Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ja, du är uppenbart avundsjuk på Chrippa.
Du påstår att han lever i en låtsasvärld samtidigt som du sitter här låtsas att du är rik fast du ens har grundläggande förståelse för vad kapital är.
Vart någonstans har jag sagt att jag är rik? Jag sa bara att jag känner folk som tjänar mer än 200k/månaden.
Att jag "äger" en bostadsrätt för 4 miljoner gör mig inte rik. Snarare tvärt om eftersom jag, liksom chrippa, är skuldsatt. Skillnaden är att jag har en bostadsrätt som jag kan sälja och gå med vinst och således lösa mina skulder, det har inte han. Hans skulder kommer från konsumption.
Men du som vet allt, du kan väl förklara för mig vad kapital är? För Chrippa har fan inget kapital, han bränner ju varenda krona han får in. Om du går ut på stan och tittar dig noga omkring, så ser du att det är 90% wannabe-kriminella och riktiga kriminella som går klädda i LV, Gucci, RL, Amani etc. Det är inte storbolags-vd'n som tjänar ett par miljoner i månaden. Det är inte heller mellanchefen som sitter på 120k i månaden. Inte heller bankchefen som tjänar 250k/månad. Varför? För att ingen annan än fattiga människor tror att det är status att glida runt i sånna kläder. Däremot om du har en fet bil för 1,5 miljoner, eller ett hus för 15 miljoner, eller en klocka för 500k. Varför? Jo för att det visar att du har förnuft nog att investera dina pengar istället för att bränna dem på skit.
Jag föreslår för dig att du läser på lite om hur reklam och marknadsföring fungerar. För du har totalt svalt myten (och Chrippas sats) om att märkeskläder ger dig status och att folk avundar dig för att du går klädd på ett visst sätt.