Citat:
Ursprungligen postat av
0rganet
Var det lika illa 2015? Han kör samma "budskap" men hade han lika svårt att slutföra en mening?
Nej, det har blivit värre. Betydligt sämre faktiskt. Och det säger jag inte bara för att jag ogillar orangea jättebebisar som gnäller nonstop, utan kognitionen har försämrats signifikant.
Numera poppar det upp exempel på Trumps pinsamma glitches hela tiden, så det är ganska naturligt om man blir avtrubbad och får för sig att han alltid har varit sån. Han är förvisso känd för att ständigt göra bort sig, men det här handlar om något mer.
Jag misstänker att tillståndet präglas av polyfarmaci (övermedicinering), vilket ytterligare kompliceras av kraftig övervikt och metabola störningar. Emellanåt hörs det på talet att han smaskar, något som antagligen beror på att biverkningarna leder till uttorkning. Läkarna jobbar garanterat dygnet runt med honom, men den underliggande åldersproblematiken går dessvärre inte att göra något åt. Symptomen (samt svamlet) manifesteras likafullt. De försvagar honom psykiskt och fysiskt. Skulle därför stressen öka ett par snäpp, så skulle han aldrig orka med det. Inte en chans. Och det är med andra ord en dramatisk skillnad mot hur Voldemort var 2015-16.