2024-10-27, 14:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Avundsjuk på Chrippa? Kom igen kompis...

Aja. he lörns int å förklar för den som int begrip
Ja, du är uppenbart avundsjuk på Chrippa.
Du påstår att han lever i en låtsasvärld samtidigt som du sitter här låtsas att du är rik fast du ens har grundläggande förståelse för vad kapital är.
Citera
2024-10-27, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, du är uppenbart avundsjuk på Chrippa.
Du påstår att han lever i en låtsasvärld samtidigt som du sitter här låtsas att du är rik fast du ens har grundläggande förståelse för vad kapital är.

Vart någonstans har jag sagt att jag är rik? Jag sa bara att jag känner folk som tjänar mer än 200k/månaden.

Att jag "äger" en bostadsrätt för 4 miljoner gör mig inte rik. Snarare tvärt om eftersom jag, liksom chrippa, är skuldsatt. Skillnaden är att jag har en bostadsrätt som jag kan sälja och gå med vinst och således lösa mina skulder, det har inte han. Hans skulder kommer från konsumption.

Men du som vet allt, du kan väl förklara för mig vad kapital är? För Chrippa har fan inget kapital, han bränner ju varenda krona han får in. Om du går ut på stan och tittar dig noga omkring, så ser du att det är 90% wannabe-kriminella och riktiga kriminella som går klädda i LV, Gucci, RL, Amani etc. Det är inte storbolags-vd'n som tjänar ett par miljoner i månaden. Det är inte heller mellanchefen som sitter på 120k i månaden. Inte heller bankchefen som tjänar 250k/månad. Varför? För att ingen annan än fattiga människor tror att det är status att glida runt i sånna kläder. Däremot om du har en fet bil för 1,5 miljoner, eller ett hus för 15 miljoner, eller en klocka för 500k. Varför? Jo för att det visar att du har förnuft nog att investera dina pengar istället för att bränna dem på skit.

Jag föreslår för dig att du läser på lite om hur reklam och marknadsföring fungerar. För du har totalt svalt myten (och Chrippas sats) om att märkeskläder ger dig status och att folk avundar dig för att du går klädd på ett visst sätt.
Citera
2024-10-27, 14:49
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Intressant att det inte kommit upp någonting överhuvudtaget i nyhetsmedier angående detta. Expressen/Aftonbladet brukar ju annars vara jävligt snabba att skriva om "kändisar" som är misstänkta för brott.
Du skrev det själv, "kändisar". Inte en liten narcissistisk anabola-pissråtta.
Citera
2024-10-27, 14:53
Medlem
Attityds avatar
Kan inte vara många som är avundsjuka på Chrippa?
På vad isåfall?
Kvinnosyn?
Skulderna?
Avsaknaden av bankkort?
Hyra andra hand?
Lögnerna?
Få sova i häkte?
Att vara rasist?
Att han sätter sig själv på pedistal?
Hans intelligens?
Att sitta hos fogden med skulder?
Att få beslagtagna ägodelar från sitt eget hem?

Kan inte se vad folk skulle vara avundsjuka på...
Citera
2024-10-27, 14:57
Medlem
Wooqiprwos avatar
Det är dock en smula underhållande att han fortsätter uppträda som en storfräs trots att han är en av de fattigaste i landet. Har man miljoner i skulder och behöver vara rädd att någon ska knacka på dörren så är man inget annat än en loser.

Även kul att han hånat Rask mfl under alla år och så är han 100 gånger värre själv. Och det ska gudarna veta att är man värre än Rask då är det illa.

Han får passa på att njuta nu av sina sista månader i frihet, dvs hänga med sina fjortonåringar på Kiik. Ska vi ha en tävling om hur många apparater han behöver byta ut innan finkan?
Citera
2024-10-27, 15:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Aa, så det är bönderna som säljer skog för att köpa tröjor med Gucci utsmetat över hela tröjan och inte låg/medelklassen som tar blancolån samt dyra avbetalningar för att sedan spexa på Instagram och låtsas vara rika.

Check på den!
Det är nog blancolån som styr det här

https://www.youtube.com/watch?v=60wYOX9cIOo

Citat:
Han köpte replikor enligt egen uppgift, vilket inte är samma sak som att köpa orginal Det förstår till och med du, även om du är för dum för att få jobba som kriminalvårdare och knappt har råd med hyran där i Södertälje
Nej, nu får dubbelkolla dina uppgifter - han köpte äkta OCH replikor eftersom det inte alltid är smart att bära den äkta varan .... som när man passerar tullen t ex.
Senast redigerad av micro113 2024-10-27 kl. 15:02.
Citera
2024-10-27, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
https://jobbland.se/lon/bonde

"Utforska den genomsnittliga månadslönen för en Bonde i Sverige. På den här sidan hittar du omfattande information om den genomsnittliga lönen för en Bonde, dess timlön och löneutvecklingen.

För yrkestiteln Bonde var den genomsnittliga månadslönen 26 700 kr under år 2023.

För män som arbetade som Bonde under 2023 var genomsnittslönen 27 200 kr, och för kvinnor var den 25 100 kr.

Löneuppgifterna sammanställs ofta baserat på arbetsuppgiftens innehåll"

Ja, bönder lever minsann jävligt fett idag.... Absolut att några få kan tjäna pengar på skogsbruk, men det är inte många, eftersom baserat på virkespriserna behöver du avverka en hel del skog och som du säkert förstår så tar det ju ett jävla tag för skogen att växa upp igen. Det är ju inte bara att gå ut och tälja guld med en fällkniv.

Kom tillbaka när du gått ut gymnasiet.
Det är med bönder som med Chrippa - den deklarerade inkomsten berättar inte om alla tillgångar och uttag som görs.
Citera
2024-10-27, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är med bönder som med Chrippa - den deklarerade inkomsten berättar inte om alla tillgångar och uttag som görs.

Jo, för att i Sverige så är du redovisningskyldig för dina inkomster. Sedan är det skillnad på inkomst av tjänst och inkomst av kapital. Du är inte undantagen skatteplikten bara för att du jobbar som bonde fattar du väl?
Citera
2024-10-27, 15:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Kan inte vara många som är avundsjuka på Chrippa?
På vad isåfall?
Kvinnosyn?
Skulderna?
Avsaknaden av bankkort?
Hyra andra hand?
Lögnerna?
Få sova i häkte?
Att vara rasist?
Att han sätter sig själv på pedistal?
Hans intelligens?
Att sitta hos fogden med skulder?
Att få beslagtagna ägodelar från sitt eget hem?

Kan inte se vad folk skulle vara avundsjuka på...
Snygg tjej, resor, upplevelser, kläder osv .. Det är vad som väcker avundsjuka.
Det på din lista kan ju de flesta uppnå med lite vilja - det är det han har och gör som ni inte kan uppnå som väcker avundsjukan.
Citera
2024-10-27, 15:07
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Han köpte replikor enligt egen uppgift, vilket inte är samma sak som att köpa orginal Det förstår till och med du, även om du är för dum för att få jobba som kriminalvårdare och knappt har råd med hyran där i Södertälje
Chrippa har visat upp en klocka flera gånger i streams och påstått att han har en Rolex. En gång sade han att han aldrig tar med den på resor för han vill inte att de ska ta den i tullen.
Efter senaste beslaget menade han att han aldrig haft en Rolex.
Olika versioner ständigt
Citera
2024-10-27, 15:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Bianca är en perfekt vandrande reklampelare då hon är en "influencer" och det är låg/medelklass som man siktar in sig på.

Var nog värsta personen du valde som ett exempel... Ett axplock nedan.

Hon har såklart olika samarbeten.
T.ex hade hon ett samarbete med Gina Tricot.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/konsumentverket-kravs-mer-transparens-vid-grona-loften

Bianca är också besviken på sina fans då det inte är lätt att vara "influencer" då man inte får tillräckligt med likes.
https://metromode.se/noje/bianca-ingrosso-besviken-ni-maste-stotta-mina-kampanjer-med-fler-likes-och-pepp/

Bianca Ingrossos hotas av stort bötesbelopp efter smygreklam.
https://www.resume.se/marknadsforing/reklam/bianca-ingrossos-hotas-av-stort-botesbelopp-efter-smygreklam-mot-mer-inflytelserika-maste-vi-vara-st rangare/
Nej, hon har pengar -- och precis som prinsessorna har pengar osv osv
Du kommer hitta på något oavsett vem jag visar som använder designade dyra märkeskläder och saker.

Ett annat exempel är ju för övrigt Joakim Lundell -- är han ett fattig trash som handlar på blancolån?

Bara för att ni är avundsjuka på Chrippa och Linnea - som i mindre utsträckning än Joakim har synts i kläder med synliga loggor - blir inte ert trams sant.

Citat:
Jo, för att i Sverige så är du redovisningskyldig för dina inkomster. Sedan är det skillnad på inkomst av tjänst och inkomst av kapital. Du är inte undantagen skatteplikten bara för att du jobbar som bonde fattar du väl?
Allt är inte inkomster eftersom det inte tas ut i lön.
Nu är vi ännu mer på det klara med hur dåligt insatt du är.
Citera
2024-10-27, 15:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Chrippa har visat upp en klocka flera gånger i streams och påstått att han har en Rolex. En gång sade han att han aldrig tar med den på resor för han vill inte att de ska ta den i tullen.
Efter senaste beslaget menade han att han aldrig haft en Rolex.
Olika versioner ständigt
Han kanske sålt den för att få pengar eftersom han inte kan resa just nu?
Eller så säger han det för att inte kronofogden ska kunna ta den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in