2024-10-29, 11:32
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Jag blir inte upphetsad, det är puertoricanerna som har hetsat upp sig. Och du är ju härligt förståndshandikappad om du tror att en sykofant kan släta över det genom att yra på (extrem)högermedia.
Han är med på Cnn...
Citera
2024-10-29, 11:36
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Jag blir inte upphetsad, det är puertoricanerna som har hetsat upp sig. Och du är ju härligt förståndshandikappad om du tror att en sykofant kan släta över det genom att yra på (extrem)högermedia.
haha du är bara för dålig.

In och kolla nu innan du maler på.
https://www.youtube.com/watch?v=zVBYPRukilI&t=62s&ab_channel=VivekRamaswam y
Citera
2024-10-29, 12:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Innan du bli för upphetsad, lyssna på Vivek som var med på Cnn och fick frågan om puerto rico-skämtet.
Spoiler: Dubbla måttstockar

https://www.youtube.com/watch?v=zVBYPRukilI&t=62s&ab_channel=VivekRamaswam y
Spoiler alert: Down playing.

En väldigt bra sammanfattning av det miserabla rallyt som övertydligt visar försök till distraktion ang "skämtaren".

Hur republikanen inte ens kan säga att detta var rent skräp, snarare än att Puerto Rico eller för all del latinos är det, visar hur skevt Maga reagerar.

Vad han sysslar med är i nivå med att distrahera ett barn. Att vända fokus till nåt annat:
Titta! Lampa!

Han är precis likt Vance och hans miserabla. Vance är dubbelbottnad som en gisten gammal eka.

”Det kanske är ett dumt rasistiskt skämt, som du sa. Det kanske inte är det. Jag har inte sett det. Jag tänker inte kommentera detaljerna i skämtet.
Men jag tror att vi måste sluta bli så kränkta över varje liten sak."

För problemet kvarstår:

Hur de ska övertyga latinos med detta avledningsförsök är deras huvudsakliga problem just nu. De kommer inte köpa svamlet som då Trumps groupies gör.

Varför inte snarare ta fullt ansvar (Trump-kampanjen som godkänt denna skit) och rätt ut säga att det var långt under bältet, ordagrant rent skräp.
Citera
2024-10-29, 12:39
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spoiler alert: Down playing.

En väldigt bra sammanfattning av det miserabla rallyt som övertydligt visar försök till distraktion ang "skämtaren".

Hur republikanen inte ens kan säga att detta var rent skräp, snarare än att Puerto Rico eller för all del latinos är det, visar hur skevt Maga reagerar.

Vad han sysslar med är i nivå med att distrahera ett barn. Att vända fokus till nåt annat:
Titta! Lampa!

Han är precis likt Vance och hans miserabla. Vance är dubbelbottnad som en gisten gammal eka.

”Det kanske är ett dumt rasistiskt skämt, som du sa. Det kanske inte är det. Jag har inte sett det. Jag tänker inte kommentera detaljerna i skämtet.
Men jag tror att vi måste sluta bli så kränkta över varje liten sak."

För problemet kvarstår:

Hur de ska övertyga latinos med detta avledningsförsök är deras huvudsakliga problem just nu. De kommer inte köpa svamlet som då Trumps groupies gör.

Varför inte snarare ta fullt ansvar (Trump-kampanjen som godkänt denna skit) och rätt ut säga att det var långt under bältet, ordagrant rent skräp.
Du kanske kan börja kolla på Viveks svar...
Citera
2024-10-29, 12:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Du kanske kan börja kolla på Viveks svar...
Och?

Jag skriver ju att jag tittade på länken och att det knappast kommer göra latinos lyckligare om de inte tar ansvar för skräpet.
Citera
2024-10-29, 12:51
Medlem
knashs avatar
Citat:
Och?

Jag skriver ju att jag tittade på länken och att det knappast kommer göra latinos lyckligare om de inte tar ansvar för skräpet.
Hur kan du då kommentera: Hur republikanen inte ens kan säga att detta var rent skräp?

Vivek säger att det var ett dåligt skämt för få skrattade.
Citera
2024-10-29, 12:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur kan du då kommentera: Hur republikanen inte ens kan säga att detta var rent skräp?

Vivek säger att det var ett dåligt skämt för få skrattade.
Hur FAN kan du missa helheten i sändningen som snarare visar ett enda nonsens till svar när en ursäkt och starkt ställningstagande mot dyngan vore på sin plats?
Citera
2024-10-29, 12:57
Medlem
knashs avatar
Citat:
Hur FAN kan du missa helheten i sändningen som snarare visar ett enda nonsens till svar när en ursäkt och starkt ställningstagande mot dyngan vore på sin plats?
Du har ju tappat allt vett.

En komiker säger ett dåligt skämt, och du vill ställa 80 miljoner+ republikaner som ansvariga.

Samtidigt så säger en komiker ett skämt om att alla mexikaner är tjuvar på Kamals rally.. Knäpptyst i media...
Dubbla måttstockar.
Citera
2024-10-29, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:

En komiker säger ett dåligt skämt, och du vill ställa 80 miljoner+ republikaner som ansvariga.

Samtidigt så säger en komiker ett skämt om att alla mexikaner är tjuvar på Kamals rally.. Knäpptyst i media...
Dubbla måttstockar.
Jag har inte tappat vettet.

Jag diskuterar hur nämnda nedanstående tog emot att Puerto Rico beskrevs som flytande skräp inkl sexistiska nedvärderande skämt om latinos.

Norra Philadelphia, Fairhill. Runt 90 000 är från Puerto Rico. The stronghold av runt 115 000 totalt.

C:a 600 000 totalt är latinos i Pennsylvania.
Mer än 470 000 är från Puerto Rico.

65 000 i Wisconsin, 50 000 i Michigan...
Citera
2024-10-29, 13:15
Medlem
Citat:

Dubbla måttstockar.

Är flashback ditt egna forum eller varför skriver du ens?
Liknelsen faller ju pladask. Kom du på den själv eller var det copy paste? Du Kan väl vara snäll och utveckla?
Citera
2024-10-29, 13:16
Bannlyst
Citat:
Jag har inte tappat vettet.

Jag diskuterar hur nämnda nedanstående tog emot att Puerto Rico beskrevs som flytande skräp inkl sexistiska nedvärderande skämt om latinos.

Norra Philadelphia, Fairhill. Runt 90 000 är från Puerto Rico. The stronghold av runt 115 000 totalt.

C:a 600 000 totalt är latinos i Pennsylvania.
Mer än 470 000 är från Puerto Rico.

65 000 i Wisconsin, 50 000 i Michigan...
Det ändrar säkert valutgången.
Nu vinner Kamala istället för Trump.
Citera
2024-10-29, 13:18
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Är flashback ditt egna forum eller varför skriver du ens?
Liknelsen faller ju pladask. Kom du på den själv eller var det copy paste? Du Kan väl vara snäll och utveckla?
Kan du va snäll och kolla på länken jag postade tidigare med Vivek så är du med i matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in