Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Well, fakta är fakta. Trump gjorde mycket gott, även för Europa. Inte minst utrotandet av IS som ju var ett frekvent problem för vår kontinent ett par fredagar per år.
Att andra ledare skrattade åt honom bakom hans rygg betvivlar jag inte. Men vad spelar det för roll, menar du? Du tror inte att andra ledare skrattar åt Kim Jong-Un lmao? Tror du att andra ledare har gåshud när Löfven eller Ulf lämnar rummet? Till skillnad från andra presidenter, sa han ju faktiskt vad han tycker. Reaktionen på Trumps mediepersonlighet är i sammanhaget rätt ointressant. Trumps adminstration förde väldigt god utlandspolitik. Det är liksom fakta.
Trump gick aldrig till attack mot dem som var emot honom juridiskt. Tycker du överdriver när du påstår att han gormade om Clinton och Obama när han var president. Vet faktiskt inte vad du syftar på? Kan du ge typ ett exempel?
Att han är lätt smickrad är inte bara negativt. Det är faktiskt också rätt positivt i det att en snabbt också kan förlåta. Således kan politiken hamna i centrum snarare än kandidatens fantastiska moraliska sfär. Jag tror att folk är trötta på det där tramset nämligen.
Mig veterligen så var de redan döende innan Trump vart president och där tror jag nog att det rör sig mer om ett gemensamt samarbete mellan flera länder och flera presidenter i ett led (nekar inte Trumps del i det dock).
Nu var det inte att de skrattade bakom hans rygg, lilla "rocket man" öppet hånade honom genom att skicka ett enormt brev så att hans känsliga del med små händer skulle bli hånat.
Säger inte att det bara är dåligt att han är lätt att smickra men det är dessvärre en svaghet lika mycket som det är en styrka.
Jag tror Trump skulle vara bättre som diplomat och inte som president om man ska köra på hans begåvning till talet, det är lite problematiskt att ha en ledare som kan manipuleras till att tycka om en genom smicker istället för att faktiskt bidra med något.
För det är lite där det finns problem kring Trump, han vart lurad av bedragare när det kom till muren, han vart lovad mycket men enorma delar av pengarna gick i egna fickor, det är även samma med hur hans utbildningsansvarige fick sin position, hon donerade pengar till honom och därmed så fick hon positionen.
Musk gör lite liknande nu.
Jag skulle inte ha så stora problem med Trump om det inte vore för att han välkomnar korruption och nepotism ovanpå att han inte presenterar någon riktig politik.
Jag har efterfrågat vad han ska ersätta meicare och medicaid med och det är syrsor kring den frågan, man kör med lite floskler om att hans ka sänka priserna på insulin men det löser inte problemet som uppstår när man tar bort alla säkerhetsnät kring sjukvården.