Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Menar du att hela deras tillvaro betalas av bolaget?
Då begår de ju skattebrott som heter duga.
Jag tjänar inte en bråkdel av det Jocke tjänar -- och just därför kan jag anlita folk svart - billigare för mig mer pengar för dem till lägre kostnad...
Vet du inte hur någonting fungerar?
Edit
Det han betalar Linnea kan aldrig bli beskattningsbart .. så vad babblar du om?
Hon är sambo/fru .. de finns inga gränser för hur mycket man får föra över mellan varandra .. tro mig.
Det är
Skabbe som säger att han betalar ut
lön för fitta. Han hade inte ens haft råd att ge henne denna usla lön, i nivå en thailändsk bärplockare, om han ersatt henne för pensionsinbetalningar, försäkringar och semester.
Han har lyckats göra en pigg 23-åring helt livegen - precis som han gjorde med modern till hans barn. Skabbe får inte bara kvinnorna feta och passiviserade, han tillåts tillochmed att ge dem pisk utan att de samarbetar med polis.
Lite som som "Kunta Kinte" i ett annars (semi)modernt Östergötland! De är dock, som de flesta negrer, för korkade för att förstå sina egna förslavningar.
Du betalar inte några svarta
anställningar. Vad hindrar att J&J AB betalar kameramännen eller nån projektutvecklare med bolagspengar när dessa filmar och projektleder åt bolaget? De finns ju med i årsredovisningarna, de genererar intäkter.
Precis som du så saknar J och J, som privatpersoner, marginaler för svarta "anställningar", deras löner är ju låga - det är i bolaget pengarna finns, och de beskattas.