Citat:
Mig veterligen så var de redan döende innan Trump vart president och där tror jag nog att det rör sig mer om ett gemensamt samarbete mellan flera länder och flera presidenter i ett led (nekar inte Trumps del i det dock).
Nu var det inte att de skrattade bakom hans rygg, lilla "rocket man" öppet hånade honom genom att skicka ett enormt brev så att hans känsliga del med små händer skulle bli hånat.
Säger inte att det bara är dåligt att han är lätt att smickra men det är dessvärre en svaghet lika mycket som det är en styrka.
Jag tror Trump skulle vara bättre som diplomat och inte som president om man ska köra på hans begåvning till talet, det är lite problematiskt att ha en ledare som kan manipuleras till att tycka om en genom smicker istället för att faktiskt bidra med något.
För det är lite där det finns problem kring Trump, han vart lurad av bedragare när det kom till muren, han vart lovad mycket men enorma delar av pengarna gick i egna fickor, det är även samma med hur hans utbildningsansvarige fick sin position, hon donerade pengar till honom och därmed så fick hon positionen.
Musk gör lite liknande nu.
Jag skulle inte ha så stora problem med Trump om det inte vore för att han välkomnar korruption och nepotism ovanpå att han inte presenterar någon riktig politik.
Jag har efterfrågat vad han ska ersätta meicare och medicaid med och det är syrsor kring den frågan, man kör med lite floskler om att hans ka sänka priserna på insulin men det löser inte problemet som uppstår när man tar bort alla säkerhetsnät kring sjukvården.
Nu var det inte att de skrattade bakom hans rygg, lilla "rocket man" öppet hånade honom genom att skicka ett enormt brev så att hans känsliga del med små händer skulle bli hånat.
Säger inte att det bara är dåligt att han är lätt att smickra men det är dessvärre en svaghet lika mycket som det är en styrka.
Jag tror Trump skulle vara bättre som diplomat och inte som president om man ska köra på hans begåvning till talet, det är lite problematiskt att ha en ledare som kan manipuleras till att tycka om en genom smicker istället för att faktiskt bidra med något.
För det är lite där det finns problem kring Trump, han vart lurad av bedragare när det kom till muren, han vart lovad mycket men enorma delar av pengarna gick i egna fickor, det är även samma med hur hans utbildningsansvarige fick sin position, hon donerade pengar till honom och därmed så fick hon positionen.
Musk gör lite liknande nu.
Jag skulle inte ha så stora problem med Trump om det inte vore för att han välkomnar korruption och nepotism ovanpå att han inte presenterar någon riktig politik.
Jag har efterfrågat vad han ska ersätta meicare och medicaid med och det är syrsor kring den frågan, man kör med lite floskler om att hans ka sänka priserna på insulin men det löser inte problemet som uppstår när man tar bort alla säkerhetsnät kring sjukvården.
Mr Orange och Rocket mans bromance var dock rätt vacker faktiskt.
Ett som är säkert är att om en demokratisk president hade ordnat ett möte med Nordkoreas president, så hade han fått ett nobelpris. Ett fantastiskt initiativ av Trump, naturligtvis. Sen att han faller för smicker är överdrivet. Trump var öppen för att han ville prata med alla redan innan han blev vald till president 2016. Han höll det löftet och skapade sig inga fiender. Vilken fördel smickrade andra länder till sig menar du? Vi måste vara ärliga och konstatera att Trumps personlighet inte varit något problem för den faktiska politiken.
Utbildningsministern med familj stöttade för övrigt Jeb Bush och Scott Walker i primärvalet. Återigen, tecken på att Trump inte tar allt personligt eller så allvarligt. Hur mycket pengar skickade utbildningsministern till Trump menar du för sin plats för att få sin position? Sedan har hon uppenbart inte gjort något strålande jobb.
Med muren fanns det helt klart problem med kontraktören We Build the Wall. Steve Bannon var helt klart en felrekrytering, vilket Trump själv även erkänt. Men han byggde ändå ungefär 72 mil mur. Företaget stod för ungefär 8 kilometer av bygget, vars fuskande det också sattes stopp för och åtal skedde därefter.
Trump gör ingenting för att förminska nepotismen. Men det kommer vi aldrig ifrån. Dock har han ju faktiskt, till skillnad från alla andra politiker, lagt oerhört mycket fokus på korruptionen i Washington. Jag tycker verkligen att han ska få ett nobelpris för det.
Insulinpriserna har redan tackvare Trumps minskat. Återstår om han genomför reformer så att amerikaner kan jämföra sjukvårdspriser etc. Han har inte gett tydliga svar här, det håller jag med om. Men han rörde inte medic care under sin mandatperiod och troligtvis kommer inget nytt heller ske här. Men tydligt är att demokraterna inte kommer göra något positivt för amerikanerna och deras sjukvård heller.
Om hela argumenten för att rösta demokraterna är medic care så är det sanneriligen inget starkt parti.