2024-10-28, 22:18
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Därför att Aftonbladet skrev om ta bort. Då tog Ratsit bort ta bort för de vill helst inte att någon ska ta bort sig. Men du kan fortfarande ta bort dig om du mailar dem. Det finns inlägg om detta i tråden några dagar bakåt.
Vad pissigt gjort av Ratsit! Skönt att jag hann ta bort mig därifrån. Processen var då riktigt smidig.
Citera
2024-10-29, 06:45
Medlem
Vad är det med upplysning.se. Borttagen på samtliga förrutom lexbase o upplysning.se. Har inte ens fått svar från upplysning.se . Hur länge ska man vänta innan man går vidare med ärendet?. 3 veckor nu snart o Lexbase hänvisade att det var en såkallad nyhetstjänst blablabla.
Citera
2024-10-29, 10:46
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Vad är det med upplysning.se. Borttagen på samtliga förrutom lexbase o upplysning.se. Har inte ens fått svar från upplysning.se . Hur länge ska man vänta innan man går vidare med ärendet?. 3 veckor nu snart o Lexbase hänvisade att det var en såkallad nyhetstjänst blablabla.

Du får göra en IMY anmälan mot Upplysning.
Citera
2024-10-29, 10:47
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Ja haha fan vad skönt. Upplysning har varit de jobbigaste.

Gav inte upp satte mig ner och gjorde IMY anmälan tänkte det här är min sista chans och tillslut var man borta.

Skönt som fan att vara helt borta från internätet.

Äntligen kan man pusta ut.

Skönt! Ja dom är riktigt jobbiga -.-
Citera
2024-10-29, 10:48
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Gör Upplysning och Birthday någon kontroll med Bank-ID efter ansökan så att de kan se att det verkligen är du själv som tar bort dina uppgifter och ingen annans?

Nej dom gör ingen BankID kontroll.
Citera
2024-10-29, 17:30
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG

Citat:
Fan vad skönt den där Lars på upplysning.se har äntligen tagit bort mig helt. Trodde inte det skulle gå.

Tog kanske 2 månader allt som allt.
Runt 2-3 veckor efter IMY anmälan är jag helt borta.
Tror det är IMY anmälan som gjorde så att han tog det på lite mer allvar.

1. Följde guiden i första inlägget utan resultat.
2. Mailade Lars utan resultat.
3. Smsade Lars utan resultat.
4. Anmälde till IMY.
5. Äntligen borttagen.

Följ denna guide anmäl till IMY och skicka med screenshots när du försökte kontakta upplysning som kanske kan vara till din fördel.

Skicka med din personliga länk kanske så att de vet exakt vem de ska ta bort, blir enklare för både upplysning och IMY.
Senast redigerad av pOXE 2024-10-29 kl. 17:41.
Citera
2024-10-29, 20:53
Medlem
Fantastisk tråd, du är bäst!
Citera
2024-10-30, 04:49
Medlem
Hur fan ska jag göra för att lexbase ska ta bort mig helt? Dom mailar tillbaka och skriver att dom inte kommer ta bort information som finns öppet i domstolen...
Citera
2024-10-30, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Hur fan ska jag göra för att lexbase ska ta bort mig helt? Dom mailar tillbaka och skriver att dom inte kommer ta bort information som finns öppet i domstolen...

Det kommer inte ske. De har lagen på sin sida.
Citera
2024-10-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213

Verkar ju helt omöjligt att få bort sig från Krimfup och Lexbase. Spelar ingen roll hur många mejl man skickar med diverse hot eller IMYs mall. IMY själva är helt värdelösa också och jobbar svinlångsamt och oeffektivt.
Citera
2024-10-30, 14:59
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Verkar ju helt omöjligt att få bort sig från Krimfup och Lexbase. Spelar ingen roll hur många mejl man skickar med diverse hot eller IMYs mall. IMY själva är helt värdelösa också och jobbar svinlångsamt och oeffektivt.

Lexbase kommer man inte kunna ta bort sig ifrån.
Citera
2024-10-30, 15:21
Medlem
Citat:
Lexbase kommer man inte kunna ta bort sig ifrån.

Har pm:at med folk som säger att de lyckats i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in