Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-21, 20:27
Medlem
salt5491s avatar
Skulle haft tillgång till den här mallen för ett par år sedan när jag försökte få mig själv dold. De bara hänvisade till yttrandefriheten typ. Så jäkla fult.
Citera
2024-10-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du kommer ändå upp vid sökning på Google, Bing osv i flera månader från nu. Ni som gillar att jobba eller kommer söka nya jobb, blir det inte knasigt att ni är borta från dessa sidor?

Efter begäran till Google tar det 2 veckor. Bing/Duckduckgo tar också 2 veckor. Yahoo search har jag inte lyckats med. Hemsidan verkar vara buggad, så har försökt komma i kontakt med någon support men det är svårt.

Nej det blir inte knasigt när man söker jobb. Varför skulle det bli de? De har mina uppgifter från de jag skickat in. Vill de veta mer får de fråga. Kan vara att jag har skyddad identitet, de har ingen aning om varför jag inte finns på Eniro, Mrkoll eller Ratsit osv.
Senast redigerad av mot.pride 2024-10-21 kl. 23:14.
Citera
2024-10-22, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Efter begäran till Google tar det 2 veckor. Bing/Duckduckgo tar också 2 veckor. Yahoo search har jag inte lyckats med. Hemsidan verkar vara buggad, så har försökt komma i kontakt med någon support men det är svårt.

Nej det blir inte knasigt när man söker jobb. Varför skulle det bli de? De har mina uppgifter från de jag skickat in. Vill de veta mer får de fråga. Kan vara att jag har skyddad identitet, de har ingen aning om varför jag inte finns på Eniro, Mrkoll eller Ratsit osv.
Har du lust stt läsa vad de skrev :
SVAR FRÅN LEXBASE: Kommer de ta bort mig ??? ”Tack för att du kontaktat Lexbase kundtjänst. Med anledning av EU:s dataskyddsförordning (2016/679, GDPR), som trädde i kraft den 25 maj 2018 har vi fått frågor om användningen av Lexbase nyhetstjänst. Personuppgifter om dig som omfattas av GDPR kommer raderas inom 48 timmar. Eventuella personuppgifter som förekommer i vår kommunikation sparas för att Lexbase ska kunna styrka bolagets bemötande i ärenden. Om du är registrerad kund hos Lexbase kan du alltid avluta ditt konto under fliken ”profil”. Vi sparar Ej kundinformation från avlutade konton.
Citera
2024-10-22, 09:07
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna1971
Har du lust stt läsa vad de skrev :
SVAR FRÅN LEXBASE: Kommer de ta bort mig ??? ”Tack för att du kontaktat Lexbase kundtjänst. Med anledning av EU:s dataskyddsförordning (2016/679, GDPR), som trädde i kraft den 25 maj 2018 har vi fått frågor om användningen av Lexbase nyhetstjänst. Personuppgifter om dig som omfattas av GDPR kommer raderas inom 48 timmar. Eventuella personuppgifter som förekommer i vår kommunikation sparas för att Lexbase ska kunna styrka bolagets bemötande i ärenden. Om du är registrerad kund hos Lexbase kan du alltid avluta ditt konto under fliken ”profil”. Vi sparar Ej kundinformation från avlutade konton.

Det står att de är skyldiga att ta bort de av dina personuppgifter som omfattas av GDPR. Men eftersom Lexbase inte anser att de domar de publicerar omfattas av GDPR så lär detta inte göra någon skillnad för dig tyvärr. Det där ser snarare ut att handla dina personuppgifter som de kan lagra i relationen er emellan. Dvs ditt eget konto på Lexbase, om du har ett sådant.

Du och alla andra som vill bort från Lexbase får nog invänta nya lagar på området, vilket eventuellt kan vara på gång i och med de förslag som regeringens utredare ska presentera i november.
Senast redigerad av finkelvolten 2024-10-22 kl. 09:46.
Citera
2024-10-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Det står att de är skyldiga att ta bort de av dina personuppgifter som omfattas av GDPR. Men eftersom Lexbase inte anser att de domar de publicerar omfattas av GDPR så lär detta inte göra någon skillnad för dig tyvärr. Det där ser snarare ut att handla dina personuppgifter som de kan lagra i relationen er emellan. Dvs ditt eget konto på Lexbase, om du har ett sådant.

Du och alla andra som vill bort från Lexbase får nog invänta nya lagar på området, vilket eventuellt kan vara på gång i och med de förslag som regeringens utredare ska presentera i november.
Hatar de !! Tack du
Citera
2024-10-22, 22:40
Medlem
Varför har ratsit tagit bort möjligheten till att ta bort sig själv helt och hållet? Länken funkade för en månad sedan.
https://www.ratsit.se/tabort
Citera
2024-10-22, 23:26
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Varför har ratsit tagit bort möjligheten till att ta bort sig själv helt och hållet? Länken funkade för en månad sedan.
https://www.ratsit.se/tabort

Därför att Aftonbladet skrev om ta bort. Då tog Ratsit bort ta bort för de vill helst inte att någon ska ta bort sig. Men du kan fortfarande ta bort dig om du mailar dem. Det finns inlägg om detta i tråden några dagar bakåt.
Citera
2024-10-23, 00:34
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Därför att Aftonbladet skrev om ta bort. Då tog Ratsit bort ta bort för de vill helst inte att någon ska ta bort sig. Men du kan fortfarande ta bort dig om du mailar dem. Det finns inlägg om detta i tråden några dagar bakåt.
Har du länk till artikeln i aftonbladet? Skulle vara intressant läsa den.
Citera
2024-10-23, 00:36
Medlem
Citat:
Typiskt Sverige.
Tack för svar.
Citera
2024-10-23, 00:48
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Har du länk till artikeln i aftonbladet? Skulle vara intressant läsa den.

Står inget intressant om Ratsit. Mest en lista på hur man kan ta bort alt dölja sina uppgifter på olika tjänster, som en light-version av denna tråd. Men tabort-länken är borta även i artikeln nu. De hänvisar till dölj-funktionen istället.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-steg-for-steg
Citera
2024-10-23, 13:16
Medlem
Någon här som lyckats få bort dom/fup genom IMY ??
Citera
2024-10-23, 13:38
Medlem
Någon som lyckats raderat sig själv från krimfup.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här