2024-10-27, 02:07
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Men hur skulle Jocki få in svarta pengar? Vad är det han sysslar med som gör att han får tillgång till svarta pengar att använda?

Är det en spelklubb i källaren? Lördagsrejv i trädgården? Smugglar han sprit? Kör svarttaxi? Människosmuggling? Uthyrning av kostymer till dvärgkaniner?

Nånstans måste han ju få in svarta pengar om han delar ut svarta löner.

Användaren har bara nåt sadistiskt behov att gå på Olivia.

Kan garanterat inte lägga fram några form av belägg på att svart arbetskraft ev. förekommer.
Citera
2024-10-27, 02:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men hur skulle Jocki få in svarta pengar? Vad är det han sysslar med som gör att han får tillgång till svarta pengar att använda?

Är det en spelklubb i källaren? Lördagsrejv i trädgården? Smugglar han sprit? Kör svarttaxi? Människosmuggling? Uthyrning av kostymer till dvärgkaniner?

Nånstans måste han ju få in svarta pengar om han delar ut svarta löner.
Jocke kan få in vita pengar (lagliga pengar), och betala ut svart lön till sina anställda.
Det behöver inte vara svarta pengar in för att betala svart lön. Det vanligaste för folk som tjänar svarta lön, det är vita pengar (lagliga pengar) in i företaget och svart lön till anställd.
Senast redigerad av Dopy 2024-10-27 kl. 02:38.
Citera
2024-10-27, 02:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Användaren har bara nåt sadistiskt behov att gå på Olivia.

Kan garanterat inte lägga fram några form av belägg på att svart arbetskraft ev. förekommer.
Vem har påstått att Jocke betalar svart lön? eller är det så att du inte vet vad ett exempel är?
Citera
2024-10-27, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jocke kan få in vita pengar (lagliga pengar), och betala ut svart lön till sina anställda.
Det behöver inte vara svarta pengar in för att betala svart lön. Det vanligaste för folk som tjänar svarta lön, det är vita pengar (lagliga pengar) in i företaget och svart lön till anställd.

Ok, så han får betalt till bolaget, på det betalar han skatt och arbetsgivaravgifter. Han tar sen ut en lön som han betalar skatt på. Dessa svinhårt beskattade vita pengar betalar han sedan ut svart till anställda.

Detta handlar då inte om någon enstaka gräsklippning av grannens tonåring utan är nåt mer återkommande och systematiskt...? Begreppet "anställda" antyder det.

Det låter dyrt.

Alternativet hade förstås varit att ersätta de anställda i bolaget med bolagets pengar.

:wesmart:
Citera
2024-10-27, 03:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ok, så han får betalt till bolaget, på det betalar han skatt och arbetsgivaravgifter. Han tar sen ut en lön som han betalar skatt på. Dessa svinhårt beskattade vita pengar betalar han sedan ut svart till anställda.

Detta handlar då inte om någon enstaka gräsklippning av grannens tonåring utan är nåt mer återkommande och systematiskt...? Begreppet "anställda" antyder det.

Det låter dyrt.

Alternativet hade förstås varit att ersätta de anställda i bolaget med bolagets pengar.

:wesmart:
Det är väl så det brukar gå till när man betalar svart arbetskraft .
Citera
2024-10-27, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl så det brukar gå till när man betalar svart arbetskraft .

De har ju inga privata, vita pengar - de har inte ens råd att bo i huset.

Varifrån kommer dessa pengar då, pengar som är så pass stora att man kan "anställa" folk svart...?

Kräket till lillebror betalar dock, enligt egen utsago, ut svart lön med obeskattade inkomster. Regelbundet. 5000 kr/veckan. För det får han hushållstjänster och fitta. Han betalar ingen bolagsskatt, inga arbetsgivaravgifter och inga inkomstskatter. Horan måste kunna köpa julstrumpor och naglar.
Citera
2024-10-27, 03:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De har ju inga privata, vita pengar - de har inte ens råd att bo i huset.

Varifrån kommer dessa pengar då, pengar som är så pass stora att man kan "anställa" folk svart...?

Kräket till lillebror betalar dock, enligt egen utsago, ut svart lön med obeskattade inkomster. Regelbundet. 5000 kr/veckan. För det får han hushållstjänster och fitta. Han betalar ingen bolagsskatt, inga arbetsgivaravgifter och inga inkomstskatter. Horan måste kunna köpa julstrumpor och naglar.
Menar du att hela deras tillvaro betalas av bolaget?
Då begår de ju skattebrott som heter duga.

Jag tjänar inte en bråkdel av det Jocke tjänar -- och just därför kan jag anlita folk svart - billigare för mig mer pengar för dem till lägre kostnad...

Vet du inte hur någonting fungerar?

Edit
Det han betalar Linnea kan aldrig bli beskattningsbart .. så vad babblar du om?
Hon är sambo/fru .. de finns inga gränser för hur mycket man får föra över mellan varandra .. tro mig.
Senast redigerad av micro113 2024-10-27 kl. 03:40.
Citera
2024-10-27, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Menar du att hela deras tillvaro betalas av bolaget?
Då begår de ju skattebrott som heter duga.

Jag tjänar inte en bråkdel av det Jocke tjänar -- och just därför kan jag anlita folk svart - billigare för mig mer pengar för dem till lägre kostnad...

Vet du inte hur någonting fungerar?

Edit
Det han betalar Linnea kan aldrig bli beskattningsbart .. så vad babblar du om?
Hon är sambo/fru .. de finns inga gränser för hur mycket man får föra över mellan varandra .. tro mig.

Det är Skabbe som säger att han betalar ut lön för fitta. Han hade inte ens haft råd att ge henne denna usla lön, i nivå en thailändsk bärplockare, om han ersatt henne för pensionsinbetalningar, försäkringar och semester.

Han har lyckats göra en pigg 23-åring helt livegen - precis som han gjorde med modern till hans barn. Skabbe får inte bara kvinnorna feta och passiviserade, han tillåts tillochmed att ge dem pisk utan att de samarbetar med polis.

Lite som som "Kunta Kinte" i ett annars (semi)modernt Östergötland! De är dock, som de flesta negrer, för korkade för att förstå sina egna förslavningar.

Du betalar inte några svarta anställningar. Vad hindrar att J&J AB betalar kameramännen eller nån projektutvecklare med bolagspengar när dessa filmar och projektleder åt bolaget? De finns ju med i årsredovisningarna, de genererar intäkter.

Precis som du så saknar J och J, som privatpersoner, marginaler för svarta "anställningar", deras löner är ju låga - det är i bolaget pengarna finns, och de beskattas.
Citera
2024-10-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
För närvarande är det endast Tomas ord, utan något som stöder att Jullan har riktat några anklagelser. Om det finns dokumentation kommer den att verifieras, vilket kommer att avslöja vem som har stått för informationen. Allt kommer att komma fram.

Det är ju svårt också att veta vad som är sant och vad Chrippa hittar på. Det är så märkligt det som sker. Det kommer fram så mycket hela tiden.

Ja finns detta dokumenterat kommer det krypa fram vem som antingen hittat på eller är det sant.

Det borde bli röd text när någon ljuger.
Citera
2024-10-27, 09:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Jag ska hjälpa dig:

Du tog upp det ja för att svartmåla.
Jag trodde inte man kunder vara så korkad som du är.
Jag tog upp det som ett exempel, i ett inlägg där du som vanligt missade poängen.
En användare förstod inte hur svart lön funkade, så jag förklarade.

Citat:
"Jocke kan" är inte samma sak som att säga "Jocke får in vita pengar som han sen betalar ut svart"

Så har du bevis där jag sagt att Jocke betalar ut svart lön? Eller var det bara yttligare en av många lögner ifrån dig?
Senast redigerad av Dopy 2024-10-27 kl. 10:18.
Citera
2024-10-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag ser fram emot det. Hojta till när det finns ute

Absolut, första videon kommer idag på Anjos kanal, kan säga till när den släpps 👍🏻
Citera
2024-10-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Linnéa har ju bevisat att hon tror att hon har någon förtur till flickan. Vidrigt.
Sen att det finns några här som påstår att hon är bättre för flickan än hennes mamma är bara bullshit. Jag har absolut en del att tycka kring Julia men hon verkar ha samlat ihop sig nu.

Jag är också glad att hon är med mamma och mormor och nu ska störande element hålla sig därifrån.
Soc får ta till hårdhandskarna annars.
Vilka lögnare de där två är. Usch.

Jocke och Jonna är helt fantastiska och för flickan är dom änglar. Måste vara riktigt skönt för dom att kunna slappna av på semestern och veta att hon är I trygghet.

Ja det kommer att komma fram mer.
Några avstängda användare har haft rätt hela tiden vilket visar sig steg efter steg.

Det är verkligen så skönt att flickan är där, kanske hon kan fortsätta gå på sin förskola.
Jag tror Julia kommer fixa det här, det var modigt av henne att åka dit själv och försöka få hem flickan när det var hennes vecka.
Även bra att hon hade polisen i örat.

Jag lovar dig att det kommer komma mer saker som kommer visa att flera avstängda användare har haft rätt under lång tid.

Saken är den att när datorer och telefoner gås igenom så kommer det också visa olika användarnamn som används för att försöka smutsa ner Jocke så mycket som möjligt.
Kanske även folk får betalt för att skriva saker om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in