Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
LJ tillfrågas specifikt om detta, och säger då att han inte såg vänster hand.
GM kan ha hållit väskan tätt intill kroppen eller kanske haft den i fickan eller innanför rocken.
Uppenbarligen var den framme och väl synlig uppe på åsen.
Han höll den i vänster handflata, precis som SE ses göra på en del bilder.
Notabelt är att LJ inte såg någon revolver heller.
Betyder det att GM inte hade någon revolver med sig, menar du?
En spädgris är ju större än handledsväskan, har folk hamrat in.
Vapnet gick att gömma men inte den mindre handledsväskan?
Som sagt. Jorden anropar. Jag upprepar.
Ingen har
sett en väska i GM vänstra hand på mordplatsen. Det finns
inget som tyder på att GM skulle ha burit någon väska i vänster hand. Det är rent önsketänkande; med tanke på vem du/ni vill ska vara GM, så till den milda grad att ni nu bestämt hävdar
att GM
bar en väska i vänster hand. Enligt er är det alltså
fakta (nu är ni på Problem2020-nivå = tunn is) att GM bar en väska i vänster hand vid själva skottlossningen (dessutom hänvisar ni till Netflix). Jösses! Nu börjar vi prata trams och diskussion på ordentligt
låg nivå. Jag har faktiskt svårt att inte dra på mun.
Vi vet sedan flertalet år,
att Jeppsson inte såg ett vapen i höger hand eller
att han bar på något i vänster hand. Vari ligger nyheten, eller det spännande? Detta berättar snarare att GM
inte hade någon väska i handen, och eftersom GM (enligt Jeppsson) rörde armarna ganska ordentligt så bör han ha noterat väskan som GM bar, enligt er.
Vapnet gick inte att gömma i väskan? Vilken väska? Mig veterligen hade inte GM på mordplatsen någon väska, vet du? Rent önsketänkande, än en gång. Finns inget stöd för detta.
Och varför i jösse namn skulle GM bära en liten väska i ena handen när han ska skjuta statsministern? Vapnet ryms ju inte ens i den. Väskan har han ju lämpligast i sin ficka,
om han nu hade någon? Och med tanke på att GM sannolikt la ena handen på OPs ena axel, borde ju
någon rimligen ha sett denna väska, rent av Björkman? Men icke. Men du vet kanske bättre?
På åsen? Så du
vet alltså att den springande mannen på DBG är GM? Finns ingen tung bevisningen på att så är fallet, mest byggt på förhastade slutsatser och önsketänkande från PU (en viss genväg om man så vill), anser jag och många. Men visst finns det en chans att det är GM, så klart. Men det kan (som du innerst vet), vara någon
helt annan.
Över och ut.