2024-10-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Det var snarare din liknelse som är totalt felaktig. Du väljer att inte tro på USA:s högsta instanser som visar att det ej föregick valfusk 2020 samt att Ryssland var inblandat 2016.
Det bygger på utredningar och fakta.

Om du ej anser att kunskap baseras på fakta och utredningar så tror du uppenbarligen inte att något är sant förutom det du själv väljer att tro på.

Skulle republikaner som utrett anklagelserna 2020 ej framfört bevis för valfusk så den republikanska kandidaten vann om det hade funnits? Skulle inte Rudy Giuliani framfört bevis i rätten om det funnits?
Du fortsätter att rota runt i den egna blöjan. Min liknelse var spot on.

På samma sätt som ovan väljer du att inte tro på ”kristendomens högsta instanser” när det gäller Guds existens. Begriper du ens begreppet ”egenintresse”, att det inte bara är Bibeln som skriven utifrån detta egenintresse?

Du framhåller konstant ”fakta” och ”utredningar” (vilka du har noll insyn i) som ”bevis”. Ligger det i FBI’s intresse att se Trump som president? Om inte, hur högt skulle du då skatta FBI’s förklaringsmodeller?

Jag sitter inte på några konspirationsteorier, däremot levererar jag ett par båtlass skepsis gentemot ”objektiv sanning” levererad av subjektiva människor (som dessutom har en häst med i loppet).

Varför förstår du inte att du låter korkad? Är det för att du är korkad?
Citera
2024-10-26, 16:17
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Du fortsätter att rota runt i den egna blöjan. Min liknelse var spot on.

På samma sätt som ovan väljer du att inte tro på ”kristendomens högsta instanser” när det gäller Guds existens. Begriper du ens begreppet ”egenintresse”, att det inte bara är Bibeln som skriven utifrån detta egenintresse?

Du framhåller konstant ”fakta” och ”utredningar” (vilka du har noll insyn i) som ”bevis”. Ligger det i FBI’s intresse att se Trump som president? Om inte, hur högt skulle du då skatta FBI’s förklaringsmodeller?

Jag sitter inte på några konspirationsteorier, däremot levererar jag ett par båtlass skepsis gentemot ”objektiv sanning” levererad av subjektiva människor (som dessutom har en häst med i loppet).

Varför förstår du inte att du låter korkad? Är det för att du är korkad?

Så du menar att republikanerna som utrett valfusket och kommit till slutsatsen att det ej föregick ej har någon "häst med i loppet" att en av trumps närmsta Rudy giuliani som skrek högst om valfusk inte kunde framföra något bevis och sen erkände att inget valfusk begicks.

Tror du FBI består av 100% demokrater och om inte skulle då ingen MAGA anhängare blåsa i visselpipan?

Tills det händer så har vi den informationen som finns och den kunde inte varit tydligare.
Senast redigerad av Salcinn 2024-10-26 kl. 16:20.
Citera
2024-10-26, 17:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Ytterligare tråd med allmän diskussion om Trump infogad.

/Mod
Citera
2024-10-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Så du menar att republikanerna som utrett valfusket och kommit till slutsatsen att det ej föregick ej har någon "häst med i loppet" att en av trumps närmsta Rudy giuliani som skrek högst om valfusk inte kunde framföra något bevis och sen erkände att inget valfusk begicks.

Tror du FBI består av 100% demokrater och om inte skulle då ingen MAGA anhängare blåsa i visselpipan?

Tills det händer så har vi den informationen som finns och den kunde inte varit tydligare.
Tack för att du lägger fram teorier som jag kan förhålla mig till. Jag ser dock inget som förändrar min världsbild, så jag fortsätter att förhålla mig väldigt skeptisk till informationen som kommer från USA.
Citera
2024-10-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloriander
Jag är övertygad om att du och de flesta andra människor som är smartare än Trump - vilket också är de flesta människor - hade varit mer framgångsrika om de också haft hans narcissistiska tendenser. Folk underskattar nog hur mycket lättare det är när man inte har några känslomässiga band till de man interagerar med. Det ända Trump egentligen vill är att folk ska uppskatta honom och så fort de visar tendenser på det motsatta så förkastas de, alla band bryts och oftast försöker han också hänga ut dem i media. Han är som ett barn som inte utvecklat moral.
Kolla bara på hur han agerar med diverse världsledare och diktatorer. Han kan prata hur mycket skit som helst om dem i media men i samma sekund de träffas så blir han en kappvändare som ropar "great guy, great guy". Ta bara Ukraina som ett exempel, det skulle inte skickas pengar till Ukraina.....och sen träffade han Zelensky. Och vad hände? Zelensky agerade antagligen "statligt" och kallade inte Trump en idiot så då blev han helt plötsligt " a great guy" och Ukraina skulle få pengar. Är det vekligen någon man vill ska ha något inflytande på utrikespolitiken? Vad händer om någon säger till honom att han verkligen är en idiot? Det är sådana situationer man borde oroa sig för - och inte inrikespolitiken, för där kommer inte hända så mycket oavsett vem som bestämmer.
Och på andra änden av hans 5-åriga spektrum, se hur han beter sig när stora delar av hans egen gamla staff pratar illa om honom i media. Vilken annan ledare har det hänt? Ingen! Till och med en av hans många - och det är ett bevis i sig - före detta press-sekreterare säger offentligt att mannen är galen. Och vad händer om 4 år? Ska det då bli ett nytt J6?

Angående hans gamla staff så tycker jag att Trump varit ärlig. Han har själv erkänt att han inte visste hur byråkratin fungerade i Washington. Sen är det ju som så, om du inte gör som de runt dig säger, så uppstår skitsnack. Det är djupt mänskligt. Det är ingen som tror att Trump är den typiska kandidaten och alla vet att han är okonventionell ... så ja, jag vet inte hur mycket vikt jag ska lägga vid det om jag ska vara ärlig.

Sen har du rätt. Får han beröm så ställer han sig positiv till avsändaren och vice versa. Men samtidigt gillar jag att han inte är långsint. En folkvald ledare ska inte gå in i dessa rum med sin egen personlighet och värderingar, utan representera folket.

Att ha principer, som demokratiska ledare i stil med att vi inte snackar med den personen etc är farligt. Trump berömmer och kritiserar alla. Vilket är ett helt transparant och tydligt förhållningssätt. Det är bra för att bibehålla fred.
Citera
2024-10-26, 21:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Angående hans gamla staff så tycker jag att Trump varit ärlig. Han har själv erkänt att han inte visste hur byråkratin fungerade i Washington.

De flesta brukar dock ta och lära sig vad som gäller när man hamnar i den sitsen, Trump eller mer specifikt hela hans stab fortsatte att göra fel ovanpå fel under hela mandatperioden just för att man inte visste hur regler och lagar fungerar på den nivån samtidigt som an inte förstår de politiska spelen.

Citat:
Sen har du rätt. Får han beröm så ställer han sig positiv till avsändaren och vice versa. Men samtidigt gillar jag att han inte är långsint. En folkvald ledare ska inte gå in i dessa rum med sin egen personlighet och värderingar, utan representera folket.

Jag håller inte helt med dig om att han inte är långsint, han fortsatte gorma om Clinton långt efter att valet var över och han gormar än idag om Obama, en man som inte har varit president på snart 10 år.

Det som är speciellt med Trump är att han går att charma och det är ganska lätt, Nordkorea gjorde det genom att smöra för honom och håna honom i smyg.

Jag vågar gissa på att Vance garanterat fortfarande avskyr Trump och kommer att försöka få bort honom så fort som möjligt efter/om de vinner men han måste framstå som någon som älskar Trump i dagsläget.

Det var lite det som Harris påvisa i debatten, Trump är förutsägbar och lätt att manipulera till att använda känslorna om han blir uppretad.

Skulle Trump kunna kontrollera sina känslor och faktiskt sätta sig ner och lära sig hur statsapparaten fungerar så betvivalr jag dock inte att han kan göra väldigt mycket nytta.

Men jag betvivlar att det kommer att hända då det är svårt att lära gamla hundar att sitta speciellt när de är över 70 år gamla.
Citera
2024-10-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De flesta brukar dock ta och lära sig vad som gäller när man hamnar i den sitsen, Trump eller mer specifikt hela hans stab fortsatte att göra fel ovanpå fel under hela mandatperioden just för att man inte visste hur regler och lagar fungerar på den nivån samtidigt som an inte förstår de politiska spelen.

Jag håller inte helt med dig om att han inte är långsint, han fortsatte gorma om Clinton långt efter att valet var över och han gormar än idag om Obama, en man som inte har varit president på snart 10 år.

Det som är speciellt med Trump är att han går att charma och det är ganska lätt, Nordkorea gjorde det genom att smöra för honom och håna honom i smyg.

Jag vågar gissa på att Vance garanterat fortfarande avskyr Trump och kommer att försöka få bort honom så fort som möjligt efter/om de vinner men han måste framstå som någon som älskar Trump i dagsläget.

Det var lite det som Harris påvisa i debatten, Trump är förutsägbar och lätt att manipulera till att använda känslorna om han blir uppretad.

Skulle Trump kunna kontrollera sina känslor och faktiskt sätta sig ner och lära sig hur statsapparaten fungerar så betvivalr jag dock inte att han kan göra väldigt mycket nytta.

Men jag betvivlar att det kommer att hända då det är svårt att lära gamla hundar att sitta speciellt när de är över 70 år gamla.

Well, fakta är fakta. Trump gjorde mycket gott, även för Europa. Inte minst utrotandet av IS som ju var ett frekvent problem för vår kontinent ett par fredagar per år.

Att andra ledare skrattade åt honom bakom hans rygg betvivlar jag inte. Men vad spelar det för roll, menar du? Du tror inte att andra ledare skrattar åt Kim Jong-Un lmao? Tror du att andra ledare har gåshud när Löfven eller Ulf lämnar rummet? Till skillnad från andra presidenter, sa han ju faktiskt vad han tycker. Reaktionen på Trumps mediepersonlighet är i sammanhaget rätt ointressant. Trumps adminstration förde väldigt god utlandspolitik. Det är liksom fakta.

Trump gick aldrig till attack mot dem som var emot honom juridiskt. Tycker du överdriver när du påstår att han gormade om Clinton och Obama när han var president. Vet faktiskt inte vad du syftar på? Kan du ge typ ett exempel?

Att han är lätt smickrad är inte bara negativt. Det är faktiskt också rätt positivt i det att en snabbt också kan förlåta. Således kan politiken hamna i centrum snarare än kandidatens fantastiska moraliska sfär. Jag tror att folk är trötta på det där tramset nämligen.
Citera
2024-10-26, 21:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Well, fakta är fakta. Trump gjorde mycket gott, även för Europa. Inte minst utrotandet av IS som ju var ett frekvent problem för vår kontinent ett par fredagar per år.

Att andra ledare skrattade åt honom bakom hans rygg betvivlar jag inte. Men vad spelar det för roll, menar du? Du tror inte att andra ledare skrattar åt Kim Jong-Un lmao? Tror du att andra ledare har gåshud när Löfven eller Ulf lämnar rummet? Till skillnad från andra presidenter, sa han ju faktiskt vad han tycker. Reaktionen på Trumps mediepersonlighet är i sammanhaget rätt ointressant. Trumps adminstration förde väldigt god utlandspolitik. Det är liksom fakta.

Trump gick aldrig till attack mot dem som var emot honom juridiskt. Tycker du överdriver när du påstår att han gormade om Clinton och Obama när han var president. Vet faktiskt inte vad du syftar på? Kan du ge typ ett exempel?

Att han är lätt smickrad är inte bara negativt. Det är faktiskt också rätt positivt i det att en snabbt också kan förlåta. Således kan politiken hamna i centrum snarare än kandidatens fantastiska moraliska sfär. Jag tror att folk är trötta på det där tramset nämligen.

Mig veterligen så var de redan döende innan Trump vart president och där tror jag nog att det rör sig mer om ett gemensamt samarbete mellan flera länder och flera presidenter i ett led (nekar inte Trumps del i det dock).

Nu var det inte att de skrattade bakom hans rygg, lilla "rocket man" öppet hånade honom genom att skicka ett enormt brev så att hans känsliga del med små händer skulle bli hånat.

Säger inte att det bara är dåligt att han är lätt att smickra men det är dessvärre en svaghet lika mycket som det är en styrka.

Jag tror Trump skulle vara bättre som diplomat och inte som president om man ska köra på hans begåvning till talet, det är lite problematiskt att ha en ledare som kan manipuleras till att tycka om en genom smicker istället för att faktiskt bidra med något.

För det är lite där det finns problem kring Trump, han vart lurad av bedragare när det kom till muren, han vart lovad mycket men enorma delar av pengarna gick i egna fickor, det är även samma med hur hans utbildningsansvarige fick sin position, hon donerade pengar till honom och därmed så fick hon positionen.

Musk gör lite liknande nu.

Jag skulle inte ha så stora problem med Trump om det inte vore för att han välkomnar korruption och nepotism ovanpå att han inte presenterar någon riktig politik.

Jag har efterfrågat vad han ska ersätta meicare och medicaid med och det är syrsor kring den frågan, man kör med lite floskler om att hans ka sänka priserna på insulin men det löser inte problemet som uppstår när man tar bort alla säkerhetsnät kring sjukvården.
Citera
2024-10-26, 23:39
Medlem
Trump - mannen med löständer

Trumps löständer lossnar och han börjar läspa grovt mitt under Joe Rogans podd. Ytterligare bevis för att mannen saknar tänder. vilket är i sin ordning ifall man är 80år gammal och har dålig munhälsa.

Tidigare hände det under Elon Musks 2h långa "X spaces" intervju med Trump. Och då skyllde man på ljudkomprimering över molnet.

Säg mig - mina incelbröder. Är det fel på Joe Rogans mikrofoner ?
https://www.youtube.com/watch?v=hBMoPUAeLnY

(Hoppa till 1:31:00 )
Citera
2024-10-26, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Detta måste vara en het kandidat till den sämsta trådstarten i Flashbacks historia!
Jaha ok https://www.youtube.com/watch?v=nYDr9iYvd9k&ab_channel=CNN-News18
Citera
2024-10-26, 23:55
Avslutad
Trump vill ha bort transpersoner borta från kvinno-sport någon här som har problem med det?
Citera
2024-10-27, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Trump vill ha bort transpersoner borta från kvinno-sport någon här som har problem med det?
Nej jag tycker det är ett bra förslag. Män och kvinnors fysik skiljer sig, även om en man kallar sig för kvinna har han fortfarande en mans fysik. Så transpersoner kan tävla mot andra transpersoner istället. Mer rättvist på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in