Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten-Boom
Hur var det att leva på 80- och 90 talen?
Fick själv aldrig uppleva dessa årtal, men kommer på mig själv med att drömma mig "tillbaka" till denna tid då jag upplever dessa epoker som så extremt mycket bättre än nutiden. Upplever nästan att dessa årtionden framstår som "magiska" i jämförelse med dagens värld.
Förnekar inte att jag hellre hade velat vara född så att jag "timade in" dessa tider. Att ha varit född på 60-70-talen hade varit perfekt, och varit ung under 80-90-talen. Förstår om det låter konstigt, men så är det.
Ni som var med, hur var dessa årtionden? Var massinvandringen och mångkulturen lika hemsk som idag? Matades man med feminismskit och vänsterpropaganda genom allt ifrån TV-nyheterna till cornflakespaketen? Gick det några 30-åriga muslimska män i er förskoleklass? Oroade man sig någonsin för att man ska behöva emigrera en dag?
Är mina känslor till det förgångna rationella? Söker alltså perspektiv från någon som var "ung"/"vuxen" på 80-90-talen och kan jämföra?
(Edit: lånat ett konto, för det fall att någon som "känner" denna användare läser tråden.)
Folk var inte så ängsligt PK skitnödiga och rädda för att sticka ut. Neger skämt var vanliga och brukades flitig. En negerboll till kaffet var obligatoriskt. Har inget mot negrer egentligen och det hade nog inte folk då heller men man fick skämta om dom.
En karl var en karl och inte ett mesigt mähän som du verkar vara när man läser din omständiga och fjolliga text.
Fyfan vad jag mår illa (som Magnus uggla sjunger) av dej och din generation som sitter som fjolliga fån framför dataskärmen eller sin "smartphone" och bara jagar "likes" och ska se så snygga ut som möjligt på sociala medier.
Ni låter vårt land kollapsa utan att lyfta ett finger.
Ni sitter och gråtrunkar till "hur fint det var på 80 och 90talet" men vågar inte protestera på gator och torg mot vansinniga politiker som förstör det lilla som återstår av Sverige.
Det är du och din äckliga generation som är felet med dagens Sverige. Ja, emigrera gärna, ingen kommer att sakna er.