Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jaha, så du är med i hela produktionen?
Ja, då är det inget snack om saken. Den är vinklad.

Klart den är vinklad, kommer bli svårt för ett att fatta vinkeln bara.
Läs även alla Jockes socpapper innan tisdag för att förstå vilken skadad och störd människa Jocke är.

Sen tar jag avstånd ifrån att Jocke blir uthängd, han kan inte hjälpa att föddes skadad och sjuk i huvudet.
Citera
2025-11-30, 19:14
Medlem
Goldentieisbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kollade precis på Cluees film om Jockes instagramlive.

Den började faktiskt rätt sansat. Vilket nästan får mig att undra vad för lysande mediarådgivare han kan ha? (men det kanske är helt hans egna ord, vad vet jag)

Några saker dock, angående retoriken som gör att JL nog ska vara glad över att det är influencer han är, inte politiker.

"Jag vet att jag är en maktfaktor"
"risken finns att de då får massiv kritik"
" alla därute som kanske kastar SvT över en kant"
"inte vinklat, mörkar saker eller tas ur kontext eller att vissa jätteviktiga saker är borta"
"gått in för att hitta fel i en åttaårings historia"
"alla barns trauman blir total förintade"
"ett minfält för SvT"
"en attack mot alla våra barn därute"
"vinklar det som att vårdnadshavarens ord väger tyngre än ett barns"
"barnrättsorganisationer"
"tydlig agenda"
"använder SvT som ett slagträ"
"använder PS för att skada mig"

Sedan svävar han iväg o börjar försvara sig mot människor han eventuellt tror kan tänka sig har kritik mot honom...

"Det är bevisat att jag sköter saker på ett annat sätt idag"

Intressant är att Jocke själv ju faktiskt haft en agenda när han hängt ut personer, skapat drev o skrivit boken om sin barndom - Men SvT får inte ha det?

Sedan säger han att han själv tar ansvar för alla han hängt ut o har bett om ursäkt för det - Sin mamma? Chrippa? etc...etc....

Det urartade tyvärr då till ren propaganda.

Det dom här nötterna inte förstår är att begår man ett fel mot någon, förtal eller wse, på Youtube, så är det på Youtube man ber om ursäkt. Det går inte att sköta via DM. Följarna som sett uthängningen, förtalet, lögnen skall få veta att ett "misstag" gjorts. Jag tror inte en sek på att Jocke någonsin bett någon om ursäkt. Enda gångerna hän säger något som skulle kunna liknas vid ånger är när han försöker skydda sig själv
Jocke - Alla läser dina instastorys och dom talar emot dina agerande. Du vill bli lämnad ifred men spammar folk och lägger upp en jävla massa skit på insta. Ta semester, sök hjälp, du är på väg att bryta ihop av allt du själv byggt upp under åren
Citera
2025-11-30, 19:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Det dom här nötterna inte förstår är att begår man ett fel mot någon, förtal eller wse, på Youtube, så är det på Youtube man ber om ursäkt. Det går inte att sköta via DM. Följarna som sett uthängningen, förtalet, lögnen skall få veta att ett "misstag" gjorts. Jag tror inte en sek på att Jocke någonsin bett någon om ursäkt. Enda gångerna hän säger något som skulle kunna liknas vid ånger är när han försöker skydda sig själv
Jocke - Alla läser dina instastorys och dom talar emot dina agerande. Du vill bli lämnad ifred men spammar folk och lägger upp en jävla massa skit på insta. Ta semester, sök hjälp, du är på väg att bryta ihop av allt du själv byggt upp under åren

Jag vet att han, ett antal gånger, lite svepande sagt att han ångrar en massa han gjort "tidigare", att han inte är den personen längre. Jag tror nog att han vill att det ska vara så, men så sker något...o han befinner sig återigen mitt i smeten.
Citera
2025-11-30, 20:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Just därför vet jag att de du säger är skitsnack som vanligt.
Dom skulle iaf inte hota med att skada andra där man vill ge sig på någons barn för det gör mest ont…
Om du tycker uttalandet är upprörande så ta det med Jonna - för Jonna säger tydligt att hon hellre har barnvakt än lämnar barnen med Jocke.

Jonna Lundell: ”Hellre barnvakt än att du har barnen”
https://tv.aftonbladet.se/video/3906...-du-har-barnen

Du som är så bundis och tjenis med paret borde väl dessutom redan veta om detta.
Citera
2025-11-30, 20:25
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kollade precis på Cluees film om Jockes instagramlive.

Den började faktiskt rätt sansat. Vilket nästan får mig att undra vad för lysande mediarådgivare han kan ha? (men det kanske är helt hans egna ord, vad vet jag)

Några saker dock, angående retoriken som gör att JL nog ska vara glad över att det är influencer han är, inte politiker.

"Jag vet att jag är en maktfaktor"
"risken finns att de då får massiv kritik"
" alla därute som kanske kastar SvT över en kant"
"inte vinklat, mörkar saker eller tas ur kontext eller att vissa jätteviktiga saker är borta"
"gått in för att hitta fel i en åttaårings historia"
"alla barns trauman blir total förintade"
"ett minfält för SvT"
"en attack mot alla våra barn därute"
"vinklar det som att vårdnadshavarens ord väger tyngre än ett barns"
"barnrättsorganisationer"
"tydlig agenda"
"använder SvT som ett slagträ"
"använder PS för att skada mig"

Sedan svävar han iväg o börjar försvara sig mot människor han eventuellt tror kan tänka sig har kritik mot honom...

"Det är bevisat att jag sköter saker på ett annat sätt idag"

Intressant är att Jocke själv ju faktiskt haft en agenda när han hängt ut personer, skapat drev o skrivit boken om sin barndom - Men SvT får inte ha det?

Sedan säger han att han själv tar ansvar för alla han hängt ut o har bett om ursäkt för det - Sin mamma? Chrippa? etc...etc....

Det urartade tyvärr då till ren propaganda.
Mm kändes som att det började spåra mot slutet, och han pratade typ utan punkt/andrum. Alltid så synd om honom så han har ju självklart aldrig gjort något fel

Fan så trött på hans självömkande som han kör med HELA TIDEN.
Citera
2025-11-30, 21:48
Medlem
Stackars Hanna som får Jockes efterblivna följare efter sig
Citera
2025-11-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvettefan
Det säger en hel del. Hade på riktigt blivit sårad och känt mig misslyckad om min partner hellre anlitat barnvakt än att låta mig ta hand om mina egna barn…

Ja fatta den.inte nog med att hans fru tycker så.hon säger det även på 📷.. Ja jag tror något är riktigt riktigt riktigt fel på Joakim tyvärr. Han är fortfarande det där övergivna barnet . fastnat i någon psykos
Citera
2025-11-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Mm kändes som att det började spåra mot slutet, och han pratade typ utan punkt/andrum. Alltid så synd om honom så han har ju självklart aldrig gjort något fel

Fan så trött på hans självömkande som han kör med HELA TIDEN.
Rekordmånga lögner på rekordkort tid. Joakim i affekt ljuger alltid lite mer än vanligt och ger alltid ut lite för mycket information men idag hörde jag rekordmånga lögner på rekordtid.

Joakim råkade också rabblade upp exakt vilka tabletter och substanser hon har missbrukat. Det är narkotikaklassade läkemedel, inga gatudroger.

På samma sätt som Jocke har begärt ut alla sina journaler kan BGB och teamet ha fått ta del av alla A’s journaler och läkemedelsförteckningar. Har dessa läkemedel inte skrivits ut till henne innan Jocke flyttade hemifrån så fanns heller inget missbruk.
Citera
2025-11-30, 23:04
Medlem
ruskinarmss avatar
Förstår inte pladdret om man inte kan ifrågasätta ett barn. (Nu är ju förvisso Jocke inget barn men ...ja ni fattar).

Självklart kan man och ska man ifrågasätta och kontrollera barns berättelser noga. Sånt gör polis, soc, BUP och rättsväsende hela tiden.
Skulle barn automatiskt få stå oemotsagda skulle det få fruktansvärda konsekvenser.

Vi vill inte tillbaka till 1600-talet när barns fabulerande om sexorgier på Blåkulla fick deras mödrar brända på bål.
Citera
2025-11-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Ja fatta den.inte nog med att hans fru tycker så.hon säger det även på 📷.. Ja jag tror något är riktigt riktigt riktigt fel på Joakim tyvärr. Han är fortfarande det där övergivna barnet . fastnat i någon psykos

Spontant känns det som att han är fast på en riktigt mörk plats, och fru och barn försummas då han väljer att lägga sin energi på hämnd och hat istället för att försöka gå vidare i livet. Sorgligt faktiskt..
Citera
Igår, 02:28
Medlem
Nu hoppas jag verkligen att denna dokumentär Hatet är en banger, både jag och min man har tagit ut en halvdags tjänsteledigt på tisdag för att både hinna se och gotta sig!
Citera
Igår, 03:57
Medlem
Jocke har verkat många år inom branschen, så pass många att jag har lärt mig hans modus operandi utantill. Nu ser spelplanen annorlunda ut, tack vare BGB och Dokument inifrån.

Jockes standardiserade modus operandi vid kritik:
  • verbal attack
  • manipulation
  • spela offer för situationen
  • försöka fälla krokben för kritikern i dennes arbetsliv och privatliv
  • lögner och ryktesspridning via vänner, kollegor och på olika plattformar
  • sabotage via anonyma konton, mejl och samtal
  • hot om vedergällning
  • skuldbelägga personen som ifrågasätter honom

Fungerar inget av ovanstående ser han till att en skandal eller dramatisk händelse inträffar i anslutning till att hans snedsteg publiceras.

Jag tycker att han har varit påfallande återhållsam gällande SVT och BGB hittills, jag tror dock att hela SVT skvallrar i fikarummen om hans brist på respekt mot väletablerade och prisbelönta kollegor i branschen.
Senast redigerad av Pallal Igår kl. 04:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in