2024-10-27, 08:15
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Om en kille var 30 år och singel så tog man förgivet att han var antingen ett psykfall eller bög. Och oavsett vilket av dom så åkte dom lokala raggarna och spöade skiten ur honom.

Så välförtjänt också, jävla PK-landpiss nu
Citera
2024-10-27, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Så välförtjänt också, jävla PK-landpiss nu

Precis, på den tiden hade vi inget incelproblem. Då skärpte dom fan till sig.
Citera
2024-10-27, 08:37
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Precis, på den tiden hade vi inget incelproblem. Då skärpte dom fan till sig.

På den tiden fick man spö på grusplaner och blev mobbad i verkliga livet, inget av det här jävla näthatandet, och det märktes. Rätt in i radhuset, direkt från ungdomsgården.
Citera
2024-10-27, 08:38
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Hur var det att leva på 80- och 90 talen?

Fick själv aldrig uppleva dessa årtal, men kommer på mig själv med att drömma mig "tillbaka" till denna tid då jag upplever dessa epoker som så extremt mycket bättre än nutiden. Upplever nästan att dessa årtionden framstår som "magiska" i jämförelse med dagens värld.

Förnekar inte att jag hellre hade velat vara född så att jag "timade in" dessa tider. Att ha varit född på 60-70-talen hade varit perfekt, och varit ung under 80-90-talen. Förstår om det låter konstigt, men så är det.

Ni som var med, hur var dessa årtionden? Var massinvandringen och mångkulturen lika hemsk som idag? Matades man med feminismskit och vänsterpropaganda genom allt ifrån TV-nyheterna till cornflakespaketen? Gick det några 30-åriga muslimska män i er förskoleklass? Oroade man sig någonsin för att man ska behöva emigrera en dag?

Är mina känslor till det förgångna rationella? Söker alltså perspektiv från någon som var "ung"/"vuxen" på 80-90-talen och kan jämföra?

(Edit: lånat ett konto, för det fall att någon som "känner" denna användare läser tråden.)

Folk var inte så ängsligt PK skitnödiga och rädda för att sticka ut. Neger skämt var vanliga och brukades flitig. En negerboll till kaffet var obligatoriskt. Har inget mot negrer egentligen och det hade nog inte folk då heller men man fick skämta om dom.
En karl var en karl och inte ett mesigt mähän som du verkar vara när man läser din omständiga och fjolliga text.

Fyfan vad jag mår illa (som Magnus uggla sjunger) av dej och din generation som sitter som fjolliga fån framför dataskärmen eller sin "smartphone" och bara jagar "likes" och ska se så snygga ut som möjligt på sociala medier.
Ni låter vårt land kollapsa utan att lyfta ett finger.
Ni sitter och gråtrunkar till "hur fint det var på 80 och 90talet" men vågar inte protestera på gator och torg mot vansinniga politiker som förstör det lilla som återstår av Sverige.

Det är du och din äckliga generation som är felet med dagens Sverige. Ja, emigrera gärna, ingen kommer att sakna er.
Citera
2024-10-27, 08:42
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Folk var inte så ängsligt PK skitnödiga och rädda för att sticka ut. Neger skämt var vanliga och brukades flitig. En negerboll till kaffet var obligatoriskt. Har inget mot negrer egentligen och det hade nog inte folk då heller men man fick skämta om dom.
En karl var en karl och inte ett mesigt mähän som du verkar vara när man läser din omständiga och fjolliga text.

Fyfan vad jag mår illa (som Magnus uggla sjunger) av dej och din generation som sitter som fjolliga fån framför dataskärmen eller sin "smartphone" och bara jagar "likes" och ska se så snygga ut som möjligt på sociala medier.
Ni låter vårt land kollapsa utan att lyfta ett finger.
Ni sitter och gråtrunkar till "hur fint det var på 80 och 90talet" men vågar inte protestera på gator och torg mot vansinniga politiker som förstör det lilla som återstår av Sverige.

Det är du och din äckliga generation som är felet med dagens Sverige. Ja, emigrera gärna, ingen kommer att sakna er.

Tycker du är onödigt hård i tonen här nu.

Det är uteslutande 40-70-talister som är ansvariga för hur landet har förstörts.
Citera
2024-10-27, 08:48
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18

Det är uteslutande 40-70-talister som är ansvariga för hur landet har förstörts.

Ja det är möjligt men det är dagens generation som är ansvarig för att fixa det som har förstörts och inte sitta och onanera till sina egna selfies på insta..
Citera
2024-10-27, 08:54
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ja det är möjligt men det är dagens generation som är ansvarig för att fixa det som har förstörts och inte sitta och onanera till sina egna selfies på insta..

När man ser hur unga svenska män skulle rösta om dom var 18 ser det ganska lovande ut iaf. Och sen har vi A-traktor kidsen, de enda som beter sig som folk nuförtiden banne mig. Nä jag tycker du är orättvis.
Citera
2024-10-27, 09:01
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
När man ser hur unga svenska män skulle rösta om dom var 18 ser det ganska lovande ut iaf. Och sen har vi A-traktor kidsen, de enda som beter sig som folk nuförtiden banne mig. Nä jag tycker du är orättvis.

Nej, jag är inte orättvis, tvärtom. Sverige förtjänar bättre.
Så du tycker A-traktor kids som mest kör som idioter i sina vrak och bara förstör trafikmiljön är något bra och föredömligt? Är du 12 år eller? Du har ju inget körkort iaf,..
Citera
2024-10-27, 09:07
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Så du tycker A-traktor kids som mest kör som idioter i sina vrak och bara förstör trafikmiljön är något bra och föredömligt? Är du 12 år eller? Du har ju inget körkort iaf,..

Jo det har jag men jag har inte bråttom då jag äger min tid och inte är beroende av någon.

Jag tycker dom överlag kör bra och att idioter gnäller på att dom är i vägen beror ju på att dom följer lagen. Sen menade jag mer hur dom umgås och roar sig vilket påminner en hel del om hur det var i slutet av 80, början av 90-talet än hur fort dom eventuellt kör.

Med din kommentar ovan inser jag att du är en av alla de enfaldiga idioterna som är ansvarig för hur allt förfallit så nu slutar jag svara dig. 🖕
Citera
2024-10-27, 09:40
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:

Ja den sofistikerade öl-generationen som gillar fröken snusk och tycker det roligaste som finns är neger/jude skämt. Sen låter det oftast så här från deras föräldrar nej Kevin han kör aldrig för fort eller spelar högmusik med sin A-traktor han har den för han gillar att meka bara. Det absoluta sämsta idag är att landsbyggdens arbetarklass eller medelklass aldrig tror deras ungar gör någonting. När jag växte upp på 90-talet och tidigt 2000-talet så fick man fortfarande skäll av sina föräldrar och de låste in moppen, cykeln eller vad det nu var om man inte skötte sig. Idag röstar landsbyggdsföräldrarna på Åkesson för de vill ha ordning och reda men de glömde att man börjar med sina egna ungar.
Citera
2024-10-27, 10:12
Bannlyst
Citat:

Jag hör till den generationen men har sprungit på en massa unga män födda på 90-talet som är medlöpare till utvecklingen. Vi män som är 70-talister hör inte dit undantaget karriäristerna och politikerna. Unga kvinnor som Greta Thunberg är ju hemska. De blev så där pga mödrarna 70-talisterna. De kvinnorna är ett stort bekymmer samt deras män födda på 60-talets slut.
Citera
2024-10-27, 10:27
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Jo det har jag men jag har inte bråttom då jag äger min tid och inte är beroende av någon.

Jag tycker dom överlag kör bra och att idioter gnäller på att dom är i vägen beror ju på att dom följer lagen. Sen menade jag mer hur dom umgås och roar sig vilket påminner en hel del om hur det var i slutet av 80, början av 90-talet än hur fort dom eventuellt kör.

Med din kommentar ovan inser jag att du är en av alla de enfaldiga idioterna som är ansvarig för hur allt förfallit så nu slutar jag svara dig. 🖕

Ojdå, så du tycker allt är mitt fel men inser inte att du själv beter dej som en liten privilerad 5åring kränkt fjolla i sandlådan och slutar svara mej. Du bekräftar ju allt jag skrev är sant din skitnödiga nolla, inte bara skitnödiga, nerskiten upp över öronen är du.. 😄🤪🤣

Och A-traktor kidsen kör inte bra, tvärtom är dom trafikfaror inte bara för andra utan för sej själva. Det är bara för dej att läsa andra trådar om dödsolyckorna dom ställer till med. Det förekom inte på 80 och 90talet i samma omfattning eftersom deras föräldrar tog sitt ansvar och förhindrade det. Det gör dom inte idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in