2024-10-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Snygg tjej, resor, upplevelser, kläder osv .. Det är vad som väcker avundsjuka.
Det på din lista kan ju de flesta uppnå med lite vilja - det är det han har och gör som ni inte kan uppnå som väcker avundsjukan.

Det känns som om du identifierar dig så hårt med Chrippa att du verkar tro att du är han. Eller som att du i alla fall är på hans lag så att folk är avundsjuka på dig och Chrippa. När han reser till Dubai så känns det för dig som du åker med och känner glädje för att komma ut och resa litegrann. När han och Linnea äter ute på fin restaurang så är det så härligt för dig för du sitter med vid bordet i din egen tankevärld.

Det börjar vara lite sjukt det här, du kanske borde söka och ta reda på vad som falas. För ärligt talat vore det inte bättre att du gladde dig åt ditt eget liv? Det måste inte vara stort som att resa till Dubai men att glädjas åt något som är ditt och som du upplever. Att äta god mat vid köksbordet och dricka cocacola kan väl räcka för att känna glädje. Det är ju inte så att du är uteliggare, eller åtminstone tror jag inte att du är det. Den här vägen du är på nu när du inbillar dig att du är Chrippa är sjuk. Sök innan det går för långt och du tappar all verklighetskontakt.

Chrippa försöker nu få ordning på sitt liv. Han är rädd för lite olika saker. Men det kommer inte att beröra dig. Han kan bli av med den teven och de datorgrejer han har nu igen. För att visa att det är någon annan spelar ingen roll i det här läget.

Så han är rädd för att bli inplockad igen. Han är rädd vad Julia har på sin telefon. Vi har redan hört när Chrippa dillar om att han har Lillen skydsplacerad hos sic och vi hör soc säga att det finns ingen så placering alls. Och här har vi ju då en kommande utredning om barnet att fadern försöker hindra barnet att få träffa sin mamma som han har all rätt till. Han samarbetar inte och vad det brukar leda till vet vi nog alla.
Citera
2024-10-27, 19:48
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ni påstår ju att hans konton är låsta - så det går ju inte

Jag har aldrig påstått att Thomas konto är låst.
Citera
2024-10-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kronofogden och eko har ju troligen tagit alla pengar och låst kontona. Så jag vore inte orimligt att sälja en klocka för att få loss lite pengar just nu.
Varför tror du jag är avundsjuk på Chrippa och Linnea?

Varför tror du att jag tror det? Jag ställde en fråga. Är du avundsjuk på hur bra de har det? Tycker du att de har det bra?
Citera
2024-10-27, 19:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Jag har aldrig påstått att Thomas konto är låst.
Jag använder "ni" för det sprutar så skit, påhitt och lögner ur som hänger i tråden enbart för smutskasta.
Det har påståtts att både Julias och Tomas konton är låsta.
Citera
2024-10-27, 19:55
Medlem
wicks avatar
Ser ut som clownen har en ny gaming laptop ikväll med. Om man har eko efter sig så kan man alltså fritt fram lägga upp på sociala medier allt nytt man köper?
Svårt att tro, tyvärr att han kommer bli fälld för något.
Citera
2024-10-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ni påstår ju att hans konton är låsta - så det går ju inte

Thomas kan väl långa pengar av vännner/jobbarkompisar. Ljuger ihop något och att han behöver pengarna för hans son är i en sån hemsk situation. Det är väl så det gör.
Citera
2024-10-27, 19:56
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Jag använder "ni" för det sprutar så skit, påhitt och lögner ur som hänger i tråden enbart för smutskasta.
Det har påståtts att både Julias och Tomas konton är låsta.

Det har jag också läst/hört!
Citera
2024-10-27, 19:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Thomas kan väl långa pengar av vännner/jobbarkompisar. Ljuger ihop något och att han behöver pengarna för hans son är i en sån hemsk situation. Det är väl så det gör.
Kan han?
Hur vet du det?
Dessutom rätt snabbt jobbat eftersom Chrippa ordnade fram grejerna några timmar efter att han släpptes.
Citera
2024-10-27, 19:59
Medlem
[quote=Assault12|89931268]
Citat:
Ändå kan ni inte kontrollera avundsjukan - fast du försöker intala dig allt det där

För att när han blir av med TV och dator så sätter han sig inte hulkgråter utan fixar nytt helt enkelt.

Det är ju inte ett normal tillstånd att "bli av med tv och dator", Chrippa har ju otur, så det blir så ganska ofta. Brukar du själv bli av med tv apparater?. Men det är bra att han inte hulkgråter, är det vanligt förekommande bland andra som tappar bort sin tv? Ganska relevant fråga.

Varje tv som man råkar bli av med, hade i stället kunna vara en resurs, och eftersom att blir av med många tv apparater, barnkläder, och annat skit, hade han kunnat ackumulerat ytterligare resurser, och om han hade slut prata om krypto, och kanske lärt sig att gör en teknisk analys av ett bolag, och när det finns en köpsignal, så hade han kunnat allokerat dessa resurser till detta bolag. Resurser och resursfördelning samt signaler är fundamentalt. Chrippa köper nytt hela tiden och sänder ut en signal på sociala medier att cash finns.

Tror vi alla känner cirka 10 personer som har blivit av med sin teve i år, och känner till cirka 40-50 stycken som gjort det. Cirka 34% hulgråter, 4% snyftar, resten behåller sina kroppsvätskor för sig själva.

Undrar hur mycket som går till rekreation i näsan per dag och annat som ska in och alkoholkonsumtionen för monstret måste kosta en del.
Citera
2024-10-27, 20:00
Medlem
Citat:
Kan han?
Hur vet du det?
Dessutom rätt snabbt jobbat eftersom Chrippa ordnade fram grejerna några timmar efter att han släpptes.

Han kanske hade saker hos sin pappa. Du vet en plan B...
Citera
2024-10-27, 20:02
Medlem
Citat:
Kan han?
Hur vet du det?

Det tog några timmar alltså. Hmm... det var ju jättesmärt av honom att göra detta och visa det för alla också. Superdupersmart.
Citera
2024-10-27, 20:02
Medlem
Attityds avatar
Julia har själv berättat i live att hennes konton är låsta.
Vid andra tillfällen har hon berättat att polisen har hennes mobil och att hon uppgett alla uppgifter till polisen när hon agerat målvakt för Chrippa.
Hon samarbetar med polisen och det retar Chrippa så mycket att han tar barnet som vapen mot henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in