenskapliga bevis för är att dessa spår i skyn har ämnen i sig som modifierar molnen och därmed modifierar vädret.

Du tror att spåren innehåller tillsatta ämnen men du tror inte på konspirationsteorin att spåren innehåller tillsatta ämnen?

Och vad i hela världen är det för "bevis" du hela tiden yrar om? Ingen av dina länkar innehåller en tillstymmelse av bevis för att strimmorna innehåller tillsatta ämnen.

Citat:
FOLIEHATT, orkar inte..*

Det är lika bra du väljer dig. Du tror ju på en av de dummaste konspirationsteorierna som någonsin har existerat så du kan knappast bli förvånad över att folk ger dig öknamn och skakar på huvudet åt dig. Bär det med stolthet, du tillhör en väldigt speciell grupp.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-29 kl. 22:14.
Citera
2024-10-29, 21:59
Medlem
Citat:
Enligt konspirationsteorin om chemtrails ingår det att misstankarna är att vädret kontrolleras, kanske ska du ha koll på det? Visste du inte det är du i fel tråd!

Jag trodde konspirationsteorin handlar om de streck man ser på en i övrigt molnfri himmel. Molnsådd, dvs utsläpp ovanför regnmoln är en helt annan grej.

Citat:
Jag har sett flyg skapa sina spår i skyn och dagen efter blir det alltid som ett konstigt, tjockt täcke över hela himlen som ser väldigt onaturligt ut

Var det molnfritt när du såg strecken? Då kan det ju knappast handlat om molnsådd.

Om det inte var molnfritt kan man ju undra hur du lyckades se strecken.
Citera
2024-10-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Ovan länk innehåller inga bevis för att de kan skapa moln.

Nopp. Dina länkar ger inga som helst bevis för att spåren i skyn har strimmor i sig.

"The Coastal Atmospheric Aerosol Research and Engagement, or CAARE, project is using specially built sprayers to shoot trillions of sea salt particles into the sky in an effort to increase the density — and reflective capacity — of marine clouds. The experiment is taking place, when conditions permit, atop the USS Hornet Sea, Air & Space Museum in Alameda, California, and will run through the end of May, according to a weather modification form the team filed with federal regulators"

Du förstår inte vad det här betyder då antar jag?
Sluta säga att saker inte är bevis för vad som påstås bara för du inte förstår vad du läser.
Citera
2024-10-30, 08:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
"The Coastal Atmospheric Aerosol Research and Engagement, or CAARE, project is using specially built sprayers to shoot trillions of sea salt particles into the sky in an effort to increase the density — and reflective capacity — of marine clouds. The experiment is taking place, when conditions permit, atop the USS Hornet Sea, Air & Space Museum in Alameda, California, and will run through the end of May, according to a weather modification form the team filed with federal regulators"

Sluta säga att saker inte är bevis för vad som påstås bara för du inte förstår vad du läser.

Var beskrivs det att de vita strimmorna jetplan på hög höjd lämnar efter sig innehåller kemikalier? Kemikalier som i hemlighet distribuerats från till synes vanliga flygplan?

Tänk att tråden med jämna mellanrum används av personer som inte vill förstå vad tråden handlar om…
Citera
2024-10-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var beskrivs det att de vita strimmorna jetplan på hög höjd lämnar efter sig innehåller kemikalier? Kemikalier som i hemlighet distribuerats från till synes vanliga flygplan?

Tänk att tråden med jämna mellanrum används av personer som inte vill förstå vad tråden handlar om…

Du inser att man inte måste tro på en konspirationsteori för att uttala sig om fakta som existerar i delar av vad som påstås vara en konspirationsteori, och därmed inte gör det till en teori längre?

Det du frågar är som att jag ber dig svara på varför det är gift i pizzorna och hur du kan förkalra varför giftet i pizzorna inte upptäcks av personer som köper in och tillagar pizzorna.

Jag gav vetenskapligt stöd som jag påstår bevisar det jag talade om. Jag har gjort mitt.
Påstå inte att jag ska bevisa att saker existerar som jag inte påstått existerar bara för att du tror att det ingår att man påstår mer än vad man säger om man påstår något som bakas in i en konspirationsteori du är involverad i.
Citera
2024-10-30, 09:37
Medlem
Citat:

Jag förstår att om man skjuter upp salt i ett redan existerande moln så skapar men inget moln.

Citat:

Det du länkar till är inget bevis för att de skapar moln.
Citera
2024-10-30, 09:41
Medlem
Citat:
Du inser att man inte måste tro på en konspirationsteori för att uttala sig om fakta som existerar i delar av vad som påstås vara en konspirationsteori, och därmed inte gör det till en teori längre?

Det du frågar är som att jag ber dig svara på varför det är gift i pizzorna och hur du kan förkalra varför giftet i pizzorna inte upptäcks av personer som köper in och tillagar pizzorna.

Jag gav vetenskapligt stöd som jag påstår bevisar det jag talade om. Jag har gjort mitt.
Påstå inte att jag ska bevisa att saker existerar som jag inte påstått existerar bara för att du tror att det ingår att man påstår mer än vad man säger om man påstår något som bakas in i en konspirationsteori du är involverad i.

Problemet är att du inte har kommit med någon fakta som berör konspirationsteorin.

Citat:
Jag gav vetenskapligt stöd som jag påstår bevisar det jag talade om.

Nopp. Du har visat på ett experiment där man från marken skjuter in salt i existerande moln, dvs du har påvisat att det förekommer forskning runt "cloud seeding".

I tråden diskuterar vi de strimmor som skapas bakom flygplan och som man ser på en klar himmel. Strimmor som befinner sig låååångt från regnmoln. I tråden diskuterar vi strimmorna som befinner sig på hög höjd (>10000 meter). I tråden diskuterar vi inte kanoner som står på marken och beskjuter befintliga moln på 500 meters höjd.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-30 kl. 09:49.
Citera
2024-10-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Problemet är att du inte har kommit med någon fakta som berör konspirationsteorin.

Nopp. Du har visat på ett experiment där man från marken skjuter in salt i existerande moln, dvs du har påvisat att det förekommer forskning runt "cloud seeding".

I tråden diskuterar vi de strimmor som skapas bakom flygplan och som man ser på en klar himmel. Strimmor som befinner sig låååångt från regnmoln.

det har jag visst, men du verkar få en reset och bara kommentera det senaste man skrivit? har länkat 2 andra videos som du ignorerar nu och det sättet att argumentera på är väldigt irriterande.

Jag har länkat 100% fakta som stödjer det jag talar om och weather modification ingår i konspirationsteorin så sluta nu allt finns här. sluta reagera på det sista som skrivits som om allt annat som presenterats in existerar bara för det inte ingår i detsista man skriver!!!!!!!
du har fel i allting du påstår här och det jag skrievr är redan bevisat.
Citera
2024-10-30, 09:52
Medlem
Citat:
det har jag visst, men du verkar få en reset och bara kommentera det senaste man skrivit? har länkat 2 andra videos som du ignorerar nu och det sättet att argumentera på är väldigt irriterande.

Jag har länkat 100% fakta som stödjer det jag talar om och weather modification ingår i konspirationsteorin så sluta nu allt finns här. sluta reagera på det sista som skrivits som om allt annat som presenterats in existerar bara för det inte ingår i detsista man skriver!!!!!!!
du har fel i allting du påstår här och det jag skrievr är redan bevisat.

Du är som en hal ål och flyttar ständigt målstolparna. Du inser nu att du inte har några som helst "bevis" eller "fakta" om trådens topic - strimmorna i skyn. I stället försöker du desperat flytta diskussionen till att handla om cloud-seeding och annat off-topic.

Citat:
... har länkat 2 andra videos som du ignorerar nu...

De innehåller ingen som helst fakta om strimmorna vi ser på en klar himmel och på 10000 meters höjd.

Citat:
https://www.theguardian.com/environment/2010/may/14/bill-gates-cloud-whitening-dangerous bl.a.
Finns mer, detta räcker.

LoL. Nej det räcker verkligen inte, det är ju inte ens on-topic. Från det du länkar till:
Citat:
... whiten clouds.... sea based ... sprayed into clouds.

Inte ett ord om strimmor i skyn eller om att skapa moln.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-30 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in